چگونه و با چه ادبیاتی یک مراسم تودیع و معارفه را اجرا نماییم؟

گل گشت سخن مجریان
ابزارها
تنظیمات نوشتاری

 در مراسم تودیع  و معارفه باید خیلی از نکات را مد نظر داشت . چه بسا تعریف از یک شخص به مذاق دیگری خوش نیاید و یا موجب شود حتی شما شغل خود را در آن واحد از دست بدهید. بنابراین باید جوانب کار را بسنجید و از پذیرفتن مراسم پر حرف و حدیث نیز اجتناب نمایید. چنانچه به این نتیجه رسیدید که قادر به انجام این کار هستید می توانید از ادبیات زیر بهره ببرید . توجه داشته باشید  متن های زیر باید توسط شما و در شان مقام  تودیع شونده و معارفه شونده تنظیم گردد. مطالب زیر در مراسم وزیر _ معاون وزیر و مدیرکل کاربرد دارد و به طور مثال برای پست های پایین سازمان ، شاید مورد مضحکه قرار گیرد.

در مراسم تودیع  و معارفه نباید با ادبیات سبک مجلس را از رسمیت انداخت و همین طور لازم است تا مراسم مختصر و کوتاه برگزار گردد. به عنوان یک مجری حرفه ای ، سعی نمایید ادبیات شما رسمی و بدون گرایش خاص و یا خدایی نکرده با متلک (حرف ناشایست)همراه نباشد.

ادبیات مخصوص مراسم تودیع :

بسم ا... الرحمن الرحیم

ز دلم نمی گریزد  رخ  چون مه تو یارا          نه ز قلب من برونی نه  ز دیده  آشنا را

نروی ز دل که مشکل برود ز خاطراتم         که ز مکتب تو دارم به خدا قسم صفا را

سرکار خانم / جناب آقای  ...........................

ازاینکه در کنف الطاف خاصه ی الهی چند سال متوالی را درکسوت خدمت به جامعه ی اسلامی به انجام وظیفه ی ثمر بخش و موثر پرداخته اید و اینک که تقدیر الهی توفیق (خدمت گزاری در مسند خدمت در ............................................/بازنشستگی ) را به آن جناب ارزانی داشته ، بسی شایسته است به پاس تلاش ها و زحمات مستمر شما در راستای توسعه و پیشرفت همه جانبه ی ......................... ، نهایت سپاس و قدر دانی (کارمندان /پرسنل/کارکنان و ...) را خدمت حضرت عالی (و خانواده ی محترم که در این تلاش و به ثمر رسیدن  آن یار و همراه شما بوده اند) ابراز داریم.

(همکاران و  .......) این (سازمان/...) هیچ گاه خاطره ی تلاش های بی وقفه ، پیگیری و سخت کوشی شما را در ابعاد مختلف  (مدیریتی /اجرایی/آموزشی/پژوهشی /...) از یاد نمی برند و امیدوارند که در آینده نیز از حضور پر شور و استمرار همکاری شما در این  (سازمان/سازمان های دیگر/....)بهره مند و برخوردار باشند و اینک که دور زمان و گردش ایام سلسله  وصل را به نطاق فراق می کشد ،  رسن تسلی بخش خاطر ما مسرور خاطراتی است  که در کنار هم  زیسته ایم  و  در اندوه  و  شادی آن همراه و همگام بوده ایم.

شور شیرین خاطرات تلاشهای شما همواره در این (سازمان/اداره / شرکت/...) که در جای جای آن اثر قدم های پشتکار و همت شما برآن موج می زند به یادگار خواهدماند و این باقیات صالحات چون چراغی فرا روی زندگی و آینده و فردای شما خواهد بودکه

"بقیة الله خیرٌ لکم"

لطف حق ، یار و ساقی کوثر یاور شما باشد.


ادبیات مخصوص مراسم معارفه :

ذلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ

جناب آقای /سرکار خانم .......................


انتصاب شايسته جناب عالی به عنوان {مديركل روابط عمومي معاونت ..................... رياست جمهوري} را تبريك عرض مي نمايد.


رجای واثق دارد حضور شما در اين مسئوليت به عنوان خادمي صديق و ولايتمدار با كوله بار گرانی از تجربه ، نويد بخش نشاط و تحرك بيش از پيش آن معاونت محترم در سالي كه با تدبير مقام معظم رهبري مد ظله العالی سال ( حماسه سیاسی - حماسه اقتصادی )نام گذاري گرديده است، خواهد گرديد.

دوام توفيقات و مزيد عزت و سلامت جناب عالی را از جهاندار جان آفرین  مسالت دارد.

 


ادبیات مخصوص مراسم معارفه : نمونه دوم

 استاد گرانسنگ سرکار خانم / جناب آقای دکتر / مهندس .....................

احتراما ً

بر خویش فرض می دانم  از سوی خود و همه استادان و دانشجویان {.....ایرانمجری.........} انتصاب شایسته و مدبرانه حضرت عالی را به ریاست ................................. صمیمانه تبریک عرض نمایم.

انتصاب مسرت بخش  شما برادر ارزشی ، مؤمن و متعهد در منصب ........................... بشارت دهنده محیطی پویا و سرشار از شور و نشاط  و  نوید بخش  افزایش فضای دانش و بینش  در کالبد همه علاقمندان به این مجموعه عظیم علمی گردیده است.

ازدرگاه ایزدمنان عزت، سربلندی و توفیقات همه خدمتگزاران به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی را مسالت دارم و برای جناب عالی مزید توفیقات برای خدمتی سرشار از شور و نشاط و مملو از توکل الهی در جهت رشد و شکوفایی این دانشگاه تمنا دارد.


در خصوص شغل های دیگر می توانیدادبیات خاص آن را در لینک های زیر مطالعه نمایید:

مطالب مرتبط:

چند نمونه متن پیام تبریک انتصاب به قلم فریبا علومی یزدی نمونه دوم

متن پیام تبریک انتصاب به مدیر به قلم فریبا علومی یزدی

در جواب نامه های تبریک به مناسبت انتصاب رییس دانشگاه

تبریک انتصاب پزشک حاذق به ریاست بیمارستان به قلم فریبا علومی یزدی

تبریک انتصاب مجدد و قدر دانی از مدیر آموزشی شورای فنی به قلم فریبا علومی یزدی

تبریک انتصاب مدیر عامل باشگاه ورزشی به قلم فریبا علومی یزدی


باز نشر مطالب این مجموعه تحت هر عنوانی مجاز نمی باشد. شما برای استفاده از این مطلب خارج از محیط سایت باید مقاله را خریداری نمایید.

تمام حقوق مادی و معنوی این اثر متعلق به شرکت بانوی سخن پارس می باشد .

 

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !