پیام به همایش بین‌المللی مبارزه جهانی با تروریسم

پیام ها ، بیانیه ها و قطع نامه های همایش ها
ابزارها
تنظیمات نوشتاری

بسم الله الرحمن الرحیم

میهمانان گرامی، حضار محترم!

از شما كه برای بررسی یكی از پدیده‌های مصیبت‌بار كنونی بشر یعنی تروریسم گرد آمده‌اید تشكر می‌كنم و به شما خوش‌آمد می‌گویم. این بررسی‌ها كه بی‌شك باید ادامه یافته و به عزمی آگاهانه و تلاشی صادقانه در جامعه‌ی جهانی منتهی شود، خواهد توانست گامی اساسی در مهار تروریسم و نجات بشر از این پدیده‌ی دردناك باشد انشاءالله. ما با اعتماد به هدایت و كمك الهی، امیدوارانه این كار  را پی می‌گیریم و با همراهی همه‌ی دلسوزان صادق و احساس‌كنندگان مسئولیت به پیش خواهیم رفت.


تروریسم پدیده‌ای تازه و محصول دوران‌های اخیر نیست، ولی پیدایش سلاح‌های هولناك و آسان‌شدن كشتارهای جمعی و فاجعه‌بار، این پدیده‌ی زشت را صدها برابر مهیب‌تر و خطرناك‌تر كرده است.
نكته‌ی مهم و تكان‌دهنده‌ی دیگر، محاسبات شیطانی قدرت‌های مسلّطی است كه بهره‌برداری از تروریسم را به مثابه‌ی ابزاری برای رسیدن به هدف‌های نامشروع، وارد چرخه‌ی سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود كرده‌اند.


حافظه‌ی تاریخی ملت‌های منطقه‌ی ما هرگز فراموش نخواهد كرد كه دولت‌های استعمارگر چگونه برای غصب فلسطین و فراری دادن ملت مظلوم آن از خانه و كاشانه‌ی خود، گروه‌های تروریستی جرّاری مانند آژانس بین‌المللی صهیونیزم و بیش از ده گروه مشابه دیگر را سازماندهی كردند و فاجعه‌ی دیریاسین و نظائر آن را پدید آوردند.


رژیم صهیونیستی از آغاز پیدایش خود تا امروز نیز علناً به رفتارهای تروریستی در درون و بیرون فلسطین ادامه داده و بیشرمانه آنها را اعلام هم كرده است. سردمداران قبلی و كنونی رژیم صهیونیستی، آشكارا به تاریخ تروریستیِ خود و حتی در مواردی به شركت خود در عملیات ترور، افتخار می‌كنند.


نمونه‌ی دیگر، رژیم ایالات متحده‌ی امریكا است كه در چند دهه‌ی اخیر، سیاهه‌ی بالابلندی از رفتارهای تروریستی و نیز پشتیبانی مالی و تسلیحاتی از تروریست‌های سازمان‌یافته در كشورهای این منطقه، پدید آورده است. حملات مرگبار هواپیماهای بدون سرنشین به خانوارهای بی‌دفاع در روستاها و مناطق محروم در افغانستان و پاكستان كه بارها جشن عروسی آنها را به عزا مبدّل كرده است، جنایات بلك واتر در عراق و كشتار شهروندان و نخبگان عراقی، كمك به گروه‌های بمب‌گذار در ایران و عراق و پاكستان، ترور دانشمندان هسته‌ای در ایران با همكاری موساد، سرنگون كردن هواپیمای مسافری ایران در خلیج فارس و كشتن حدود سیصد كودك و مرد و زن مسافر و ... گوشه‌هایی از این سیاهه‌ی ننگین و فراموش‌نشدنی است.


امریكا و انگلیس و برخی دولت‌های غربی دیگر، با پرونده‌ی سیاه و محكوم‌كننده‌ی خود در رفتارهای تروریستی، داعیه‌ی مبارزه با تروریسم را نیز به ادعاهای گزاف خود افزوده‌اند. تروریست‌هایی كه در دهه‌ی 1360 هزاران نفر را بی‌رحمانه به خاك و خون كشیدند و از جمله در یك حادثه 72 نفر از نخبگان علمی و سیاسی و مسئولان بلند‌پایه‌ی كشور، و در حادثه‌ای دیگر، رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر كشورمان را به شهادت رساندند، اكنون در حمایت دولت‌ها و دولتمردان اروپایی و زیر حمایت آنان زندگی می‌كنند.
با چنین رفتارهایی، ادعای مبارزه با تروریسم، بسی وقاحت‌آمیز است.


امریكا و دولت‌های اروپایی دنباله‌رو آن، در همین حال، گروه‌های مبارز فلسطینی را كه به مبارزه‌‌ای مظلومانه برای نجات سرزمین خود مشغولند، تروریست می‌نامند. این تعریف اغواگر از تروریسم، یكی از پایه‌های اصلیِ مشكل تروریسم در جهان كنونی است.


در نظر سردمداران نظام سلطه، تروریسم عبارت است از هرآنچه منافع نامشروع آنان را تهدید كند. آنان مبارزانی را كه از حق مشروع خود در مقابله با اشغالگر و مداخله‌گر استفاده می‌كنند، تروریست می‌دانند ولی هسته‌های خبیث و مزدور خود را كه بلای جان و امنیت مردم بی‌گناه‌اند، تروریست نمی‌شناسند.


یكی از كارهای اساسی نشست كنونی شما می‌تواند تعریف روشن و دقیق از تروریسم باشد.
ما با تكیه بر تعالیم اسلام كه كرامت انسانی یكی از سرلوحه‌های آن است و كشتن یك انسان بی‌گناه در آن به مثابه‌ی قتل همه‌ی انسان‌ها به شمار می‌رود، و به عنوان ملتی كه در سه دهه‌ی گذشته متحمل خسارت‌های سنگین از تروریسم خشن شده است، مبارزه با این پدیده شیطانی را تكلیفی تخلف‌ناپذیر برای خود می‌دانیم و تلاش در راه این مبارزه‌ی بزرگ را با قدرت ادامه خواهیم داد بحول الله و قوته.


والسلام علیكم و علی عبادالله العالمین
سیدعلی خامنه‌ای
3/تیرماه/1390

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !