سه قانون طلایی برای سخنرانی

سخنوری در کنفرانس ها ويژه سخنرانان
ابزارها
تنظیمات نوشتاری

سه قانون طلایی برای سخنرانی این سه تا هستند :  تمرین ،تمرین ،تمرین

درفرهنگ لغات واژه تمرین را انجام دادن چندین باره یک عمل به منظور به دست آوردن مهارت تعریف کرده اند.  وقتی یک کاری را تمرین می کنید ،آن را خیلی بهتر می توانید انجام دهید. مثلا کسی که تمام کلمات فرهنگ لغات را ازحفظ است لزوما بهترین نویسنده نیست بلکه نویسندگی براثر تمرین حاصل می شود.

 

همه می دانند که برای به دست آوردن مهارت  در هر کاری  تمرین لازم است،در نوازندگی ،ورزش،رانندگی ،آشپزی و... اما بسیاری از مردم نمی دانند که برای موفق شدن در سخنرانی هم باید تمرین کنند.

 

خیلی ها معتقدند که چون اطلاعاتشان درباره سخنرانی زیاد است همین کافی است ودیگر نیازی به تمرین ندارند. اما در پاسخ این عده باید گفت  ممکن است شما هر روز با این موضوع سروکار داشته باشید اما خودتان هر روز سخنرانی نمی کنید بنا بر این تمرین عملی انجام نمی دهید .پس بهترین کار تمرین است وبس.

 

سخنرانی کردن ،همیشه در یک جمع صورت می گیرد و همین امر ممکن  است باعث ایجاد ترس و اضطراب گردد. به خصوص اگر این  سخنرانی به صورت زنده و در مقابل عده ای باشد که چشم به شما  دوخته اند.به همین نسبت اضطراب آن نیز بیشتر خواهد بود.  اگر در مقابل این جمع اشتباهی بکنید مثلا تپق بزنید نوشته تان را گم کنیدو...  دیگر راهی برای فرار ندارید.

 

بنابر این هر چه از قبل تمرین بیشتری انجام داده باشید احتمال انجام این خطاها را کاهش خواهید داد. در ضمن اعتماد به نفستان افزایش می یابد و می دانید که هر چه میزان اعتماد به نفس در کاری بیشتر باشد آن کار بهتر انجام خواهد شد.

 

بهترین روش تمرین هم این است که باصدای بلند تمرین کنید و بهتر از آن هم ضبط کردن صدای خودتان است . با گوش کردن به صدای خود می توانید آهنگ ولحن صدایتان را تنظیم کنید واگر تند حرف می زنید ،سرعت حرف زدن خود رامیزان کنید.

سعی کنید  با آرامش تمرین کنید ومکث ها ،حالت ها  وزیر و بم صدای خود را مدنظر داشته باشید و آن ها را تنظیم نمایید. بادیدن وشنیدن تمرین و صدای خود می توانید در یابید که در کدام بخش ها ضعیف و درکدام بخش قوی هستید.تمرین کردن به شما این امکان را می دهد که ریتم طبیعی  را حفظ کنید.

 

به خاطر داشته باشید که تمرین کردن گرچه یک سخنرانی راکامل نمی کند اما آن را تا حد زیادی ارتقا می بخشد. از همه اینها گذشته ، اگر اشتباهات را در مقابل خودتان مرتکب شوید و درصدد جبران آنها برآیید بهتر است یا این که در مقابل جمع اشتباه کنید و البته نتوانید آن را جبران نمایید.

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !