10 نکته در مورد نام بردن افراد از فریبا علومی یزدی

مکا لمه و ارتباط با ديگران
ابزارها
تنظیمات نوشتاری

ده نکته در مورد نام بردن افراد از فریبا علومی یزدی

1- محترمانه از کسی که نامش را نمی دانید نامش را بپرسید.مثلا "ببخشید میتوانم نام زیبایتان را بدانم؟"
برای تقویت اعتماد به نفس شما می توانید تمرین خود را شروع کنید. هیچکس بدش نمی آید وقتی نامش را از او سوال می کنید.

 


2- نام افراد را تکرار کنید وقتی خودشان را به شما معرفی می نمایند.
برای مثال ، " سلام من فریبا علومی هستم"، "سلام خانم علومی". این مورد به شما کمک می کند تا نام افراد را بهتر به خاطر بسپارید.


3- نام افراد را همانطور که به شما معرفی می شوند ذکر کنید.
برا ی مثال اگر من گفتم " سلام من فریبا  هستم  شما بگویید سلام فریبا خانم " ؛ اگر من گفتم سلام بنده علومی یزدی هستم"، بگویید سلام خانم علومی یزدی".



4- اگر می خواهید روابط صمیمانه داشته باشید و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید خود را همیشه معرفی نمایید. لازم نیست صبر کنید تا دیگران شما را معرفی نمایند.



5-اگر شما برای شروع یک مکالمه دنبال یک موضوع باز می گردید می توانید در باره نام افراد وارد مکالمه شده و اولین قدم را برای ادامه بحث بردارید.
اکثر مردم یک تاریخچه ای به نامشان وصل است.این می تواند معنی نام آنها یا محل تولد آنها باشد.وقتی شما شروع می کنید از مفهوم نام آنها سوال کردن علاوه بر پیشرفت مکالمه ، شما شانس بیشتری برای به خاطر سپردن نام آنها را در ذهنتان دارید.



6- تصور نکنید که همیشه نام بردن افراد به نام کوچک یا نام مختصر باعث صمیمیت می شود.
شما شاید قصد داشته باشید به طرف مقابل صمیمیت بیشتری را ثابت کنید ولی شاید آنها دوست نداشته باشند این موضوع را و این را هم به شما انتقال نمی دهند.
اسماعیل شاید دوست نداشته باشد که اسی نامیده شود همین طور محمد علی هم از نام مملی خوشش نمی آید.گل آقای بچگی ها ، دیگر بزرگ شده است و دوست دارد او را با نام خودش صدا بزنند.


7- اگر شما در یک جلسه رسمی هستید یا حتی وقتی تلفنی با یکی صحبت می کنید ، سریع نام او را یادداشت نمایید. این کار باعث می شود نام او را از یاد نبرید و مجبور به سوال مجدد از نام او نشوید.این سوال در پایان یا اواسط مکالمه یک فاجعه است.



8- اگر در ملاقات با دیگران به شما کارت ویزیت دادند خواندن فی المجلس آن به شما کمک می کند تا نام آنها را بهتر در حافظه ثبت نمایید و نشان از توجه شما به طرف مقابل دارد.



9- یک نشانه برای هر اسمی بگذارید تا نام ها را بهتر به خاطر بسپارید.این به شما کمک می کند تا سریع محل ملاقات را به یاد اورید. من شخصاً کارت های ویزیت زیادی را در کنفرانس ها دریافت می نمایم و برای انکه مخاطب خویش را به یاد بسپارم نام کنفرانس را روی کارت ویزیت انها می نویسم و در تماس های بعدی از اینکه محل ملاقات و صحبت های انها را بازگو می کنم احساس خوبی را به طرف مقابل می دهم وآنها را متعجب می نمایم.



10 - تصور بی جا نداشته باشید. آیا شما می دانید اشخاص چگونه دوست دارند نامیده شوند؟

مودبانه سوال کنید.برای مثال یک سوال ساده مانند این، "شما دوست دارید به شما بگویم مهندس رضا ... اصفهانی  یا   مهندس اصفهانی " بسیار مناسب است.
همه را به نام های   حاج آقا / حج اقا / کاکو/ یره / رییس/ مهندس/ دکتر/استاد/ ولک /  صدا نزنید.دیگران شاید شما را به همین نام نشان کنند و مثلاً بگویند " آقای رییس"



نام مردم را درست بگویید و احترام را از آن خود نمایید. من شخصا تمایلی به خواندن ایمیل هایی که به من می شود و نام مرا به جای علومی ،"علوی" می نویسند ؛ ندارم. چون احساس می کنم طرف مقابل شخص بی توجه ای است. ولی از کلماتی که اشتباه تایپ شده اند تنها استنباط می شود طرف مقابل یک کم عجله نموده است. شما هم حتماً این تجربه را دارید . پس با دقت نام دیگران را به خاطر بسپارید.

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !