خبرنامه ایران مجری / شماره 18 / تیرماه 91

خبرنامه
تنظیمات نوشتاری
به همه کسانی که به تازگی به اشتراک خبرنامه درآمده اند، خوش آمد می گويم. از همه ی شما به خاطر نظراتی که درباره ی خبرنامه های قبل داشتيد تشکر می کنم .لطفاً ما را كريمانه همراهي نماييد و رهين منت  صاحب نظران و انديشمندان قرار دهيد.

 

خبرنامه ایران مجری شما را در زمینه های اطلاعات مفيد عملی در مورد هوش هیجانی ، مهارتهای ارتباطی ، شبکه های کسب و کار و سخنرانی های عمومی همیاری می دهد. در این خبر نامه شما مطالب مفیدی را در تفاوت بین قاطعیت  و  پرخاشگری می خوانید .  از شما به خاطر ارسال این خبر نامه به دوستان ، اقوام و همکارانتان تشکر می نمایم.

1-  قاطعیت  به جای پرخاشگری

قاطع باشید نه پرخاشگر!!!

قاطعیت یکی از مهارت هایی است که همه ما بعضی وقت ها به آن نیاز داریم. ما باید در محیط کار و در منزل  بتوانیم  رفتاری سنجیده داشته باشیم. متاسفانه بسیاری از افراد به جای قاطع بودن ، پرخاشگر می شوند. واقعاً تفاوت این دو رفتار چیست؟ برای فهمیدن این تفاوت نکات زیر را بخوانید.

 

2-نکات کلیدی درباره این که چگونه قاطع باشیم نه پرخاشگر


 

 

2-1- نکته اول: نیاز خودرا بشناسید.

گر چه به نظر خیلی بدیهی وپیش پا افتاده به نظر می رسد ،اما  برای رسیدن به قاطعیت وداشتن توانایی در ابراز نیاز های خود ، نخستین گام  این است که  نیاز های خود رابشناسید. اگر در برخورد با دیگران شفاف نباشید ،آن ها هم نمی دانند که چگونه باید با شما برخورد کنند. به عبارت دیگر ،آن چه شما به آن نیاز دارید قدرت تصمیم گیری است. تکلیف خودتان را روشن کنید  ، مثلاً در  یک روز تعطیل  می خواهید به سینما بروید یا کنار دریا؟ در محل کار می خواهید در جلسات شرکت کنید یا می خواهید حجم کارهای خود را کم کنید؟ ابتدا تصمیم بگیرید و شفاف عمل نمایید.

بعضی از افراد ترجیح می دهند که دیگران برایشان تصمیم بگیرند تا بعد اگر مشکلی پیش  آمد ، بتوانند دیگران را سرزنش کنند.  این کار به شما در رسیدن به قاطعیت بیشتر یا تحقق خواسته هایتان کمکی نمی کند. پس شجاعت داشته باشید و خودتان تصمیم بگیرید. بیان شجاعانه خواسته ها  نشانه قاطعیت است ، اما اگر بخواهید دیگران خواسته هایتان را بی چون  و چرا انجام دهند پرخاشگری  محسوب می شود.

 

3-2- نکته دوم : با دیگران با احترام رفتار کنید.

یک تفاوت مهم  افراد قاطع با افراد پرخاشگر این است  که  افراد قاطع هم به خود احترام می گذارند هم به دیگران. به عبارت   دیگر ، اگر شما فرد قاطعی باشید  ، خواسته ها و نیاز های خود را به گونه ای مطرح می کنید که هم ملاحظه دیگران را کرده باشید وهم خودتان تضعیف نشوید.

اما در هنگام پرخاشگری ،خودتان را به دیگران تحمیل کرده و از آن ها غافل می شوید.

اگر شما به خواسته تان نرسید ودیگران را از این بابت مقصر بدانید وآن ها را مورد عتاب و خطاب قرار دهید و یا اینکه شروع به داد و بیداد نموده و از دیگران توضیح بخواهید اینها نشانه پرخاشگری شما به شمار می رود.

شما باید قاطعیت و پرخاشگری  و تفاوت های  این دو رفتار ارتباطی را به درستی بشناسید  ، چرا که هر کدام از این  رفتارها ، تأثیر قابل توجهی بر روابط شما خواهد گذاشت. یک مدیر   قاطع خیلی راحتر حس احترام و همکاری کارمندانش را نسبت به خود بر می انگیزاند تا یک مدیر پرخاشگر.

 

یک ارتباط قاطعانه عبارت است از اظهار نظری شفاف که نشانگر احترام به خود و دیگران است.

3-3- نکته سوم:  انتظار نداشته باشید که همه با شما موافق باشند.

میان ابراز خواسته ها و برآورده شدن آن ها تفاوت وجود دارد. شما بر رفتار و واکنش های آن ها کنترلی ندارید . بنا براین در یک رابطه دو جانبه شما فقط مسئول رفتار خود هستید نه دیگران.

 

گاهی اوقات ممکن است شما خواسته خود را بیان کنید اما دیگری با شما همراهی نکند یا حتی  ،طرف مقابل با شما مخالفت کند یا به خواسته شما توجهی نشود . اما همه این ها ، بدین معنا نیست که شما نباید خواسته خود را مطرح نمایید. در یک ارتباط متقابل ،  همواره می توانید نقش  خود را ایفا کنید و حرف خود را بزنید. می توانید بگویید : من امروز می خواهم به سینما بروم ، یا: امروز کاری برایم پیش آمده و می خواهم زودتر از اداره بروم. اما نباید انتظار داشته باشید که همه با خواست های شما موافقت نمایند.

افرادی که رابطه پرخاشگرانه دارند به دنبال این هستند که بدانند چرا دیگران با آن ها موافقت نمی کنند و حتی سایرین را به خاطر  این عدم همراهی مورد سرزنش قرار می دهند.

 

3-4- نکته چهارم :  با مهربانی حرف بزنید

به جز مواقعی که انسان احساس خطر می کند و یا تحت فشار قرار گرفته ، در سایر موقعیت ها نیازی نیست که با  تندی و خشم با دیگران بر خورد نماید. قاطعیت یعنی این که شما خواسته های خود را با مهربانی  مطرح نمایید. با لحنی آرام با دیگران حرف بزنید  ،نه با لحنی تند و پرخاشگرانه.

بعضی وقت ها قاطعیت در این نیست که چه بگویید بلکه در این است که چگونه بگویید.

در خواستی که با زل زدن در چشم طرف مقابل  ،با جملاتی کوتاه وبا لحنی تند مطرح می شود  رنگ و بوی پر خاشگری به خود می گیرد. همین سخنان اگر با لحنی آرام ،نگاهی ملایم و با جملاتی شمرده بیان شود نشانگر قاطعیت است.

 

3-5- نکته پنجم: به دیگران این اطمینان را بدهید که «نه گفتن» کار درستی است.

اگر می خواهید قاطعیت بیشتری داشته باشید باید رفتار قاطعانه دیگران را نیز بپذیرید. این رفتار نمی تواند یک جانبه باشد.

به دیگران این اطمینان را بدهید که  می توانند به راحتی به خواسته شما نه بگویند . بگذارید بدانند که شما فقط توقع دارید که درخواست شما را در صورتی که برایشان امکان دارد  محقق سازند. مثلاً می توانید از این جمله استفاده کنید :من می دانم که خیلی کار دارید و مسافت این جا تا فرود گاه هم خیلی زیاد است. اگر نمی توانید بیایید راحت باشید و بگویید . ما ناراحت نمی شویم.

فریبا علومی یزدی /تیرماه 91 / تهران

 


 

 


 

دومين همايش بين المللي مديريت بيمارستاني با رويكرد نقش رهبري و منابع انساني در اعتبار بخشي بيمارستاني توسط مركز تحقيقات مديريت بيمارستاني دانشگاه علوم پزشكي تهران و با همكاري فدراسيون بين المللي بيمارستاني (IHF) و معاونت درمان وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكي و با حضور دكتر لاريجاني رئيس دانشگاه، دكتر بيگلر معاون توسعه مديريت و برنامه ريزي منابع،دكتر محمدپور معاون درمان،دكتر شمس اردكاني معاون غذا و دارو ، دكتر اعتماديان مشاور عالي رياست و رئيس مركز تحقيقات مديريت بيمارستاني،دكتر رواقي رئيس دانشكده مديريت و اطلاع رساني پزشكي و جمعي ديگر از مديران نظام سلامت و مديران ارشد دانشگاههاي علوم پزشكي سراسر كشور و جمع كثيري از مسئولين در تاریخ ۱۸ و ۱۹ تيرماه در دانشگاه علوم پزشكي تهران به مدت دو روز برگزار شد.

گالري گزارش تصويري از دومين همايش بين المللي مديريت بيمارستاني در سالن اجتماعات سازمان مركزي قسمت اول 18/4/91 عكس ولي محمدي

  اندازه بزرگتر
 
اندازه بزرگتر اندازه بزرگتر
 
   
 
اندازه بزرگتر
اندازه بزرگتر
اندازه بزرگتر
   
   
 
اندازه بزرگتر
اندازه بزرگتر
اندازه بزرگتر
   
   
 
اندازه بزرگتر
اندازه بزرگتر
اندازه بزرگتر
 
 
   
 
اندازه بزرگتر
اندازه بزرگتر
اندازه بزرگتر
 
 
   
 
اندازه بزرگتر
اندازه بزرگتر
اندازه بزرگتر
 
 
   
 
اندازه بزرگتر
اندازه بزرگتر
اندازه بزرگتر
 
 


عکس های بیشتر در این خصوص را در اینجا ببینید.


 

با هدف بررسي نحوه استفاده از ظرفيت هاي ملي براي توسعه صنعت نفت

كنفرانس راهكارهاي تحول نظام توسعه و بهره برداري در بخش بالادستي نفت و گاز ايران برگزار شد.

 

كنفرانس راهكارهاي تحول نظام توسعه و بهره برداري در بخش بالادستي نفت و گاز ايران


faribaolumiyazdi oilandgas

oilandgas

ویدئو و عکس های بیشتر را در آرشیو ایران مجری ببینید.

 




 

گزیده نامه های رسیده به سایت :

دوست عزیز و بزرگوارم

سرکار خانم فریبا علومی یزدی

سلام؛

بی شک خداوند عزوجل در تکوین فرشته ای چون شما ظرافت ، لطافت ، شور معرفت و انسانیت و در یک کلام تمام زیبایی ها و خوبی ها را به نیکی به ودیعت نهاده است که این چنین با مناعت طبع و لطف ماندگار در قلب دوستان ، بی بدیل و جاودان می گردید.

بوسه ی مهر می نشانم بر دستان سخاوتمند استادی چون شما و از خالق هستی لحظاتی سرشار از عشق و سعادت ،همدلی و یکرنگی را برای وجود گرانقدرتان خواهانم.

با احترام . مینا پورمازار

مهم نیست که چه چیزی می بخشیم. بلکه مهم این است که در بخشایش ما چه اندازه عشق وجود دارد.

 


فريبا علومي، قلب شیرین من.

مهربانی عشق پاک من و قبول مناسبت فرخنده عید را تبریک می گوییم.شما بسیار دوست داشتنی و بانوی برازنده است.شما بسیار با استعداد و مهربان بیش از حد.

شما مهربان و دوست داشتنی از زیبایی فریبنده خود را. من بسیار با کیفیت همه بشر و همیشه منار مخروطی می بینید، دیدار با شما و با شما صحبت کنم تحت تاثیر قرار گرفته است. ایرانیان اندی عشق شعر فارسی عشق ایران، یک کشور زیبا را دوست دارم. زبان فارسی به عنوان شیرین به عنوان مردم آن است. زبان مادری من سندی حاوی کلمات 80٪ فارسی. من شما را دوست دارم از هسته قلب من.

(ساگر سميجو). ،دائريکتر ،سواد و آموزش غیر رسمی ،استان سند پاکستان

مهم نیست که چه چیزی می بخشیم. بلکه مهم این است که در بخشایش ما چه اندازه عشق وجود دارد.


 

تا خبرنامه بعدی، مراقب مکالمه های خود باشيد، بر ديگران تاثير خوب بگذاريد و از مکالمات خود لذت ببريد.


 

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !