مصاحبه با فریبا علومی یزدی درسالروز تاسیس ایران مجری

مصاحبه ها . مجریان صحنه ایران
ابزارها
تنظیمات نوشتاری

مصاحبه با فریبا علومی یزدی مجری بین المللی ایران به مناسبت اولین سالگرد رونمایی پورتال ایران مجری

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی های ایران

 فریبا علومی یزدی مجری خوش بیان و نام آشنای هفتمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران  نشان داد که هنوز حرف هایی بی بدیل برای گفتن دارد  و دوستان کارگزار روابط عمومی را با ادبیاتی متفاوت از ششمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی غافلگیر نمود. سخنان عرفانی ،جذاب، علمی و انگیزشی ایشان در این کنفرانس  برای همه مخاطبان خوش آیند بود و باعث آن گردید تا  پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی های ایران در سالگرد رونمایی پورتال " ایران مجری - دوست روابط عمو می ها" مصاحبه ای را با ایشان داشته باشد . مصاحبه صمیمی و سخنان ادیبانه ایشان قطعا برای شما جالب خواهد بود.

سرکار خانم علومی ، لطفا با ادبیات زیبایتان باب سخن را بگشایید تا سوالات را مطرح نماییم.

ای دو جهان از قلمت یک رقم                             بی رقمت لوح دو عالم عدم

در کف من مشعل توفیق نه                              ره به نهانخانه ی تحقیق ده

شمع زبانم سخن افروز ساز                             شام من از صبح سخن روز ساز

 حمد بی حد، ثنای بی عد و سپاس بی قیاس بی مانندی را که آغاز و انجام کارها به پروانه ی سلطان ارادت و مشیت اوست.  سپاس ، کردگاری را سزاست که  طوطی شکرخای ناطقه ی انسانی را در محاذات آیینه ی تامّل عرایس معانی به ادای دلگشای " انّ من البیان لسحراً  "  گویا کرد. درود بر علیمی که بلبل دستان سرای خوش نوای زبان را در قفس تنگ دهان به قوت اذهان در ترنّم و تنغّم " ن والقلم و ما یسطرون " در آورد.

به نام آنکه بندگان را به خطاب کرامت با هزاران لطافت می نوازد و به سوی خود می نماید و می خواند.سلامی چون روی های روشن تر از آفتاب روز و درودی به تجلی ذوالجلال گشته پیروز نثار  شما باد.


1-سركار خانم علومي شما قاري قرآن، داور و مجري صحنه هستيد اين ذوق و هنر را چگونه به دست آورده و مديون چه كساني هستيد؟


( انّ هذا القران یهدی للتی هی اقوم  ): همانا این قرآن شما را به استوارترین راه هدایت می کند.


صبح خیزی و سلامت طلبی چون حافظ      هر چه کردم همه از دولت قران کردم


اساس تمدن بشر زبان و قوه ی نطق و بیان اوست . مثل اعلای فصاحت و نمونه ی اجلای بلاغت  ، قران کریم است. قران کریم بزرگترین حقایق را به نیکو ترین بیانی برای هدایت جهانیان آورده و بدین سبب جمیع شرایط سخنوری به وجه اتم و اکمل و احسن در آن نهفته شده است.
(الحمدلله الّذی الهمنا حقائق المعانی و دقائق البیان و خصّصنا ببدائع الایادی و روائع الاحسان).عشق و علاقه وافر به قران مجید و مفاهیم آن سرچشمه زلال لطف حضرت دوست است که سر تا پای وجود شیفتگان و تشنگان مبهوت را سیراب می گرداند. کتاب آسمانی معجزه ی الهی است و  جذّاب است و جاذب.
در خانواده ای مذهبی  ، فرهنگی و ادب دوست چشم به جهان گشودم . الطاف خاصّ الهی  و اگر حمل بر خود ستایی نباشد (صدای رسا و لحن گیرا) و نیزعلاقه ی شایان خانواده ام به فراگیری قرآن و علوم قرآنی انگیزه ی من را دوچندان کرد تا ضمن فراگیری تجوید  ، صوت  ، لحن و نغمات قرانی ، به تحصیلات عالی بپردازم.
کسب رتبه های اول کشوری قرآنی در مقاطع مختلف تحصیلی، عشق به آموختن در زمینه ی صوت و لحن قرآن را  مضاعف ساخت؛  تا اینکه سرانجام به عنوان  مدرس و داور مسابقات قرآنی نایل آمدم .

در این رهگذر با تاسی  از  قاریان ممتاز بین المللی جهت اعتلای صوت و لحن به کرات تلاش و تمرین و ممارست می نمودم تا به نحو احسن به این مهم بپردازم.

معتقدم خوض در آیات قرانی باعث می گردد نه غمی در دل  ماند و نه غمامی و انسانها با آیات نورانیش شادمانه اند و در بن شکرانه اند. من نیز از این قاعده مستثنی نبوده ام.

مختصري درباره شغل "مجري صحنه " بگویيد و اينكه چگونه به گويندگي و مجري گري رو آورديد؟

مجری گری صحنه تلفیقی از هنر و مدیریت است . هنری که هم ذاتی و هم اکتسابی است. اما باید توجه داشت که اول باید گویندگی کرد و سپس به مجری گری پرداخت و  یا هر دو را توامان انجام داد.
مجری باید نسبت به کارش عشق ورزد   و اگر این حس در او نباشد از طریق امواج صوتی و دیگر حالات فیزیکی کاملاً مشهود است و به مخاطب منتقل خواهد شد.
دامنه ی لغات ، مطالعات و تحقیقات یک مجری در هر زمینه ای باید وسیع باشد؛ به نحوی که برای هر موضوعی مطلبی داشته باشد تا هم سخن سخنرانان را هدایت کند و هم همایش و جلسه را به نحو مطلوبی اداره نماید.
تا مرد سخن نگفته باشد  /   عیب و هنرش نهفته باشد


به عقیده ی من یک مجری ، باید به چند زبان زنده ی دنیا اشراف داشته باشد .
خیر مقدم به زبان سخنران مدعو از کشور های دیگر، انرژی مثبت و احساس فرح بخشی به سخنران مدعو بخشیده و عظمت کنفرانس را دو چندان می کند. گویندگی؛   فکر دادن و فکر گرفتن است. گوینده ، فکر خود را به وسیله ی بیان خود به شنونده منتقل می کند. پروفسور سوپر استاد فن بیان دانشگاه تنسی می گوید : معرف شخصیت هر کس سخنان اوست.هر کلمه ای که ادا شود  مانند برقی پرده از روی مجموع تجارب ، صفات ، نیات و حساسیت گوینده برداشته و در نظر شنونده نیز معرّف همین می باشد.
و  به قول مولانا   :    آدمی مخفی است در زیر زبان  /   این زبان پرده است بر درگاه جان


رمز کامیابی ، کار و کوشش و هوش سرشار و عزم راسخ است.گوینده یک هنرمند است و هنرمند باید عاشق و شیفته ی کار خود باشد.البته نه به خاطر مادیات و یا شهرت بلکه به خاطر نفس کار.
در اوان کودکی علاقه ی شدیدی به خواندن مطالب و کتاب داستان های مختلف با صدای بلند داشته ام ; این عادت موجب گشت که کتابهای درسی را نیز با صدای بلند بخوانم.شرکت در مسابقات قرانی و کسب رتبه های اول در مقاطع مختلف تحصیلی و دانشگاهی ، شرکت در مجالس مذهبی ، علمی و حتی محافل دوستانه و بیان عقاید و افکار و اطلاعات با کلماتی فصیح و بلیغ و بیاناتی روشن و دلنشین ، ستایش و احترام جمع را به خود جلب کرد و همین حس احترام مردم و اطرافیان سبب پیشرفت واقعی و اعتماد به نفس در سخنوری گردید و نیز تدریس در مقطع دانشگاه آن را به سر حد کمال رسانید.
در مجامع مختلف افراد صاحب نظر و تحصیل کرده مطابق با تحصیلات،تجارب و تخصّص برای سخنرانی در همایش یا جلسه ای دعوت می شوند; طبیعتاً افرادی این دعوت را اجابت می نمایند که بیانات موثری داشته باشند و پر واضح است که بشر با استفاده از قوه تفکّر و نیروی نفس ناطقه نه تنها بر حیوانات دیگر چیره شده بلکه طبیعت را نیز تا حدّی تسخیر کرده و اکنون در تلاش برای تسخیر اجرام سماوی است.
بنده با اشراف بر موضوعات و مطالب فوق الذکر، مشتاقانه و آگاهانه  به این شغل روی آوردم و به دیده ی تکریم و تقدیس بدان نگریستم و انجام فعالیت نمودم.


3-آيا گويندگي و مجري گري شغل است و آيا مي‌توان به اين كار به عنوان شغل نگاه كرد؟

آری، برای اختیار نمودن هر شغلی باید مهارتهای مختلف علمی و عملی کسب نمود و احیانا تحصیلات دانشگاهی داشت. در خصوص گویندگی ومجری گری این موضوع صدق می کند. هر کس احساس خود را از طریق گفتار ، نوشتار، حرکات و غیره بیان می کند و یک گوینده و مجری باید به احساس خود بیانی جاودانه بخشد. یک گوینده و مجری موفق که بدین شغل اهتمام می ورزد باید اعتماد به نفس یعنی شهامت و جرات و نترسیدن از شکست و وجدان یا قدرت اخلاقی  هم به معنی خود شناسی داشته باشد البته به معنی احساس مسئولیت و درستی کار.در این میان گوینده و مجری برای امنیت شغلی و ابقای شغل خویش باید دارای شرایط درست جسمانی ، تربیتی و روانی هم باشد ; تا سخنان مناسب و مساعد به قلبها ی مطلوب و مشتاق رخنه نماید و موثر واقع گردد.

4 - شما فارغ‌التحصيل ارشد ادبيات هستيد و بسياري از برنامه‌ها را با آغازي زيبا از اشعار و آداب اديبانه همراه مي‌كنيد اين سبك و نوع ارایه ی كلام هر كسي را به ياد ادبيات گذشته ايران مي اندازد اين مهارت را چگونه كسب كرده‌ايد؟
سخنان مسجع و آهنگین برای هر شنونده ای دلپذیر است. خصوصا اگر بجا و به موقع گفته شود ، لذت آن را بیشتر می کند. سخنان ادیبانه، عشق آفرین است و با مناسبات اجتماعی و اخلاقی کاملا سازگار است و به مذاق هر شخصی در هر کسوت و صنفی شیرین و خوش می آید و دل انگیز و شور انگیز است.
به همان اندازه که شروع هر کاری بسیار مهم است، آغاز هر سخنی باید بایسته و شایسته و زیبا و جذاب باشد که از نظر ادبی حسن مطلع می گویند. این فن بیشترین تاثیر را بر دلها و قلبها می گذارد و نشاط بخش و فرح بخش است.

بنده با گلگشتی جانفزا از ذوق و کلام و استخدام  بجا و مناسب لغات، همراه با اشعار و آداب ادیبانه که با مناجات و نیایش حضرت حق و سپس با سلامی پر آفرین و بر دلها شیرین ، نقاب از چهره ی عروس معارف و حقایق بر می گشایم و دارالملک آسمان زیبای اندیشه ها را منوّر می سازم. این مهارت را با تمرین و ممارست  و با مطالعه کتب ادبای پیشین و گسترش دامنه ی لغات و گلچین نمودن اشعار مناسب آغاز کلام ؛که قطعا در ستایش و نیایش الهی است و گوشه ی چشمی نیز به موضوع همایش هم دارد،کسب نموده ام و با شدّت و حدّت تمام بیان می دارم.

5 - چگونه همايش‌ها و برنامه‌هاي بعضا خشك و بي‌روح را با لطافت ادبيات و احساس و شعر در هم مي آميزيد؟ دليل موفقيت خود را چه مي‌دانيد و چرا در همايش‌هايي كه شما مجري آن هستيد حاضران بيش از ساير برنامه‌ها و همايش‌ها خواهان اسنفاده بيشتر از محتوا و برنامه‌هاي آن همايش هستند؟


صدای رسا و موثر، اعصاب خسته و فرسوده را آرام می کند و اذهان مردد را مطمئن و متقاعد می سازد و روح های افسرده را به هیجان در می آورد، خشم را زایل می کند و حس احترام در دل شنونده ایجاد می نماید. نظرهای منفی را تغییر داده و بر محبوبیت و وجهه ی گوینده می افزاید. بدون شک، زبان به مراتب از قلم موثرتر است.
در صدا اثری است که موثرتر  از پر حرارت ترین نوشته هاست. شنونده ی امروز ، تشنه ی سخنان نغز و بدیع و لطیف است . با شناخت و آگاهی از موارد یادشده  سعی می نمایم با مطالب عمیق و دقیق علمی همایش و تلفیق آن با مفاهیم و مضامین ادبی و اشعار دلچسب پارسی فضا را تلطیف نموده و لطف خاصی بر محفل علمی وارد نمایم و در پایان مراسم با سبک و سیاق منحصر به فرد ، اوج شور و هیجان را به جمع حاضران هدیه می کنم تا با خاطره ای دل انگیز  و اجرای ماندگار ، مراسم را پایان بخشم.

6- خيلي از جوانان مي‌خواهند مجري، گوينده و يا هنرپيشه باشند چه توصيه‌اي به آنها داريد؟ شاعر مي‌گويد طي اين مرحله بي‌همرهي خضر مكن آيا اين شغل هم مشكلات و تاريكي‌هاي خودش را دارد؟
بود هر کار بی  استاد دشوار                        نخست استاد باید، وانگهی کار
یک شاعر باید به زبان تسلط داشته باشد، یک هنر پیشه می بایست از حرکت و صدای خود حد اکثر استفاده را بکند و یک گوینده و مجری باید با وسایل کار خود کاملا آشنا باشد.


سخن گفتن یک نیاز است ، خوب سخن گفتن یک فن است و زیبا سخن گفتن یک هنر است. سخن گفتن یک احتیاج غریزی نیست چون صحبت کردن غریزی نیست، بلکه اکتسابی است.


به همین دلیل خوبی و بدی صدا و صحبت کردن به دست خود گوینده است و اگر ناطقی سعی کند چیزی را که آموخته با تمرین و کوشش تکمیل کند، قطعا موفق و پیروز می شود.گوینده و مجری و به طور کلی هنرمند چون با میلیونها انسان که فرد فرد آنها دارای افکار، سلیقه ها و جهان بینی های مختلفی هستند، سر و کار دارد، بنابراین، همیشه باید با مردم صمیمی باشد، به کار و حرفه ی خود علاقه مند باشد، به کار خود عشق بورزد و در راه تعلیم صدا و کسب معلومات زمان گذشته ، حال و آینده به طور مستمر گامهای تازه ای بردارد.هر هنرمندی باید آنچه را که مربوط به فن اوست، بیاموزد. هرمان هسه نوشته است؛ ( فراگیری آموختنی ها نه تنها سد راه شخصیت فردی هنرمند نیست بلکه بر عکس کمک و وسیله ای برای شکوفایی و تکامل او به شمار می رود.) پس باید شاگردی کرد تا به استادی رسید و باید تمرین و همت نماییم تا به شهرت و محبوبیت دست یابیم.
ذره را تا نبود همت عالی "حافظ "                       طالب چشمه ی خورشید درخشان نشود

7- چه آموزه‌ها و يا آموزش‌هايي در كار و فعاليت شما نقش داشته است؟
پس از عنایات حضرت رب العزه ، انس و الفت با قر آن کریم وغوص در آیات و احکام و مفاهیم و مضامین بکر و بدیع آن، تدریس و داوری تجوید، صوت و لحن قرآن حکیم و نیز تدریس و تفسیر جزء سی ام قرآن ، استشهاد به آیات مختلف قرآنی و استناد به احادیث و روایات ائمه ی معصومین ( ع) ، مطالعه ی نظم و نثر ادبی و تدریس ادبیات فارسی در مقطع دانشگاه، مطالعات کتب مختلف با محوریت و رویکردهای متعدد، آموزه هایی بودند که مرا به سرمنزل مقصود رهنمون ساختند.
در این مسیرها با نیتی الهی و خداپسندانه، صادقانه و خالصانه گام نهاده ام، ( انما الاعمال بالنیات ) . در کار و فعالیت عشق به خدمت، انیس و مونس من بوده است ، و امروز به یاری ایزد منان ،مصمم تر از گذشته با همت و حمیت در جهت ارتقای سخن و سخنوری و رشد و تعالی ایران عزیز  تلاش می نمایم.

شکر خدا که هر چه طلب کردم از خدا             بر منتهای همت خود کامران شدم

 

8- آیا بیشتر علاقه مند به اجرای همايش ها ی مذهبی و ادبی  هستید یا همایش های علمی؟
پر واضح است، با توجه به مانوس بودن با قرآن و تحصیلات عالیه ی ادبی، همایشهای قرآنی و ادبی تلذذ و تناسب بیشتری با حالات و روحیات بنده دارد. اما با توجه به اینکه مجری جشنواره های  ملی و کنفرانس های بین المللی هستم و برای هر همایشی با هر موضوعی به مبسوط مطالعه می نمایم؛ طبیعتاً نسبت به هر موضوعی که مطالعه می نمایم علاقه مند شده خود را با مباحث آن عجین نموده؛ همراه و همدل می گردم به نحوی که در پایان همایش سوالات زیادی در مورد تخصص بنده  در اذهان مخاطبان شکل می گیرد .


9- اضطراب و استرس در برگزاري كنفرانس‌ها و همايش‌ها در اجرايتان جايي دارد؟  چگونه با آن كنار مي‌اييد؟
زندگی بدون اضطراب بی معنی است . با اضطراب ، آرامش و آسایش معنا پیدا می کند. برای انجام هر کاری به نسبت اهمیت آن اضطراب وجود دارد. اما یک مجری توانمند باید راههای مقابله با اضطراب را بداند و به کار بندد.
خواب راحت، فکر آسوده، احساس امنیت، شادابی و طراوت، سلامت جسم و روح و روان، رژیم غذایی صحیح، عدم سوء تغذیه، بهداشت صوت ،مطالعه ی دقیق در خصوص موضوع همایش، تمرین و تکرار مطالب، دسته بندی و موضوع بندی مطالب، اشراف کامل بر محتوای همایش، حضور به موقع در همایش ، نظام آراستگی همه و همه دست به دست هم می دهند تا یک مجری بدون اضطراب و به بهترین وجه ممکن در برگزاری همایش ها و کنفرانس ها اهتمام ورزد.
مجدانه کوشش می نمایم که عالمانه و عاملانه موارد فوق را رعایت نموده و عملی نمایم.

زاهد شراب کوثر و حافظ پیاله خواست     /     تا در میانه خواسته ی کردگار چیست؟


10- اگر در اجراي برنامه كنفرانس مشكلي پيش آيد چه مي كنيد مثلا مهمانان شاخص نيايند هنر مجري در اينگونه موارد چيست. ؟

" رب یسر و لا تعسر سهل علینا یارب العالمین "

پروردگارا آسان نما و سخت مگیر، آسان نما بر ما ای پروردگار جهانیان

پس از استعانت از کارساز بنده نواز،  با مطالعه ی دقیق و کامل کمیت و کیفیت همایش حتی مدعوین و  سخنرانان کلیدی  ، مطالب مفید و ارزنده ی بسیاری جمع آوری می نمایم. با تفحّص و تعمّق و نیز با استفاده از اشعار دلپذیر پارسی فضا را تلطیف نموده به محفل انس و علم مبدل می سازم.

مشکلی نیست که آسان نشود      /    مرد باید که هراسان نشود


وقایع این دایره ی مینایی تهی از مشکلات نیست و کار زنده وقایع غیر مترقبه ای را به دنبال دارد. مجری هنرمند ، هوشمند است. مجری هنرمند، آینده نگر و دور اندیش است و باید بداند که همیشه همه چیز بر وفق مراد پیش نخواهد رفت. اما باید در هنگام مواجهه با مشکلات با هوشمندی تمام و تدبیر و تدبّرمشکل را به طور نامحسوس حل نماید و نقاط قوت را تقویت بخشد و نقاط ضعف را کم رنگ  نماید.

زمشکلات طریقت عنان متاب ای دل  /  که مرد راه نیندیشد از نشیب و فراز

امداد و استمداد از ایزد یکتا ، نخستین و بهترین و برترین راهکار است.

به جد و جهد چو کاری نمی رود از پیش  /   به کردگار رها کرده به مصالح خویش



11-آیا تا کنون شده است که سخنرانی در همایشی که شما مجری آن بوده اید غیبت داشته باشد؟
در همایشی  قرار بود  وزیر محترم پس از سخنرانی دبیر همایش ، سخنرانی نمایند، اما ناگهان خبر دادند که وزیر محترم به دلیل مسافرت اضطراری همراه با ریاست محترم جمهور و هیات دولت به استان دیگری خواهند رفت و در همایش حضور نخواهندشد. ریاست کنفرانس مضطرب و نگران ، موضوع را به من منعکس نمود و این در حالی بود که سخنران پس از وزیر محترم نیز حضور نداشت و با تلفنهای  مکرر درخواست می شد که آن سخنران زودتر از موعد مقررتشریف فرما شود. بالاخره  سخنرانی دبیر همایش به پایان رسید و من به عنوان مجری باید این خلا را پر می نمودم. از آنجایی که اطلاعات جامع و کامل در خصوص موضوع  آن همایش علمی جمع آوری نموده بودم ؛ به ایراد سخنرانی پرداختم  .  رسانه ها و سایتهای خبری تیتر زدند :« غیبت وزیر ، مجری را سخنران کرد»

12- آیا مجري بودن و گويندگي اكتسابي است يا در ذات يك فرد است؟
هم ذاتی و هم اکتسابی است ( کل اناء یترشح بما فیه ): از کوزه برون همان تراود که در اوست  و به قول قدما  " بی مایه فطیر است. "
باید علاقه ی درونی و ذاتی وجود داشته باشد. همچنین  افکار و اعمال  و بیان یک مجری ،  باید متمایز و شاخص باشد. این افکارمان است که اعمالمان را می سازد.

علاقه ی درونی و استعداد ذاتی بدون کسب علم و دانش ابتر خواهد ماند. پس مجری و گوینده ی توانمند باید به تحصیل دائم علم، کسب تجربه ، مهارت و استفاده از تجربیات بزرگان اهتمام ورزد و خوب گوش دادن ، سپس صحبت کردن را تمرین نماید: به قول مولانا:


مدتی می بایدش لب دوختن/ از سخن گویان  سخن آموختن
تا نیاموزد  ، نگوید  صد  یکی / ور بگوید حشو گوید بی شکی


یک مجری حرفه ای باید با فعالیت بی وقفه و پی گیر با عزم جزم و اراده ای راسخ و کوششی خستگی ناپذیر ، پله های ترقی را یک به یک بپیماید. زیرا نمی توان یک شبه ره صد ساله را پیمود.


13- آموزه‌هاي قرآني تا چه حد در كار موفقيت شما نقش داشته است؟
«ربنا الذی اعطی کل شیء خلقه ثم هدی»
به جرات می توان گفت که پایه و اساس موفقیت من آموزه های قرآنی بوده است. خواندن قرآن آرامش قلبی می بخشد ( الا بذکر الله تطمئن القلوب) ترجمه و تفسیر و غور در مفاهیم و مضامین دقیق و باریک آن، تهذیب نفس، تصفیه ی روان، تزکیه ی روح و تنویر قلوب را به همراه دارد.
اجرای تمام همایش های بنده با اشعاری در حمد و نیایش و ستایش خداوندگار، آغاز می گردد. سپس آیه ی شریفه ای از سوره ی مبارکه ی قرآن که مفهوم آن متناسب با موضوع همایش است، تلاوت می نمایم. حس " یدرک و لا یوصف " و آرامش قلبی و روحی و شادابی و تازگی درونی و برونی همراه با بیان کلمات ادیبانه و سحر آمیز مدعوین را مسحور می نماید که همگی از برکات و تفضلات الهی است.

14- آيا حاضريد مهارت‌هاي خود را به ديگران آموزش دهيد یعنی زکات علم خود را چگونه پرداخت می کنید؟
با طیب خاطر و در کمال امتنان.
با تاسی از خداوند متعال که علم را به انسان آموخت «علم آدم الاسماء کلها» در حالی که نمی دانست «علم الانسان ما لم یعلم» ؛ من نیز به عنوان اشرف مخلوقات ، علمی را که با لطف حضرت باری تعالی در سینه ام نهفته شده است، مشتاقانه و مشفقانه در اختیار همه ی علاقه مندان قرار می دهم.
لازم به ذکر است ،در سایت ایران مجری"   www.iranmojri.com " مطالبی در خصوص  مجری گری در قالب 1001 نکته مجریگری و سخنوری و گلچین اشعار از شاعران بلند مرتبه و گرانقدر را با اطلاع رسانی زلال و شفاف در اختیار همه ی مجریان و علاقه مندان به شعر و ادب پارسی قرار داده ام. حتی از اقصی نقاط ایران و جهان برای متون تقدیرنامه و دعوت نامه و طلب مشاوره ، طرح مشکل و غیره ایمیل می زنند   ، بنده  مطالب درخواستی را با نگارش ادیبانه و با استشهاد از آیات کریمه ی الهی می نگارم و ارسال می دارم. این شیوه نوعی از انتقال و انتشار علم و تجربه و مهارت از طریق فضای مجازی است. به سوالات و مشکلات مجریان و تماس گیرندگان در هر زمینه ای پاسخ گفته و راهنمایی های لازم  مبذول می دارم.

 

15- سخن پایانی شما:
هم اکنون در عصر انفجار اطلاعات و ارتباطات قرار داریم و توفیق ارتباطات خرد و کلان و سطحی و عمیق در گرو سخن سخته و سنجیده است.بیایید با سخن خود جهان بیاراییم و نقش محبت بزنیم.

تا مرا عشق تو تعلیم سخن گفتن کرد / خلق را ورد زبان مدحت و تحسین من است

ضمن تشکر از  تیم مجرب پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی ها  و خصوصاً  جناب آقای محمود احمدی مدیر بزرگوار آن ، از حسن نظر و بذل توجه شما  خوانندگان ارجمند و دوستان روابط عمومی  سپاسگزارم.


 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی های ایران   

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !