خبرنامه ایران مجری/شماره 11 / مهر ماه /1390

خبرنامه
تنظیمات نوشتاری

به همه کسانی که به تازگی به اشتراک خبرنامه درآمده اند، خوش آمد می گويم. از همه ی شما به خاطر نظراتی که درباره ی خبرنامه های قبل داشتيد تشکر می کنم لطفاً به نظرات و انتقادات خود ادامه دهيد. يکی از شما در خبرنامه ی قبل درباره ی اينکه چگونه ديگران را به خود جذب کنيم و آنها را ترغيب به گوش دادن به صحبت هايمان کنيم سوال کرده بود و اطلاعاتی را در اين زمينه می خواست. در اينجا نکاتی را برای کمک به شما برای اينکه در شرايط مختلف بتوانيد افراد را مجذوب خود کنيد آورده ام. قبل از آن پیشنهاد می کنم " شنونده خوب بودن برای ارتقاء مکالمه و ارتباطات موثر" را از خبرنامه قبلی مرور نمایید .علاوه بر آن خبرهای جالبی را به پاس همراهی شما با ایران مجری در ادامه آورده ام.

لطفاً ما را كريمانه همراهي نماييد  و رهين منت  صاحب نظران و انديشمندان قرار دهيد.برای راهنمایی های بیشتر و اطلاعات مفيد عملی در مورد هوش هیجانی ، مهارتهای ارتباطی ، شبکه های کسب و کار و سخنرانی های عمومی ، مشترک خبر نامه رایگان ما ، كه ماهيانه انتشار مي يابد باشيد . همراهی شما مزید امتنان است ولی چنانچه تمایل به دریافت این خبرنامه ندارید لطفاً اشتراک خود را لغو نمایید.


 چگونه ديگران را مجذوب خویش کنيم؟

  1_ اجازه دهید با این سوال شروع کنیم . اين صحبت ها چه منفعتی برای من دارد؟

 يکی از مهمترين جنبه های تشويق و متقاعد سازی ديگران اين است که قادر باشيم ديگران را قانع کنيم که از ايده ها و نظراتمان استفاده می کنند و سود می برند.

 چيزهايی که نبايد گفت:

 اگر بگوييد، " اگر حامی نمایشگاه و اسپانسر برنامه ی من باشيد، تمام شرکت کننده ها با آخرين تکنولوژی شما آشنا می شوند. "، در اين عبارت هيچ نشانه ای از ارزش برای حامی برنامه شدن ذکر نشده است و در واقع به منافع خود فکر کرده ايد.

اگر بگوييد، " آيا تمايل داريد که حامی مالی کنفرانس من باشيد؟ " ، در اينجا هيچ منفعت و سودی ذکر نشده است. به جای آن به سود و نفعی که برای شخصی که با او صحبت می کنيدفکر کنيد.

 چيزهايی که بايد گفت:

 برای مثال، به حامی و اسپانسر برنامه:

 الف) " ما از سخنران ماهر و حرفه ای برای توصيف کردن محصولات جديد شما استفاده می کنيم و شانس فروش محصولاتتان به 5 برابر افزايش پيدا خواهد کرد."

 ب) " اگر شما حامی برنامه ی ما باشيد، زمانی که همه توجهشان به کنفرانس جلب است، نمايش تکنولوژی جديدتان با برنامه ی کنفرانس با هم يکپارچه می شود. بدين ترتيب 400 نفر ممکن است ارزش محصول شما را بدانند و تشويق به سفارش دادن بشوند."

 ج) " لوگو محصولات شما در تبليغات کنفرانس در قبل و حين برنامه کنفرانس و نیز بعد از آن، در معرض نمايش قرار داده می شود. بدين ترتيب محصولات شما نه تنها مورد توجه حاضرين، بلکه مورد توجه افراد حرفه ای قرار می گيرد. "

خیلی از خوانندگان خبرنامه از مشاغل دیگر هستند اجازه بدهید با یک مثال متفاوت ادامه دهم

 برای مثال،  در جذب کردن نظر کودکان و همسران:

 د) " اگر الان اتاق خوابت را مرتب کنی، می توانی برای يک ساعت بازی کنی! "

 ه)" اگر امروز عصر به استخر بروی می توانی برای جلسه ی فردا سر حال و با نشاط باشی."

 

 2_ اگر قيمت بالا برای کالا وجود دارد_ آن را به قيمت کمتر بشکنيد، برای مثال، برای يک فرد يا يک روز قيمت بدهيد.

 مثال:

 

الف) " اگر شما 100,000,000ريال به برنامه می دهيد و 400 نفر شرکت کننده وجود دارد، به اين معنی است که محصولی که تبليغ می کنيد به قيمت 250000 ريال برای هر شخص تمام می شود. و اگر هر شرکت کننده حداقل 5 بار محصولتان را ببيند به اين معنی است که شما فقط 20% هزينه ی به معرفی قرار دادن محصولتان را پرداخت کرده ايد. اين هزينه کمتر از هزينه ی ارسال تبليغات چاپی محصول به منازل است که در سطل های زباله می توانيد تبليغاتتان را پيدا کنيد. "

 

ب) " اين سفر 10 روزه برايمان به قيمت  25,000,000 ريال تمام می شود. بدين ترتيب بايد در 10 ماه، 2,500,000 ريال در هر ماه، به عبارتی 625,000 ريال در هر هفته، 89,200 ريال در هر روز پس انداز کنيم. بدين ترتيب می توانيم سفر را ترتيب دهيم. "

لطفاً شما حساب کتاب نکنید من با دقت این کار را انجام داده ام !!!!

 

3_ سوال بپرسيد.

 

از افرادی که می خواهيد آنها را تشويق کنيد سوالاتی بپرسيد و سعی کنيد آنها را به سمت جواب هايی که خود می خواهيد بدهند، هدايت کنيد. مردم معمولا به نظرات خودشان بيشتر از نظرات ديگران اهميت می دهند! بنابراين از تعريف بيش از اندازه درباره ی مزايای حامی شدن بپرهيزيد و اجازه دهيد تا خود به اين نتيجه برسند.

 

برای مثال: بازخورد کارتان را توضيح دهيد.

 

الف) اگر می خواهيد با شخصی درباره ی کار اجرا صحبت کنيد و او را تشويق کنيد که نگرش خود را نسبت به کارش تغيير دهد، می توانيد سوالاتی مانند نمونه هايی که در زير آورده ايم بپرسيد:

 

" چه تصوير ذهنی می خواهيد به مردم بدهيد؟ "

 

" فکر می کنيد چگونه با زمان پيش می رويد؟ "

 

" ديدن چه چيزهايی از شما در بهترين حالت بايد مردم را در جای خود ميخکوب کند؟ "

 

" فکر می کنيد که چه کارهايی را برای اينکه مردم تاثير بهتری از شما بگيرند، می توانستيد انجام دهيد؟ "

 

(اگر آنها اطلاعاتی را که می خواستيد به شما ندادند....افزودن اين اطلاعات توسط خودتان می تواند مفيد واقع شود.)

 

برای مثال: فروش.

 

ب) اگر در حال تلاش برای فروش خانه ای به شخصی هستيد:

 

" چه چيزهايی در انتخاب خانه ی مورد نظرتان اهميت دارد؟ "

 

" کدام يک از معيارهای شما برای خانه ی مورد نظرتان در اين خانه وجود دارد؟ "

 

( و اگر آنها آنچه را که شما ديديد را نديدند، وقت مناسبی است که بگوييد، آيا به .... توجه کرده ايد....)

  

4_خود را به مردم ارتباط دهيد.

 

اگر مردم شما را دوست دارند و با شما ارتباط دارند، راحت تر می توانيد آنها را ترغيب کنيد تا اينکه ارتباطی بينتان نباشد. يکی از راه هايی که شانس ارتباط با مردم را در شما افزايش می دهد اين است که خود را به شيوه ی آنها معرفی کرده و با آنها به روش خودشان ارتباط برقرار کنيد.اختلاف زياد در نوع گفتار می تواند باعث ايجاد مانع در ارتباط شود. بنابراين پيشنهاد می کنم که از همان لحظه ی اول که مردم را ديديد، ارتباط خود با آنها را ملاحظه کنيد.

برای مثال، به صدای آنها توجه کنيد، آيا صدايشان آرام يا بلند است؟

به سرعت صحبت کردنشان توجه کنيد، آيا سريع صحبت می کنند يا آهسته؟

به شوخ طبعی شان دقت کنيد، آيا بذله گو هستند يا جدی؟

به زبان بدنشان توجه کنيد، آيا در هنگام ايستادن پاهايشان را به هم جفت می کنند يا با هم فاصله دارند؟ و مواردی نظير اينها.

 

  • از سبک و شيوه ی مشابه آنها استفاده کنيد.

 

مطمئن شويد که سبک رفتاری شما به آنها شباهت دارد. سعی کنيد که ارتباطات خود را با شيوه ی ارتباطی آنها هماهنگ کنيد.

اگر آهسته صحبت می کنند _ شما نيز می توانيد با سرعت کمتری صحبت کنيد، اگر با صدای آرام صحبت می کنند، می توانيد ميزان صدای خود را با صدای آنها هماهنگ کنيد....اگر لطيفه ی خنده داری تعريف می کنند و شما خنده تان نمی گيرد لااقل لبخندی بزنيد!

اگر آنها خشک ، جدی و رسمی هستند، گفتن حرف های کنايه دار و شوخی آميز مکالمه تان را کوتاه و مختصر می کند.

 

  • داشتن وجه اشتراک بيشتر باعث طولانی تر شدن رابطه تان می شود.

 

عامل اصلی پشت اين قضيه اين است که داشتن وجوه اشتراک بيشتر باعث می شود بتوانيد راحت تر ارتباط برقرا کنيد. وجود اختلاف بيشتر، برقراری ارتباط را مشکل تر می کند. به انتخاب دوستانتان فکر کنيد_ آيا با نظرات شما يکی است يا اختلاف نظر داريد؟ ما معمولا افرادی را در اطرافمان انتخاب می کنيم که وجه اشتراک بيشتری با آنها داريم. اکثر ما احساس راحتی بيشتری با افرادی که دارای نقاط اشتراک با ما هستند می کنيم.

سعی کنيد زمانی که می خواهيد که اطرافيان را به خود جذب کنيد، وجوه اشتراک بيشتری را با آنها ايجاد کنيد.

 

برای مثال، اگر شخصی با من تماس بگيرد و صدای افسرده ای داشته باشد_ من هم صدايم را به اندازه ی ميزان بلندی صدای او، ميزان تن صدای او، ميزان سرعت صدايش و تعداد کلماتی که می گويد تنظيم می کنم.

اگر او فقط با صدای آرامی بگويد، " سلام "، من با صدای بلند و با هيجان و با نشاط نمی گويم، " سلام، حالتان چه طور است؟ روز خوبی داشته ايد؟ " . اين چنين تماس تلفنی خيلی زود به اتمام می رسد. به جای آن مکالمه ی طولانی می گويم، " سلام " ، و بعد مانند خود او کمی مکث می کنم.

 

راه های بيشتری برای جذب اطرافيان وجود دارد_ اگر مدير، رئيس، کودک، والدين، همکار، دوست و يا حامی هستيد نظرات خود را برای ما بفرستيد! ما دوست داريم که از شما بياموزيم.

 

  • توضيح دادن تشويق کننده است.

 

توضيح دادن و شفاف سازی از ابزار تشويق کننده است.

 

 نکته ی آخر.

 

نکات يادآوری شده تنها بخشی از راه هايی است که مردم به طور موفقيت آميزی ديگران را جذب می کنند. داشتن اشتياق يکی ديگر از راه های جذب ديگران است. اگر شما به طور کامل با اشتياق و متقاعد باشيد، بيشتر می توانيد ديگران را قانع کنيد تا زمانی که نا مطمئن و کسل به نظر آييد. البته یک نکته دیگر هم وجود دارد که از من نشنیده بگیرید. باید خیلی در ارتباطات موثر حرفه ای باشید تا جواب مناسب بگیرید .

بعضی افراد با این تکنیک ها جذب شما نمی شوند و به اهمیت ارتباط با شما واقف نیستند .گاهی لازم است با یک ایمیل تند یا صحبت محکم نقدشان کنید. برایشان جالب است و روی صحبت های شما تمرکز بیشتر و برای ارتباطاتشان با شما تجدید نظر خواهند نمود. این طور نیست؟

 

منتظر شنيدن موفقيت هايتان هستم.

 

فريبا علومی يزدی/مهر ماه 1390/ تهران


یک خبر خوب :

هفتمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ايران 8 و 9  آبان ماه 1390 در مرکز همايش هاي بين المللي صداوسيما برگزار می شود.

انگار همین دیروز بود که شما دوستان روابط عمومی را در کنفرانس ششم دیدم. دوستان روابط عمومی از سراسر ایران و همین طور مجریان همکار. امسال هم افتخار آن را دارم تا در خدمت شما دوستان باشم. چشم انتظارم تا روی گل شما را ببینم.دوستان خوبم از اهواز ، بندرعباس ، اراک ، تبریز ، مشهد ، اصفهان ، قم ،تهران، یزد ، یاسوج ، همدان، زاهدان ، مازندران ، سنندج و ...

کم کم  به یکسالگی ایران مجری می رسیم . از رونمایی سایت تا به امروز خاطرات به یاد ماندنی داریم. با هم شروع کردیم و در کنار هم آموختیم  و مهربانی را گسترش دادیم. در خبر نامه بعدی منتظر خبر های خوبی باشید و مطمئن باشید تمام نظرات ارسالی شما اعمال خواهد گردید. از این که ایران مجری را به دوستی روابط عمومی ها پذیرفتید ، بی نهایت سپاسگزارم.

اگر دوستانی نظر بخصوصی دارند و یا سوالی دارند می توانند سوالاتشان را مطرح نمایند و من این اطمینان را به شما خواهم داد ، مانند همیشه صادقانه به همه سوالات شما جواب خواهم داد.

 


 

اخبار روابط عمومی ایران مجری :

 

 

 

 *خبردار شدیم :

نهمين همايش بتن ايران و سومين كنفرانس ملي بتن ايران


نهمين همايش بتن ايران (بزرگداشت استاد احمد حامی ) و سومين كنفرانس ملي بتن ايران  (بزرگداشت مهدی قالیبافان) به ترتيب در تاريخ 16 و 17 مهرماه سال جاري  توسط انجمن بتن ايران در محل مركز همايش هاي بين المللي دانشگاه شهيد بهشتي  برگزار شد.


 

در  تقدیر و تجلیل از برگزیدگان و افراد حائز رتبه برتر در مسابقات بتن کشور ، مراسم باشکوهی برگزار شد که فریبا علومی یزدی با اجرای بی نظیر خود، همچون سالهای قبل  شور و شعف خاصی را ایجاد نمودند و مورد تفقد رییس و اعضای انجمن بتن و حاضران در مراسم قرار گرفتند. در مراسم بزرگداشت چهره برجسته بتن ، از دکتر زاهدی به عنوان چهره برجسته سال 1390 تقدیر به عمل امد.

 

 


اخبار روابط عمومی ایران مجری :

 

 

 

 

*خبردار شدیم : همايش روز جهاني غذا با هدف ارتقاي سياست هاي ايمني و سلامت جامعه در زمينه مواد غذايي و آشاميدني برگزار شد.

 

 

جشن روز جهاني غذا هر ساله با هدف افزايش آگاهي عموم و تفهيم دنياي گرسنگي، سوء تغذيه و فقر در 150 كشور در سراسر دنيا برگزار مي شود.

 

 

فریبا علومی یزدی

  غذاي سالم و حلال، هديه اي بهشتي است که خداوند براي بندگان خداجوي خود فرستاده است. مؤمنان راستين، آن را وسيله اي براي شکر گزاري و عبوديت بيشتر مي دانند. هر لقمه از آن ميخورند، به ياد محرومان و گرسنگان نيز هستند.
 

 

فائو، سازمان خواربار و كشاورزي سازمان ملل متحد

فائو در ماه اكتبر سال 1945 براساس گردهمائي نمايندگان 42 كشورجهان در " كبك " كانادا تاسيس شد و در حال حاضر بزرگترين موسسه تخصصي سازمان ملل متحد به شمار مي رود. اين سازمان در حال حاضر داراي 169 كشور عضو، يك عضو وابسته (پورتوريكو) و يك سازمان عضو (جامعه اقتصادي اروپا) مي باشد. اهداف اين سازمان را مي توان بشرح زير برشمرد:
- بالابردن سطح تغذيه و استانداردهاي زندگي مردم كشورهاي عضو

- بهبود توليد و توزيع مواد غذائي و فرآورده هاي كشاورزي

- بهبود كيفي شرايط زندگي روستائيان در جهان

- حفاظت منابع طبيعي و ارتقاء وضع توسعه پايدار

 

 

 

 

 


 


 

 

*خبردار شدیم :

همايش  "پورتال کتابخانه اي مفهومي دستخوش تعابير متفاوت " در تالار  مرکز اسناد وکتابخانه ملی ایران برگزار گرديد همايشي متفاوت که هدفش اين بار معرفي يک محصول نبود بلکه معرفي نوعي نگاه بود. نگاهي به کتابخانه و خدمات کتابخانه و نقش راهبردي کتابدار در توسعه علم و اطلاعات.
اين بار از واژه هاي دانشگاهي خبري نبود ، اين همايشي از دل کتابخانه ها براي کتابخانه ها بود در اين همايش ايده ها و نگاههاي مختلف بررسي گرديد .
آمديم که بگوييم ما فقط خوب حرف نمي زنيم ، بلکه خوب هم گوش مي دهيم و از نظرات کاربرانمان استقبال مي کنيم. سختي کار براي ما بي معناست ، ايده ها را جذب و به جان مي خريم . يک کار را انجام مي دهيم(خدمات کتابخانه) اما ياد گرفتيم همين يک کار را درست انجام دهيم.

در اين همايش 7 مرکز به عنوان مورد تحقيقاتي معرفي گرديد که اي کاش مي شد تمام پورتال هاي کتابخانه و نوآوري هاي آنان معرفي گرديد.
با معرفي اين هفت مرکز مي خواستيم بگوييم حرکتي را شروع کرديم که بايد در کنار شما عزيزان آن را دنبال کنيم مي خواستيم بگوييم ما فقط ارائه دهنده يک محصول نرم افزاري نيستيم بلکه ما ارائه دهنده راهکار هستيم ، هر جا که لازم باشد آماده تغييريم و همشه در کنارتان هستيم.
تمام امکانات امروز پورتال در مراکز مختلف اول با سوال آيا اين امکان مي تواند وجود داشته باشد شروع و بعد از آناليز با چطور مي تواند انجام شود پياده سازي گرديد.
اميدواريم ما نيز در کنار شما بتوانيم در رسيدن به اهداف متعالي کتابخانه ها نقشي داشته باشيم.

 


 

 

*خبر دار شدیم :

 

طی مراسم باشکوهی که به مناسبت فرارسیدن روزجهانی دریانوردی در هتل هرمز بندرعباس برگزار شد از دریانوردان نمونه  تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ، این مراسم باحضور آیت ا... نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس ، استاندار هرمزگان ، فرماندهان نظامی و انتظامی ، تعدادی از مدیران کل استان شامل اعضای شورای حمل و نقل ، مدیران بخش خصوصی و دریانوردان نمونه و همچنین خانواده های معظم شهدا برگزار شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این مراسم به شعار امسال روزجهانی دریانوردی اشاره کرد و افزود : خوشبختانه کشورمان در این بخش با اقتدار بخش نظامی پاسخ خوب و مناسبی به این موضوع داده است به طوری که علی رغم ادعاهای مدعیان ، بخش نظامی توانست موفقیت های ارزشمندی در این راه بدست آورد و در سازمان جهانی دریانوردی نیز مورد تشویق قرار گیرد.
علی اکبر صفایی در عین حال برقراری امنیت در حوزه آبهای سرزمینی و بین المللی را افتخاری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد.


گفتنی است متن پیام مهندس عطاا... صدر معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این مراسم توسط مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان قرائت شد.
همچنین متن دبیرکل سازمان جهانی دریانوردی نیز در این مراسم توسط اله مراد عفیفی پور معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خوانده شد.
در این مراسم که تعدادی از کاپیتانهای کشتی های خارجی هم حضور داشتند از خانواده معظم شهیدان حسن حامدی رودانی ، کیومرث دهقانی و شعبان طیاری تقدیر شد. همچنین از 46 دریانورد نمونه استان نیز با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.
در حاشیه این مراسم اولین نمایشگاه عکس ، اسناد قدیمی بنادر و دریانوردی نیز برگزار شد که با استقبال حاضران همراه گردید. برپایی نمایشگاهی تحت عنوان میثاق با شهدا از دیگر برنامه های جنبی این برنامه بود که در آن 15 شهید عزیز اداره کل بنادر ودریانوردی هرمزگان به تصویر کشیده شد و مدعوین با قرائت فاتحه یاد و خاطره آنها را گرامی داشتند .از برگزیدگان این جشنواره نیز در مراسم تقدیر شدند.

مراسم امسال با اجرای زیبای  فریبا علومی یزدی حال و هوای دیگری داشت.


 

یک تشکر ویژه:
  • از جناب آقای سید جمال هادیان طبائی زواره نویسنده گرانقدر ایران زمین بابت اهدای کتاب های  خویش به نامهای " آفرینش متن های کوتاه " و " نوروز نامه " بی نهایت سپاسگزارم.
کتاب " آفرینش متن های کوتاه " در ده فصل به بررسی انواع متن های کوتاه، ساختار محتوایی و هنری و شیوه نگارش و ویرایش آنها  و نیز چگونگی ایجاد بانک های اطلاعاتی و روش های گوناگون ارسال پیام های کوتاه می پردازد و می کوشد با ارائه صدها متن برگزیده سپاس ، دعوت ، تبریک ، تسلیت و مانند آنها مرجعی کاربردی برای افرینندگان این گونه پیام ها فراهم آورد.
کتاب " نوروز نامه " در مورد نوروز و آیین های آن و مشتمل بر یک صدو پنجاه متن تبریک نوروزی می باشد.

این مجموعه برای آنان که دستی در کار تهیه و ارسال چنین متن هایی دارند ، به ویژه مدیران و کارشناسان روابط عمومی پیشنهاد می گردد.


 

گزیده نامه های رسیده :

 

با سلام از محبت های بی منتتان یک دنیا سپاسگزارم.برایتان آرزی توفیق و سربلندی را دارم و به امید آن روزی هستم که در برنامه های شما سعادت حضور به دست آورم.من اکنون که دانش آموزی16 ساله هستم پیشرفت خود را در زمینه مجری گری مدیون شماو قلم تان می دانم.این را بدون تعارف می گویم تا قبل از این که اتفاقی به سایت ایران مجری بر بخورم اجرا های خوبی نداشتم(البته این را فقط خودم می گفتم)چرا که احساس می کردم اطرافیان برای تقویت اعتماد به نفس من به تمجید می پردازند اما الان بسیار متفاوت شده با قبل، چرا که حتی خودم هم از برنامه هایم لذت می برم.و در آخر فقط دعا به جان شما می کنم.معلم عزیز سربلند باشید.

مهم نیست که چه چیزی می بخشیم. بلکه مهم این است که در بخشایش ما چه اندازه عشق وجود دارد.


 

تا خبرنامه بعدی، مراقب مکالمه های خود باشيد، بر ديگران تاثير خوب بگذاريد و از مکالمات خود لذت ببريد.


 

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !