خدمات رسانی بهینه به مشتری به مفهوم انسان کامل بودن نیست .

فنون مشتری مداری
ابزارها
تنظیمات نوشتاری

logoگفتن حقیقت محض در جهان تجارت همیشه  ممکن نیست .به همین دلیل است که خدمات رسانی به مشتریان به مفهوم انسان کامل بودن نیست .

بیشتر مشتریان از این حقیقت آگاهند و منتظر هستند که در خدمات رسانی به آنها از طرف هر ارگانی گاه با اين مشکل هم مواجه شوند . از نظر آنها ، آنچه که مهم است  ؛ مشکلی نیست که با آن روبرو می شوند چون همانطور که گفتیم گاهی انتظار آن را دارند بلکه آنچه برایشان مهم است نحوه ای است که کار کنان سازمان اجرايی برای بر طرف سازی آن  مشکل در پیش می گیرند .


ایران مجری | 1001 گام تا موفقیت | فنون مشتری مداری |خدمات رسانی بهینه به مشتری به مفهوم انسان  کامل  بودن نیست .

مسئولیت حل مشکل را پذیرفتن مسئله اساسی است که می بایست مورد توجه قرار گیردحتی وقتی که مشکل به دلیل اهمال مشتری پدید می آید.

گاهی ما و سرویس دهی ما علت بروز مشکل نمی باشد اما حتما  قبلا  این جمله را  شنیده اید كه "همیشه حق با مشتری است"

لازم است همیشه طوری با مشتری رفتار کنید که انها باور کنند حق با خودشان است حتی اگر اینطور نباشد . اگر به جر و بحث با مشتری خود بپردازید تا ثابت کنید حق باشماست شاید برنده این میدان شما باشید اما همیشه امکان از دست دان یک مشتری هم وجود خواهد داشت .

 

البته ممکن است مشتری خود را به سرعت از دست ندهید اما مطمئن باشید آنها در اولین فرصت شما وخدمات شما را ترک خواهند کرد جون شما اجترام آنها را خدشه دار کرده اید .ممکن است در اثر برخورد نامناسب شما آنها احساس خجالت، نفهمیدن، بی میلی به ادامه کار با شما، ... کنند شاید هم متوجه شوند که خود مسئول اشتباهی هستند که پدید آمده است اما اگر ما از پس این موقعیت خوب بر نیایم هیچکدام از اینها برای توسعه کار ما مهم نخواهد بود .

بر عکس، کار آنها را به دقت مورد توجه قرار دهید – حالا چه تقصیر شما و خدماتتان باشد چه خودشان مقصر باشند به این ترتیب می توانید در پیشبرد اهداف کاری خود روی ارتباط با این مشتری حساب کنید . غالبا از اینکه شما مسئولیت مشکل پدید آمده را به عهده گرفته اید خوششان می آید و همین باعث می شود تا آنها ارزش بیشتری برای شما و کارتان قائل شوند .

با این  کار به سرعت مشکل را حل کرده اید و همه چیز جفت و جور خواهد شد .فقط با توجه کردن و احترام گذاشتن به مشتریتان که صد البته نشانه انسانیت شما نیز هست .

حتی گاهی اوقات آنها بیش از قبل به شما و تجارتتان متعهد خواهند بود .چرا؟ شاید به این دلیل که به آنها ثابت کرده اید برایشان ارزش قائل هستید . تايید خواهند کرد که قلباً به ادامه کار با شما تمایل دارند جون به عنوان یک مشتری شما واقعا به آنها توجه می کنید .در ضمن این شانس وجود دارد که اگر شما موقعیت پدید آمده را به خوبی مدیریت کنید آنها خود به عنوان یکی از بهترین مبلغین شما در جامعه عمل کنند .جون تصور می کنند که شما و خدماتتان واقعا لیاقت این بازار یابی را دارید .

 

اگر تنها کمی وقت صرف کنید و خود را به جای مشتری قرار دهید دقیقا متوجه منظورم خواهید شد .

 

البته گاه مواردی هم وجود دارند که ما نمی توانیم مشکل پدید آمده که احتمالا هم توسط خود مشتری پدید آمده است را رفع کنیم اما مشتری ارزش آن را دارد به مشکلات وی و نحوه رفع آنها درست توجه کنیم.

 

اما هر کجا که توانايی رفع مشکلات آنها را داشتیم می بایست فکر کنیم که مشکل مشتری مشکل خود ماست .آن را هر کجا که امانش برایمان مقدور بود حل کنیم چه خود مسبب آن بوده ایم چه مشتری . به جای جر و بحث کردن با مشتری باید با وی همراه شوید بگذارید حس کند مشکل او را مشکل خود می دانید در طولانی مدت مطمئن باشید به نتایج شگرفی دست پیدا می کنید .


 

منبع # eMagazine for Customer Service Professionals

مترجم :مهشید باب زرتابی

About the Author Sue Cockburn is the owner of 911SmallBiz - a business that works with new and existing small businesses and independent contractors in the areas of social media, email and event marketing, online surveys, website design, branding and marketing. Info: http://www.911smallbiz.com/ and www.facebook.com/911smallbiz.


باز نشر  مطالب این مجموعه تحت هر عنوانی مجاز نمی باشد. شما برای استفاده  از این مطلب خارج از محیط سایت باید مقاله را خریداری نمایید.

تمام حقوق مادی و معنوی این اثر متعلق به شرکت بانوی سخن پارس می باشد .

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !