انتخاب موضوعات سخنرانی از فریبا علومی یزدی

سخنوری در کنفرانس ها ويژه سخنرانان
ابزارها
تنظیمات نوشتاری

موضوع سخنرانی آن قدر که تصور می شود سخت نیست .شاید از شما خواسته شود  یک سخنرانی ارائه نمایید. برای این که کارتان آسان ترشود انتخاب موضوع هم به خودشما واگذار شده است.

حالا مساله ای که پیش می آید این است که شما با گزینه های متعددی روبرو هستید. این موضوع باعث نگرانی تان می شود چرا که مجبورید بخش زیادی از وقت مفید خود را به انتخاب موضوع سخنرانی اختصاص دهید و زمان را برای تمرین بیشتر از دست می دهید. حال چگونه می توان یک موضوع مناسب انتخاب کرد؟ در ادامه رهنمود هایی را برای شما آورده ام که بعد از این نگران انتخاب موضوع نخواهید شد.

اسومین گردهمایی مدیران روابط عمومی استان گلستاننتخاب یک موضوع  مناسب

 انتخاب موضوع آسان است .فقط کافی است این دو قانون ساده را در نظر داشته باشید.

1- موضوعی را انتخاب کنید که به آن علاقه مندید .

این علاقه T به صدا و زبان بدنتان نیز منتقل شده و طبیعتا بیشتر بر دل مخاطب خواهد نشست.

2-موضوعی  را انتخاب نمایید که بتوانید آن را  با ارائه تصاویر توضیح دهید.

تحقیقات زیادی نشان داده  که استفاده از تصاویر به جای به کار گیری کلمات صرف ، می تواند به انتقال هر چه بهتر مفاهیم کمک نماید.

 

انواع  موضوع :

 

موضوعات مربوط به زمینه شغلی :

شما می توانید به سراغ پروژه ها  یا زمینه هایی از شغل خودتان بروید که در آن بخش موفق عمل کرده اید . بخش هایی که به نتایج خوبی رسیده و بازخورد مناسبی داشته است. کار کردن در چنین زمینه هایی احساس توانمندی به شما می دهد و باعث می شود تا با علاقه کارتان رادنبال کنید. در نتیجه ،کار بهتری ارائه خواهید داد و به تبع آن باز خورد بهتری دریافت خواهید کرد.

اگر قرار است  پست مدیریتی  یا سرپرستی  را به عهده بگیرید بهتر است از اعضای گروه بخواهید تا شیوه رهبری تان را تشریح نمایند.  اگر هم قبلا سابقه مدیریت نداشته اید از سایر افراد بخواهید تا درباره نحوه فعالیت شما نظر بدهند.

 

موضوعات شخصی :

این موضوعات از علائق شخصی شما سر چشمه می گیرند. سرگرمی ها و روز های تعطیل بهترین نمونه ها به شمار می روند. این ها موضوعات بسیار خوبی برای سخنرانی به شمار می روند.

معمولا افراد از روزهای تعطیل و یا سرگرمی های مورد علاقه شان عکس های زیادی در اختیار دارند .حتی می توان در اینترنت هم جستجو کرد و عکس های مرتبط زیادی پیدا کرد .فقط باید دقت کرد تا عکس ها را با اجازه صاحبانشان کپی کرد تا بعدا مشکلی پیش نیاید.

اگر به سراغ سرگرمی ها می روید باید موضوع را به گونه ای انتخاب نمایید و آن را به نحوی ساده کنید که برای  همه قابل فهم باشد. در این زمینه می توانید از تصاویری که خود یا دوستانتان دارند استفاده نمایید. بعضی از موضوعات سرگرم کننده عبارتند از:

  • قطارهای بخار
  • باستان شناسی
  • انواع کشتی های تجاری
  • صنایع دستی و آثار باستانی

موضوعات  تخصصی :

اگر به دنبال ارائه یک سخنرانی  تخصصی هستید باید به سراغ موضوعاتی بروید که توجه افراد را جلب می نماید. در این جا چند نمونه را ذکر می کنم :

 

  • ایجاد انگیزه در افرادی که کارهای خسته کننده دارند
  • فیزیک کوآنتم
  • آسیب های پاور پوینت ها و راه حل آن
  • مهارت های سخنرانی

حالا شما موضوعات مختلفی را دارید که می توان ساعت ها در خصوص آن سخنرانی کرد. بنابراین خیلی مهم است که بدانید در چه موضوعی می خواهید سخنرانی کنید .

 سخنرانی فریبا علومی یزدی در گلستان - همایش خانواده

 

عکس: فریبا علومی یزدی - تالار شهر استان گلستان  - گرگان - خرداد 1391

 

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !