4 پیشنهاد برای کسانی که می خواهند درجلسات ، اعتمادبه نفس خوبی داشته باشند

اعتماد به نفس و عزت نفس
ابزارها
تنظیمات نوشتاری

آیا شما از صحبت کردن در جلسات خودداری می کنید؟درجلسات ابراز عقیده می کنید؟ آیا مردم از افکار و عقاید شما خبردارند؟ جلسات وقایع مهمی هستند ونقش مهمی را در شناخته شدن شما ، کسب احترام و آشکار کردن نظرات و نیاز های شما دارند.صحبت نکردن درجلسات احتمال نادیده گرفتن شما ر ا به دنبال خواهد داشت .

در این جا پیشنهاداتی برای کسب اعتماد به نفس و صحبت ، در جلسات ارایه شده است .

1- از افراد بخواهید دستشان را بلند کنند.

گاهی اوقات درجلسات به سختی می توان پیش بینی کرد که مردم به چه نظری دارند. اگر شما درجلسه ای صحبت کرده اید و می خواهید بدانید مردم در مورد چه چیزی فکر می کنند ، یا اگر هنوز صحبت نکرده اید و با سخنران قبلی مخالفید از افراد بخواهید دستشان را بلند کنند تا از این طریق بتوانید نظرشان را بدانید. به عنوان مثال به آن ها بگویید که برای نشان دادن موافقت خود با موضوع مورد بحث، دستشان را بلند کنند.

 

2- از همه انتظار نداشته باشید که با شما موفق باشند.

 صحبت در جلسه بدین معنی نیست که همه متقاعد شوند گاهی اوقات اینکه دیگران نظرات و عقاید شما را بدانند کافی است .بعضی اوقات باید به افراد نشان دهید که شما آگاه و علاقه مند به مشورت و مشارکت با آنان هستید .جلسات ، بهترین فرصت برای شناخته شدن ، دیده شدن وشنیده شدن هستند . به چنین فرصتهایی چنگ بزنید.

 

3- تسلیم نشوید و روی تصمیم خود بایستید.

اگر صحبت کردید و نظراتی ارایه داده اید باید انتظار مخالفت ، چالش و مورد سوال قرارگرفتن از سوی دیگران را نیز داشته باشید .این یک رفتار طبیعی در جلسات است این نوع عکس العمل ها را علامت نپذیرفته شدن و نارضایتی از سوی دیگران تلقی نکنید ، هدف اصلی هر جلسه بحث و گفت وگو است . بنابراین پرسش و پاسخ امری طبیعی است. اگر از سوی دیگران به چالش کشیده شدید بدین معنی است که آن ها به صحبت های شما گوش فرا می دهند و برایشان جالب است پس باید به سوالاتشان پاسخ دهید.سعی کنید آنها را متقاعد کنید به آن ها اطلاعات بدهید تا بتوانید از نظرات خود حمایت کنید . پیش زمینه ی فکری خود را به آنان توضیح دهید ، به بیان دیگر وقتی مورد سوال و چالش قرار می گیرد به کار خود ادامه دهید و تسلیم نشوید.

 

4- اجازه ندهید افراد پر حرف شما را متفوقف سازند.

انواع مختلفی از شخصیت ها درجلسات حضور دارند و بعضی از آن ها مانند برون گراها می خواهند بر اوضاع مسلط شوند این گونه افراد بلند صحبت می کنند بالعکس آن ها ، درون گراها هستند که در ذهنشان مطالب را حلاجی می کنند. وقتی برون گراها فکر می کنند ، گاهی اوقات گفته هایشان را تغییر می دهند در مواجه با این گونه افراد متوقف نشوید .البته شما نیز نباید آن ها را به سرعت و شدت ساکت کنید . به آن ها اجازه صحبت بدهید سپس حرف خودتان را ادامه دهید .گاهی اوقات افراد درون گرا نسبت به برون گراها، هراس داشته و ساکت می شوند، نگذارید چنین اتفاقی بیفتد.

 

شما نه تنها می توانید با ایمیل از ما مشاوره رایگان بگیرید ، بلکه دپارتمان آموزش ایران مجری آمادگی دارد در سمینارهایی با حضور فریبا علومی یزدی ، سخنوراول ایران ،آموزش حضوری خود را به صورت عمومی و خصوصی برای مدیران و دولت مردان برگزار نماید.

شما شایسته تجلیل هستید!!! جای شما در مدرسه سخن سبز است

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !