اقدامات مفید بعد از انجام سخنرانی

سخنوری در کنفرانس ها ويژه سخنرانان
ابزارها
تنظیمات نوشتاری

بعد از انجام سخنرانی چه کارهایی باید انجام دهیم؟ از فریبا علومی یزدی

معمولا آماده سازی قبل از سخنرانی به ايجاد يک سخنرانی موثر می انجامد. اما اگر زياد سخنرانی می کنيد، آنچه را بعد از سخنرانی انجام می دهيد می تواند به شما کمک کند که سخنران خوب و تاثير گذاری باشيد.

 بلافاصله بعد از اتمام سخنرانی، عقيده خود را درباره احساستان در مورد سخنرانی تان بنويسيد. حداقل به دو سوال درباره نحوه سخنرانی خود پاسخ دهيد: بهترين قسمت سخنرانی تان کجا بود؟ کدام بخش از سخنرانی خود را می توانيد در مرتبه بعدی بهبود بخشيد؟

سرفصل ها / فنون سخنوری ویژه سخنرانان / در سخنرانی مراقب آنچه می گوييد باشيد.

 بعضی از ايده ها هنگامی که مشغول انجام سخنرانی هستيد به ذهنتان می آيند. می توانيد آنها را به محض اتمام سخنرانی يادداشت کنيد که بتوانيد دفعه بعد آنها را به کار بگيريد.

به نقاط اوج و ضعفتان در سخنرانی فکر کنيد. دقت کنيد ببينيد چه وقت مخاطبان به صحبت هايتان گوش می دهند و چه زمان بی حوصله و بی دقت به نظر می رسند.  عکس العمل خود را در زمان هايی که مخاطبان سرحال و سرزنده به نظر می رسند يادداشت کنيد.

در طول اولين روز بعد از سخنرانی درباره نحوه اجرای خود صحبت کنيد. شما بهتر از هر کس ديگر می دانيد که راجع به چه جيز صحبت کنيد. با تعريف خلاصه ای از سخنرانی تان به دوستان و يا همکارانتان ممکن است بتوانيد راه بهتری را برای تعريف داستان يا بيان صحبت های خود پيدا کنيد.

در تعريف داستان هايی که می گوييد دقت کنيد و هميشه يک داستان مشابه را تعريف نکنيد که اگر مخاطبانتان دوباره در سخنرانی تان حاضر شدند همان داستان تکراری را بشنوند. به علاوه، مدت زمانی که سخنرانی تان طول می کشد، آنچه پوشيديد، مخاطبان اصلی تر و مهم تر و هر چيز غير معمول را در سخنرانی تان به خاطر بسپاريد. بعضی مواقع به فيلم ضبط شده از سخنرانی تان مراجعه کرده و به نکاتی که نسبت به آن بی توجه بوده ايد دقت کنيد. اگر دوباره خواستيد برای همين گروه مردم صحبت کنيد، می توانيد به فيلم ضبط شده رجوع کرده و از تکرار مکررات بپرهيزيد. شما نمی خواهيد که يک داستان تکراری را بارها و بارها تعريف کنيد.

می توانيد با تماشای فيلم ضبط شده از اجرای خود با دوستانتان ، از پيشنهادات و انتقادات آنها بهره مند شويد. اگر يک نفر بگويد که بسيار آهسته صحبت می کنيد، ممکن است نظر شخصی خود را بگويد و نيازی نيست که شيوه خود را تغيير دهيد. اما اگر چهار نفر يک نظر مشترک راجع به کارتان داشته باشند، پس بايد سعی کنيد که برای سخنرانی بعدی اين اشکال را در خود برطرف کنيد.

 

به طور قطع نگرانی شما بايد آماده سازی خود پيش از سخنرانی باشد. خود را از پيش مورد قضاوت قرار ندهيد. زمانی که مخاطبان در حال ترک سالن هستند می توانيد ميزان تلاش و موفقيت خود را تخمين بزنيد.

 

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !