آشنایی با روز جهانی ارتباطات دوربرد و جامعه اطلاعاتی

روزهای ملی و جهانی
ابزارها
تنظیمات نوشتاری

آشنایی با روز جهانی ارتباطات دوربرد و جامعه اطلاعاتی

آشنایی با روز جهانی ارتباطات دوربرد و جامعه اطلاعاتی

- همشهری‌آنلاین - دکتر یونس شکرخواه:

هفدهم ماه مه روز جهانی ارتباطات دوربرد و جامعه اطلاعاتی (WTISD) است.

هدف این روز ارتقای آگاهی نسبت به اینترنت و تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاعاتی (ICT) است و اینکه امکانات اینترنت و این نوع تکنولوژی‌ها در خدمت جوامع و اقتصاد‌ها قرار گیرد و شکاف دیجیتال از بین برود.

هفدهم ماه مه در عین حال سالروز امضای نخستین کنوانسیون بین‌المللی تلگراف (1865) و تشکیل اتحادیه بین‌المللی ارتباطات دوربرد هم هست.

روز جهانی اتحادیه بین‌المللی ارتباطات دوربرد

 

روز جهانی اتحادیه بین‌المللی ارتباطات دوربرد (WTISD) از هفدهم مه سال 1969 به نشانه تشکیل شدن اتحادیه بین‌المللی ارتباطات و امضای نخستین کنوانسیون بین‌المللی تلگراف جشن گرفته می‌شده است

روز جهانی جامعه اطلاعاتی

در نوامبر 2005 اجلاس جهانی سران درباره جامعه اطلاعاتی از مجمع عمومی سازمان ملل خواست تا هفدهم مه را روز جهانی جامعه اطلاعاتی اعلام کند تا مسائل گسترده مربوط به تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاعاتی و اهمیت آن طرف توجه قرار گیرد.

مجمع عمومی سازمان ملل در مارس 2006 با صدور قطعنامه A/RES/60/252 این درخواست  را تصویب کرد

روز جهانی ارتباطات دوربرد و جامعه اطلاعاتی (WTISD)

در نوامبر 2006 کنفرانس تام‌الاختیار اتحادیه بین‌المللی ارتباطات دوربرد در آنتالیا (Antalya) در ترکیه تصمیم گرفت هر دو رویداد (روز جهانی ارتباطات دوربرد و جامعه اطلاعاتی) در روز هفدهم مه جشن گرفته شود. قطعنامه به روز شده موسوم به Resolution 68 از کشورها و بخش‌های عضو می‌خواهد سالیانه با در نظر گرفتن برنامه‌های مناسب ملی با اهداف زیر به گرامیداشت این روز بپردازند:

  • انعکاس و تبادل آرا درباره مضامین (theme) متخذه توسط شورا
  • بحث درباره جوانب مضمون با همه طرف‌های ذیربط
  • تدوین گزارش برای بازتاب مباحث ملی درباره مباحث مرتبط با مضمون برای پس‌فرست به اتحادیه بین‌المللی ارتباطات دوربرد و سایر اعضای آن.

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !