پیام دبیر همایش و نمایشگاه فرصت‌ها و چالش‌های جذب سرمایه از طریق مکانیسم توسعه پاک 90

پیام ها ، بیانیه ها و قطع نامه های همایش ها
ابزارها
تنظیمات نوشتاری

در دنیای امروز و عصر تکنولوژی با توجه به روند رو به رشد جمعیت جهان و افزایش سطح رفاه جوامع که با ایجاد مصارف جدید انرژی توام بوده است دغدغه تامین انرژی و استفاده از آن در مسیر توسعه پایدار را نیز به بحران‌های پیش روی بشر افزوده است. بر طبق مطالعات صورت گرفته، نیاز انرژی جهان با حفظ روند فعلی، از 12000 میلیون تن معادل نفت خام در سال 2007، به بیش از 27300 میلیون تن در سال 2100 خواهد رسید.

{jcomments off}
این در حالی است که دمای متوسط کره زمین که در طول 140 سال گذشته تنها حدود 1 درجه سانتی گراد افزایش یافته است، ‌با ادامه این روند تا 5 درجه سانتی گراد افزایش خواهد یافت که در این صورت حیات موجودات بر روی کره زمین با مخاطره روبرو خواهد شد. بدیهی است اجتناب از این پدیده ناگوار، ‌جز با اقدامات اساسی در جهت بهینه‌سازی مصرف انرژی و افزایش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در تامین انرژی جهان و کاهش انتشار آلاینده‌های زیست‌محیطی ممکن نیست. بر این اساس،‌ اکثر نهادها و موسسات بین‌المللی، معیار کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی را ملاک ارزیابی برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

مکانیزم توسعه پاک، یک مکانیزم همکاری بین‌المللی است که تحت پروتکل کیوتو بنا نهاده شده و منابع بسیار مهمی را برای دستیای به توسعه پایدار از طریق ترویج سرمایه‌گذاری در پروژه‌های سازگار با محیط زیست در اختیار کشورهای در حال توسعه قرار می‌دهد.

بر اساس آمار منتشره توسط کنوانسیون تغییرات آب و هوای سازمان ملل، میزان جذب سرمایه توسط کشورهای غیر عضو ضمیمه یک این پروتکل، با احتساب قیمتی معادل 15 دلار به ازای هر گواهی کاهش نشر، بالغ بر 5 میلیارد دلار است که در این میان کشورهای چین با 59%، هند با 12% و برزیل با 6% بیشترین میزان جذب را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین با استناد به میزان انتشار دی اکسید کربن منتشر شده توسط کشور جمهوری اسلامی ایران که در گزارشات آژانس بین‌المللی انرژی به آن اشاره شده است،‌ رتبه دهم در دنیا با سهمی معادلی 61/1 درصد و میزانی برابر با 9/465 میلیون تن، لزوم توجه به کاهش گازهای گلخانه‌ای در کشور ضروری می‌نماید. این در حالی است که ایران در سال 1384 با تصویب مجلس شورای اسلامی به پروتکل کیوتو پیوسته است و علیرغم همه تلاش‌های بعمل آمده تا کنون هیچ جذب سرمایه‌ای از این طریق صورت نپذیرفته است.

در همین راستا، در نظر است تا با برگزاری "همایش و نمایشگاه فرصت‌ها و چالش‌های جذب سرمایه از طریق مکانیسم توسعه پاک"، زمینه افزایش مشارکت بخش‌های ذیربط کشور در این مکانیسم از طریق افزایش دانایی و شناخت دقیق‌تر مسائل و موضوعات مرتبط فراهم آید.

دکتر محمد سلطانیه
دبیرعلمی همایش
مدير طرح ملی تغيير آب و هوا - سازمان حفاظت محيط زيست و
استاد دانشگاه صنعتی شريف

 

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !