متن مجری فارسی و انگلیسی برای روز روسری لری (گلونی) از آتوسا رحمتی

پردیس سخن فریبا علومی یزدی
ابزارها
تنظیمات نوشتاری

به نام مهربانترین مهربانان ، پروردگار شادی ها و همدلی ها

درود بر شما خوبان، مهرورزان، اندیشمندان و سروران گرانمایه ام

 

آتوسا رحمتی هستم، از قلب تپنده زاگرس و زیبایی هایی سرزمین ایرانی آسمانی، لرستان جان. از دیار گل و گلونی و اما امروز روز گلونی است. روز روسری لری 3 هزار ساله. همین سربند شرافتمندانه ی زنان و دختران لر که امروز هم بر سر و پیشانی من، نقش بسته و تاج افتخار زرینی است که به جان به آن می نازم . افتخار دارم که لرم و میراث دار فرهنگی عظیم که اصالت و زیبایی اش شهرتی جهانی دارد. در روزگارانی که دغدغه پوشش یک دغدغه جهانی بوده و هست گرد هم آمده ایم تا گلونی، یعنی سربند رنگارنگ و گل نقش مان را جشن بگیریم که یادمان نرود. مباد گوشه صندوقچه ی مادربزرگ خاک نخورد . گلونی از پس قرن ها و تاریخ دور و درازش که به دوران مادها برمی گردد تا امروز همچنان مادران ما و ما را فرا خوانده است به پاسداشت نیکویی و زیبایی.

بر اساس یک ایده، به همت جمعی از دختران خرم‌آبادی، روز ۲۶ اردیبهشت به عنوان روز روسری لُری (گلونی) نام‌گذاری شده است. بهار روسری لری را به شما شادباش می گویم. . قرار گذاشته ایم تا هر ساله در بهار و به ویژه ۲۶ اردیبهشت دختران لُر با به سر کردن روسری لُر و آقایان مثل رسم روزگاران قدیم به به دور گردن انداختن و شال کردن گلونی ، این پوشش اصیل و زیبا و با 3 هزار سال پیشینه را به دیگران هم معرفى کنند. به جمع ما خوش آمدید.

 


 

Ladies & gentlemen Good morning. Welcome to Golvani festival. Im atoosa rahmati & on behalf of Lorestan girls & women I would like to congratulate Golvani day.Golvani, the Lorish headcover, a wearing with 3 thousands years history, a headcover that lorish women wear it traditionally on their heads in a very especial way.Congratulations on golvani day & the celebration of historical & cultural heritage.


 

وِه عشقت زِنئی ام ها پا می اره/ تِه گلونی توو افتو سا می ره / بَون اوو گلونیته نیل بمیره / رگ و ریشه گلی که سر وه زیره

توو رنگ گلونی گل گل بهاری / نجابت داره سیلت ریشه داری

بهار گلونی شاد شاد شاد

 

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !