چگونه و با چه بیانی از مخاطبان سختی که قصد به هم زدن نظم مجلس را دارند برخورد نماییم؟

گل گشت سخن مجریان
ابزارها
تنظیمات نوشتاری

بر هم خوردن مراسم ممکن است عمدی، سهوی یا فی المجلس بر اثر تهییج یا خودنمایی و یا عصبانیت دیگران انجام پذیردکه مدیریت بحران مجری را می طلبد. یک مجری توانمند باید بداند که هر چه قدر حرفه ای باشد باید خود را برای هر گونه تشنج و بی نظمی در همایش آماده سازد و همیشه اوضاع بر وفق مراد پیش نخواهد رفت. پس باید خود را مجهز به گفتار و رفتاری مناسب نماید.


اگر همایش سیاسی باشد مجری باید هوشمندانه و سیاستمدارانه  شخصی که قصد به هم زدن اوضاع را دارد را آرام نماید بدون آن که دستوری عمل کند و بدون آنکه بهراسد. مجری باید با تشریفات و ملاحظات سیاسی آشنا باشد و شایسته عمل کند ضمن اینکه با ایجاد وضعیت ناهنجار نباید روحیه اش تضعیف گردد.

در همایش های بین المللی و معمولا در همایش های مرتبط با استکبار ستیزی و جایی که افرادی با ملیت های مختلف وجود دارند پیش می آید که فرد یا افرادی به شعار گویی اقدام می ورزند . این افراد معمولا از بلاد اسلامی هستند .اگر شما اندکی کنترل مجلس را از دست بدهید این شعار ها فراگیر خواهد شما و شما با یک مجلس پر طلاطم مواجه خواهید شد. از طرفی هر گونه همراهی و یا عدم همراهی شما  و حتی هر گونه صحبت نابجایی به سرعت واکنش داده می شود و چه بسا در صدر خبر ها ، خوراک خبر گزاری های حاشیه نویس خواهید شد.

در همایش علمی و تخصصی نیز این اتفاق بروز می نماید . معمولا این مسائل در له یا علیه یک فرضیه و یا همراهی و عدم همراهی دولت با برنامه های مدون شکل می گیرد.

یکی از سریع ترین راه های کوتاه کردن سخن افراد این است " لطفا مساله مورد نظر را بر روی یک کاغذ بنویسید و به بنده بدهید".

بله ! شما باید به  شخص  معترض بگوید که این اعتراض را مکتوب بنویسد و یا پس از همایش با رئیس یا دبیر همایش گفت و گو نماید تا در فضایی آرام و خردمندانه بدون هیچ گونه هتک حرمت مساله حل و فصل گردد.

اگر همایش دانشجویی باشد و چون دانشجویان پر انرژی و شاداب هستند و احتمالا در رفتار و گفتار جوانی می کنند و ملاحظات را مدنظر قرار ندهند مجری می تواند با سخنی پر انرژی و خنده دار اگر لازم باشد توام با لطیفه به همراهی موزیک شاد اتاق فرمان، مساله را فیصله دهد.

و اما بزرگترین مشکلی که در بعضی مراسم حتی به صورت عمدی انجام می گیرد اعتراضات هدفمند در مسیر انحراف افکار و تشویش اذهان مخاطبان است. این مراسم معمولاً مجمع عمومی ها هستند . تنها جاییکه یک مجری زیرک باید کارش را خوب بداند و نسبت به شناسایی افراد قبل از مجمع عمومی اقدام و اطلاعات لازم را کسب نماید.


در بعضی از مراسم افرادی هستند که سعی در اخلال در روند همایش هستند . شما چگونه و با چه بیانی از مخاطبان سختی که قصد به هم زدن نظم مجلس را دارند برخورد می نمایید؟ از کیوان لطفی

مسلما شاید بشود گفت که بدترین اتفاق ممکن در مراسم است. سعی می کنم با رعایت انصاف و همدلی تنش رو به حداقل برسانم. به هر حال مجری وظیفه دارد «شاهین ترازو» باشد. بنظرم باید قدری به حرفهای آن فرد یا افراد که معمولا با صدای بلند ادا می شود گوش داد، چه بسا حقی از ایشان در حین برنامه ضایع شده باشد. در اینصورت باید به او دلگرمی داد که در ادامه شما هم «دیده خواهید شد». اگر حرفها بنظر غیر منطقی آمد، مجری باید فورا و مودبانه تناقض ها را گوشزد کند و با چاشنی مطایبه، آن فرد را به روال عادی برنامه بازگرداند. اگر این دو حالت نبود و آن افراد صرفا جهت اختلال یا مزه پرانی ابراز حضور می کنند، تا حد امکان باید موضوع را ندیده گرفت و به آن توجهی نکرد تا آن رفتار، به قول معروف تضعیف و خاموش شود.

چگونه و با چه بیانی از مخاطبان سختی  که قصد به هم زدن نظم مجلس را دارند برخورد نماییم؟

این مجموعه در دست ساخت است . از صیر و شکیبایی شما سپاسگزاریم.

 


باز نشر مطالب این مجموعه تحت هر عنوانی مجاز نمی باشد. شما برای استفاده از این مطلب خارج از محیط سایت باید مقاله را خریداری نمایید.

تمام حقوق مادی و معنوی این اثر متعلق به شرکت بانوی سخن پارس می باشد .


 

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !