​مراسم بین المللی بنیاد جهانی انرژی 2015

آرشیو
تنظیمات نوشتاری

​ انجمن مدیریت سبز ایران با همکاری بنیادجهانی انرژی بزرگترین مراسم جهانی را با دعوت از 177 کشور و دهها شخصیت جهانی روزهای 29 و 30 دی ماه سال 1394 در برج میلاد برگزار نمود.

شایان ذکر است این مراسم با شعار  تهران ؛ پایتحت محیط زیست و صلح ، برگزار گردید.


 ​مراسم بین المللی بنیاد جهانی انرژی 2015 (دهمین همایش بین المللی مدیریت سبز )

 معرفی بنیاد جهانی انرژی
بنیاد جهانی انرژی به عنوان بزرگترین مرجع ارزیابی و حمایت ‏کننده از طرح‏های محیط زیستی به ویژه انرژی ست که حدود 30 سال است فعالیت خود را آغاز کرده است. بیش از 170 کشور جهان عضو رسمی این بنیاد هستند و بزرگترین طرح‏های محیط زیستی از سوی سازمان ملل به منظور نظارت به این بنیاد سپرده می‏شود. این بنیاد یک سازمان غیر انتفاعی است که در پی افزایش آگاهی‏ها و جلب توجهات در راستای ایجاد یک باز نگری و تجدید نظر جهانی در حوزة مسائل مرتبط با انرژی و محیط‏ زیست فعالیت می‏کند. هر ساله بیش 10000 طرح در حوزه‏های نوآوری‏های محیط زیستی برای ارزیابی به این بنیاد ارسال می‏گردد. این برنامه منجر به صدور گواهینامة بین ‏المللی که شناخته شده ترین تأییدیه در سطح جهان است می‏شود و از بالاتر ین اعتبار برخوردار است. هر ساله در روز جهانی محیط زیست طرح های پذیرفته شده به توصیه و حمابت سازمان ملل به جهانیان ارائه می شود.
جایزة جهانی انرژی:
این جایزه که از سال 1999 هر ساله برگزار می‏شود، در حال حاضر برجسته‏ ترین جایزة زیست‏ محیطی است که با حمایت و همکاری سازمان ملل متحد برگزار می شود و سالیانه حدود 11000 پروژه از بیش از 170 کشور در آن شرکت می‏کنند. در مراسم اهدای این جایزه افراد شاخص و شناخته‏ شده‏ای از سرتاسر دنیا حضور می‏یابند و شبکه‏های مختلف دنیا بیش از 1000 ساعت برنامة مرتبط با این مراسم پخش می‏کنند.
پروژه ها برای حضور در فرایند این جایزه در 5 گروه موضوعی طبقه بندی می شوند:
آب
زندگی با آب آغاز شد و حیات بدون آب میسر نیست . میلیون ها نفر از مردم جهان، دسترسی به آب آشامیدنی و پاکیزه ندارند و این درحالی است که اندکی از افراد و سازمان ها میزان متنابهی از منابع آبی را آلوده می کنندو با به هدر می دهند.نبرد بر سر استفاده و توزیع آب مدتها ست که شروع شده است. به کارگیری روش های خلاقانه و ابزارهای نوین می تواند بخش قابل توجهی از این معضلات جهانی را حل نماید. پروژه هایی از قبیل بهینه سازی مصرف ، بازیابی و بازچرخانی آب مصرفی ، تصفیه پساب ،توزیع و انتقال ،تامین آب آشامیدنی ،حفاظت از منابع آبی و.... در این فرایند مورد ارزیابی قرار می گیرد.
 
زمین
زمین خانه ما و تنها سیاره ایست که می توانیم در آن زندگی کنیم . تغییر الگو و روش زندگی انسان باعث شده است که منابع زیادی برای پاسخگویی به نیازهای غیر ضروری و خودخواهانه ما از زمین استخراج و زباله و پسماند آن بدون تدبیری به زمین بازگردد. نفس زمین به شماره افتاده است . روش ها و رویکردهای پایداری کمک به کاهش و دفع این زیان شود در طرح های مورد ارزیابی بنیاد جهانی انرژی جای دارد .این طرح ها شامل روش های  صحیح و نوآورانه استخراج ، تولید، توزیع و استفاده از منابع ، روش های خلاقانه کاهش ، دفع ، بازیافت پسماندها ، روش های نوین در حوزه شهرسازی ، ساختمان ، راه و جاده و...
 
انرژی
نقش انرژی در سبک زندگی انسانها و تاثیرگذاری آن بر محیط زیست و محیط اجتماعی که از یک سو رفاه و پیشرفت و از سوی دیگر آلودگی ها را  به همراه داشته ، مفهومی بسیار گسترده و پیچیده به خود گرفته است. ذخایر محدود منابع فسیلی که بخش اعظم انرژی مصرفی از آنها گرفته می شود و تا چند دهه آینده به پایان خواهد رسید و همچنین آلودگی های ناشی از استفاده ازاین منابع انرژی ، طراحی ، جایگرینی و بکارگیری روش های نوین و پاک ایجاد انرژی همچون باد ، آب ، خورشید و ... بنیاد جهانی انرژی را برآن داشته تا طرح ها و پروژه هایی  را در حوزه های تولید ، استفاده از انرژی های تجدید پذیر و پاک ، توزیع و انتقال بهینه انرژی ، بهینه سازی مصرف انرژی و ... را مورد ارزیابی قرار می دهد.
 
هوا
هوا بعنوان عنصریست  که ما را احاطه کرده و بدون آن نمی توان بیش از چند ثانیه زنده ماند. رفتار هوشمندانه طبیعت که هوای پاک را توسط  گیاهان و درختان برای زنده ماندن انسان ها و حیوانات فراهم می کند و همچنین حامل انتقال آب به زمین است بهترین نماد چرخه زندگی است .هرگونه اقدامی که موجب کاهش آلودگی هوا از جمله اجتناب از تولید گازهای گلخانه ایی و بهبود کیفیت هوا گردد از جمله پروژه های سبز مورد ارزیابی بنیاد جهانی انرژی در این طبقه بندی است .
 
جوانان
جوانان امروز معماران جهان فردا هستند. یادگیری رفتارهای سبز  امروز آنها فردا به نفع محیط زیست اعمال خواهد شد. تعامل دانش و تجربه نسل پیشین با ایده های نوآورانه جوانان ترکیبی ارزشمند و پایدار برای آینده ایی روشن فراهم می کند. بنیاد جهانی انرژی  از هرگونه اقدام خلاق و نوآورانه ایی که  توسط جوانان در راستای پایداری  محیط زیست انجام می شود توسط بنیاد جهانی انرژی حمایت می شود.
 


 
 انجمن مدیریت سبز ایران در بیش از یک دهه با تمرکز بر رویکرد سبز(همگرایی مسئولیت های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی سازمان ها) تلاش نموده تا با همکاری نهادهای بین المللی همچون بنیاد جهانی انرژی و جامعه مدیریت سبز اروپا مدلهای مدیریتی و مهندسی متعددی از قبیل: نشان محصول سبز- نشان بلوغHSE – گواهینامه دفتر کار سبز بر اساس ماده 190 برنامه پنجم توسعه-جایزه مدیریت انرژی ایران- گواهینامه پروژه های سبز – Green IT  و  نشان مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتها را در کشورمان توسعه دهد.
در طول چند سال اخیر نیز تلاش گردید تا مراسم بنیادجهانی انرژی که معمولا بطور سالانه در یکی از کشورهای توسعه یافته با حضور بیش از 150 کشور و دهها شخصیت جهانی برگزار می گردد را در تهران (لینک خبر)برگزار نماید که دراین زمینه در سفارت کشورمان در وین نیز نشستی برگزار شد که اینک بدلیل روند موفقیت آمیز مذاکرات کشورمان با قدرتهای جهانی، فرصت مغتنم برگزاری این مراسم منحصر بفرد جهانی برای سال 2016 به ایران اعطا گردید.
بنیاد جهانی انرژی  این مراسم جهانی را با حضور بیش از 100 کشور و شخصیت های جهانی ازقبیل:   Smt. Manika Gandi – Pro. Edward S. Ayensu -Mr. Christoph leitl    و با شعار "تهران، پایتخت محیط زیست و صلح" برگزار نمود.
شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر  و تصاویر این رویداد به سایت http://energyglobe.info/  و یا گالری عکس این سایت مراجعه نمایید .



ایرانمجری: اجرای انگلیسی فریبا علومی یزدی در افتتاحیه جایزه جهانی انرژی ۲۰۱۵ در سالن همایش های برج میلاد تهران - مجری انگلیسی زبان

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !