خدمات رسانی به مشتریان " دهان گشاد"

فنون مشتری مداری
ابزارها
تنظیمات نوشتاری

/logoمساله دهن گشادی مشتریان شما در مورد خدمات رسانی شما چیزی است که به قولی می توان گفت  اساس بازی خدمات رسانی به مشتری را تشکیل می دهد .

یکی از مهمترین موانع در ایجاد یک تجارت موفقیت آمیز عدم تکرار ارباب رجوع است .می بایست کاری کنیم که تجارت ما روز به روز شکوفا تر شود نه این که فقط سر پا باشد . می بایست مطمئن شویم که مشتریان ما کاملا از خدمات رسانی ما راضی هستند آنفدر که همه جا این موضوع را جار خواهند زد .


 

ایران مجری | 1001 گام تا موفقیت | فنون مشتری مداری |خدمات رسانی به مشتریان " دهان گشاد"

مشتریان همیشه دهن گشادی دارند البته منظور من از این حرف نوع نامطبوع آن  نسیت .کاری را در نظر بگیرید که همیشه بهترین خدمات را به ما ارائه می دهد آنقدر که همیشه ما را وسوسه می کند تا دوباره به آنها مرا جعه کنیم و به همه هم بگوییم چه قدر از کار کردن با آنها راضی و مفتخریم .

 

و یا بر عکس اگر با خدمات رسانی مواجه شویم که حس کنیم در آن از ما سوء استفاده می شود باز هم به همه خواهیم گفت این کار را نمیکنید ؟ بله. به همه خواهیم گفت که از خدمات رسانی این بخش تا چه حد ناراضی بوده ایم .

 

این سناریو به هر شکلی که توسط مصدر کار اجرا شود به همان شکل می تواند به نفع و یا بر علیه آن تجارت عمل کند چون وقتی چیزی را جع به خدمات رسانی خاصی به دیگران  می گوئیم آنها نیز به نوبه خود این اطلاعات را اختیار دیگر افراد خواهند گذاشت . این گونه اطلاعات چه به نفع و یا چه به ضررآن  تجارت خاص باشد باعث می شود تا دیگران برای انتخاب یا عدم انتخاب آن تجارت بر این اطلاعات تکیه کنند .

 

فکر نکنید صدمه ای که اطلاعات منفی راجع به کار شما می زند می تواند تنها یکی دو هفته پبشبرد کار شما را خدشه دار کند . نه خیر این طور نیست .... حتی با گذر زمان مثلا پس از 5 سال که از این داستان گذشته است اگر یکی از مشتریان شما از خدمات رسانی شما بد گوئی کند این بدگوئی ها می تواند پی در پی ادامه داشته باشد و به ضرر تجارت شما تمام شود .

 

بنا براین تجارت شما هر چه باشد باید خدمات رسانی ویژه به مشتریان خود را همیشه در نظر داشته باشید تا داستانهائی که راجع به تجارت شما از دهان یک مشتری به دیگری منتقل می شود همشیه حاوی محسنات کار شما باشد .

 

خوب حالا که این مشتریان از شما رضایت دارند چرا از آنها نمی خواهید تا رضایت خود را مکتوب کنند .

از آنها بخواهید تا با زبان خاص و شیوه خود  برای شما رضایت نامه بنویسند و در آن اظهار کنند که چرا از خدمات رسانی  خاص شما رضایت دارند. چه طور این خدمات رسانی شما توانسته است برای آنها مفید واقع شود ‌و سپس از اینچنین رضایت نامه هائی  برای تبلیغ کار خود استفاده کنید و یا آنها را در وب سایت خود قرار دهید .

 

تجربه نشان داده است که استفاده از این شیوه تبلیغاتی از استفاده از هر  شیوه تبلیغاتی دیگری که در آن از خدمات رسانی خود تعریف کنید  سود مند تر واقع می شود  بنا براین معطل نکنید و این گونه رضایت نامه ها را هم با حروف درشت در وب سایت خود بنویسید .

 

روی دیگر سکه که می بایست آن را هم در نظر بگیرید آن است که طرف مقابل این  افراد یعنی آنان که مشتریان قبلی ما درباره ما اطلاعات می دهند را نیز می بایست مد نظر قرار دهید . اگر نسبت به خدمات رسانی واحد خود بی توجه باشید یا خدمات بدی را ارائه دهید مشتریان شما دیگر به شما مراجعه نخواهند کرد و شما را ترک می کنند . می توانید و می بایست این اشکالات را رفع کنید .

 

بله شاید خیلی هم برایتان خوشایند نباشد که به مشتریان قبلی خود زنگ بزنید و از آنها بپرسید که چرا دوباره به شما مراجعه نکردنند شاید به این دلیل از انجام این کار اجتناب می کنید که از شنیدن دلیل مشتری قبلی خود برای عدم مراجعه به خود خوف دارید .

 

اگر چه به هر دلیلی مشتری قبلی شما از مراجعه مجدد به شما خود داری کرده باشد انجام این کار برای شما فر صتی را پدید می آورد که مشکل خود را در خدمات رسانی به مشتریانتان شناسائی کنید . فر صت بسیار خوبی است که بتوانیم به پیشبرد کار خود کمک کنیم و از نواقصی در کار خود مطلع شویم که قبلا از وجود آنها بی خبر بوده ایم .کاری کنیم که تجارت ما در بین دیگر رقبا بدرخشد .پس باید با آغوش باز از اینگونه انتقادات سازنده  استقبال  و از مشتریان خود برای در میان گذاشتن این اشکالات  با ما تشکر کنیم و به آنها بگوئیم تمام سعی خود را خواهیم کرد تا این  اشکالات را بر طرف کنیم .

 

حتی ممکن است چند هفته بعد مجبور شویم دوباره با وی تماس بگیریم و به اطلاع وی برسانیم که این مشکل خاص به لطف اطلاع رسانی وی رفع شده است .فکر نمی کنید چنین مشتری به بقیه راجع به این کار شما نخواهد گفت مطمئن باشید که حتما این کار را خواهد کرد .

 

ما باید برای پیشرفت کار خودمان تلاش کنیم به عقیده متخصیصن فن هر حرکت تلاش گونه که توسط ما برای  برای  پیشبرد کارمان صورت می گیرد  می تواند تاثیر شگرفی بر مشتری شما بگذارد به نحوی که وی سالیان سال راجع به شما و تجارتتان همه جا سخنوری کند و آوازه آن را به همه جا ببرد .


 

منبع # eMagazine for Customer Service Professionals

مترجم :مهشید باب زرتابی

About the Author

© 2/24/2011 by Professional Virtual Assistant and Animal-Lover Support Specialist Kimberly J. McCloskey. 'Together We Will be Partners in roductivity, Creativity and Personal Growth.' Request your subscription at www.va-partner.com.


باز نشر  مطالب این مجموعه تحت هر عنوانی مجاز نمی باشد. شما برای استفاده  از این مطلب خارج از محیط سایت باید مقاله را خریداری نمایید.

تمام حقوق مادی و معنوی این اثر متعلق به شرکت بانوی سخن پارس می باشد .

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !