آشنایی با روز جهانی خانواده- 25 اردیبهشت

روزهای ملی و جهانی
تنظیمات نوشتاری

آشنایی با روز جهانی خانواده

مجمع جهانی سازمان‌ملل بر اساس قطعنامه شماره 237/47 که در تاریخ 20 سپتامبر سال 1993 به تصویب رسید، 15 مه برابر با 25 اردیبهشت را روز جهانی خانواده اعلام کرده است.

همه ساله چنین روزی به عنوان روز جهانی خانواده در کشورهای مختلف گرامی داشته می‌شود.

هدف از گرامیداشت این روز، اهمیت جوامع جهانی به خانواده به عنوان اصلی‌ترین رکن جامعه و برطرف کردن مواردی است که در دنیای امروز این کانون گرم زندگی را تهدید می‌کند.

علاوه بر آن، روز جهانی خانواده فرصت مناسبی است برای ارتقای سطح آگاهی عمومی در مورد مسائل مربوط به خانواده و بسط آن در جوامع مختلف. در ایران اسلامی نیز همچون دیگر کشورهای جهان، دولت و مردم با گرامیداشت این روز حمایت خاص خود را از کانون گرم خانواده اعلام می‌دارند.

اهمیت خاص دین مبین اسلام به خانه و خانواده و نگاه جدید دولتمردان به مشکلات و مسائل مربوط به خانواده راهکارهای مفیدی را در این زمینه به دنبال داشته است.

دانش‌افزایی خانواده‌ها در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله اقداماتی است که در سال‌های اخیر در این زمینه صورت‌گرفته است.

شعار روز جهانی خانواده در سال 2007 «خانواده و افراد دارای معلولیت» بود. در بسیاری از خانواده‌های دارای افراد معلول؛ عموما یکی یا تمامی اعضاء خانواده در برطرف کردن نیازهای فرد معلول و حمایت از او سهیم هستند.

علاوه بر آن متأسفانه حس شرمندگی و خجالت از وجود یک فرد معلول در خانواده نیز در میان چنین افرادی دیده می‌شود. در دسامبر سال 2006 سازمان ملل متحد معاهده محترم شمردن حقوق معلولین را به عنوان اولین معاهده خود در قرن 21 به تصویب رساند.

در مقدمه این معاهده، خانواده به عنوان اصلی‌ترین گروه یک جامعه در نظر گرفته شده که نیاز به حمایت همه‌جانبه از طرف خود جامعه و دولت دارد. در این معاهده بر برخورداری افراد دارای معلولیت و دیگر اعضاء خانواده آنها از حمایت همه‌جانبه دولت و جامعه تاکید شده است.

همه افراد یک جامعه در مقابل معلولین و خانواده آنان مسئول می‌باشند و در سال 2007 با انتخاب این شعار در روز جهانی خانواده به اهمیت بیشتر به معلولین و خانواده‌هایشان در شکوفا شدن استعداد آنها و دادن حس اطمینان که آنها نیز مانند سایرین از تمام حقوق انسانی و شأن و منزلت در جامعه برخوردار هستند؛ تلاش فراوانی شد.


مطالب بیشتر در خصوص خانواده:

متن مجری روز خانواده از فریبا علومی یزدی

آشنایی با روز خانواده و تکریم بازنشستگان

تقدیر نامه خانواده شهدا - شهید به قلم فریبا علومی یزدی

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !