تند گویی در سخنرانی حرفه ای

سخنوری در کنفرانس ها ويژه سخنرانان
ابزارها
تنظیمات نوشتاری

يک راه برای جلب توجه مخاطبان اين است که ميزان سرعت خود را در گفتارتان افزايش دهيد.

مطمئنا برای اينکه مخاطبان بتوانند متوجه صحبت های شما شوند و پيامتان را دريافت کنند، بايد به اندازه کافی آهسته صحبت کنيد ولی در بعضی مواقع تنها راه انتقال پيام اين است که صحبت های خود را آرام و شمرده شمرده بيان کنيد، به خصوص زمانی که مخاطبان شما آشنايی کمی با زبان سخنرانی دارند و زبان سخنرانی به عنوان زبان دوم آنها تلقی شود.

سخنرانان تندگو و تریک های تند گویی از فریبا علومی یزدی

 

سرفصل ها / فنون سخنوری ویژه سخنرانان / تنها سخنرانان حرفه ای تریک های تند گویی را می دانند.

سخنرانی و فنون سخنوری

در عين حال آهسته صحبت کردن همراه با مکث های زياد، باعث ايجاد بی حوصلگی و بی علاقگی در مخاطبانتان می شود. مخاطبان و شنوندگان چهار برابر زودتر از سخنرانان و کسانی که در حال صحبت کردن هستند می توانند فکر کنند، بنابراين شنوندگان و مخاطبان در هنگامی که ميزان سرعت گفتار خود را افزايش می دهيد هم می توانند به صحبت هايتان گوش داده و به مفهوم حرف هايتان فکر کنند. در مقابل، اگر سخنران آرام صحبت کند مخاطبان تمرکز خود را از دست می دهند و دچار بی حوصلگی می شوند. چون شنوندگان زمان بيشتری برای فکر کردن دارند بنابراين زود ذهنشان به موضوعات ديگری جلب می شود و به موضوعات ديگری فکر می کنند و از موضوع اصلی عقب می افتند و ديگر نمی توانند به موضوع مورد بحث متمرکز شوند.

 

روانشناسان کشف کرده اند که سخنرانانی که در هر دقيقه بتوانند 190 لغت را بازگو کنند سخنرانان قابل اعتمادتر و باهوش تری نسبت به سخنرانانی که با ريتم آرام صحبت می کنند هستند. می توانيم اين تفاوت را در فیلم های مزايده به خوبی مشاهده کنيد. اگر ريتم صدای حراج کننده ها آهسته باشد، مخاطبان نسبت به خريد اجناس بی علاقه خواهند شد و انگيزه خود را برای خريد کردن از دست می دهند. بخشی از ايجاد انگيزه کردن در مخاطبان به سرعت گفتار مزايده گذارها مربوط می شود که باعث می شود مردم با شتاب بيشتری نسبت به خريد اجناس اقدام کنند.

 

اين موضوع به خصوص در سخنرانی های انگيزشی به خوبی به چشم می خورد. اگر در جايی از سخنرانی تان مخاطبان بايد حرکتی انجام دهند و يا می خواهيد که يک حس قوی را به آنها منتقل کنيد، بايد سرعت کلام خود را افزايش دهيد تا نتيجه بهتری بگيريد. يکی از مشخصه های سخنران خوب اين است که بتواند سرعت صحبت های خود را افزايش دهد. علاوه بر اينکه يک سخنرانی خوب بايد محتوای خوبی داشته باشد، سرعت بيان سخنران هم نقش مهمی را در اين مهم ايفا می کند.

معمولا در تبليغات تجاری راديويی و تلويزيونی افراد با سرعت زياد و هيجان بالايی برای بالا بردن ارزش آن محصول صحبت می کنند.

وقتی درباره چيزی که برايمان اهميت دارد صحبت می کنيم، هيجان و علاقه خود را با بلند و سريع صحبت کردن نشان می دهيم.

تنها به دلیل اينکه برای عده ی زيادی صحبت می کنيد و می خواهيد مطمئن شويد که همه مخاطبان صحبت هايتان را درک کرده اند، نمی توانيد با سرعت آهسته صحبت کنيد.  مخاطبان می توانند خود را با ميزان سرعت گوينده وفق دهند. سرعت گفتار خود را افزايش دهيد تا سخنرانی موثرتری داشته باشيد.  ما در بحث های قبل بابت وقفه های زیبا بین جملات صحبت کردیم که نباید با این موضوع تداخل کند و شما را گیج نماید.

 

 

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !