خبر نامه ایران مجری / شماره 4/ اسفند 1389/ ویژه نامه نوروز

خبرنامه
تنظیمات نوشتاری

از نظرات شما درباره آخرين خبرنامه ایران مجری تشکر می کنم.  همچنين به کسانی که به تازگی به عضويت سايت در آمدند تبريک و خوش آمد می گويم.
خواهيد ديد که محتوای خبرنامه های بعدی چگونه خواهد بود. باشد که از مطالب لذت برده و آنها را در مسير زندگی به کار بنديد. متشکرم!
چگونه مشتری داری کنيم و سرويس خوب ارائه دهيم:

 

سال نو در حال فرا رسيدن است و مردم با انجام خريدهای نوروزی به استقبال آن می روند. ميزان تردد مردم به بانک ها، تعداد تماس های تلفنی و ميزان برقراری ارتباط با مردم رو به افزايش است. آيا می دانيد چگونه با مشتريان خود رفتار کنيد؟ در اينجا نکاتی را برای ايجاد روابط بهتر با اطرافيان و مشتريان برای شما ( چه تاجر هستيد و در کار خود حرفه ای  و يا کارمند يک شرکت و حتی شاید مشتری ) آورده ايم.
چگونه مشتری داری کنيم و سرويس خوب ارائه دهيم.

 

    با اطلاعات کامل و مفيد به تلفن ها پاسخ دهيد.

وقتی که جواب تلفن را می دهيد، فقط به گفتن " سلام" اکتفا نکنيد، طوری با مشتری صحبت نکنيد که مجبور شود بگويد:" سلام، من با کجا تماس گرفته ام؟ " و يا بگويد: " سلام، من با قاليشويی تماس گرفته ام؟ " به جای آن می توانيد بگوييد " سلام، صبح بخير، نام شرکت را بگوييد، من ........... هستم، خوشحال می شوم اگر بتوانم کمکی به شما بکنم "

متقابلا، اگر شما با کسی تماس گرفتيد، وقتی شروع به صحبت می کنيد، خود را معرفی کنيد و نگذاريد که شخص مقابل از شما نام مشخصاتتان  را بپرسد. برای مثال " سلام من فريبا علومی يزدی هستم، می توانم با ......صحبت کنم."

 

    با مشتريان دوستانه برخورد کنيد و نظر مشتری را جلب کنيد.

آيا تا به حال با فردی که علاقه ای به صحبت با شما ندارد و يا فرد بدخلقی است، روبرو شده ايد؟ چنين شخصی اثر بدی روی شما می گذارد و   شما علاقه ای به ادامه صحبت با وی نداريد، اينطور نيست؟ اگر به عنوان فروشنده، شغل خود را خوب انجام ندهيد و مراقب رفتار خود نباشيد، آن گاه ممکن است مشتری هم رفتار خوبی با شما نداشته باشد. اگر فروشنده هستيد و يک مشتری به نزد شما می آيد، تا زمانی که در حال کمک رسانی به مشتری هستيد با ديگر فروشندگان و همکارانتان صحبت نکنيد، مشتری اين گونه تصور می کند که ارزشی برای کار او قائل نيستيد. از مشتريان خود با لبخند و آغوش باز استقبال کنيد و همه توجه خود را به آنها بدهيد. اين گونه رفتار است که شما را از ديگر فروشندگان متمايز می کند و باعث افزايش مشتريانتان می شود.

اجازه دهيد مثالی از فروشنده ای با رفتار دوستانه که او را از ديگر فروشندگان متمايز می کند بازگو کنم. فروشگاه های زيادی در سطح شهر وجود دارند که در صورت نياز می توان به آنها مراجعه کرد اما فکر می کنيد که من به کدام يک رجوع می کنم؟ نه! به فروشگاهی که قيمت هايش ارزان تر است نمی روم، به آن فروشگاهی می روم که فروشندگان آن بشاش و خوش رو هستند و با مشتريان با احترام برخورد می کنند. هميشه موضوع جالبی برای گفتن دارند و هميشه سرحال هستند حتی اگر آخر وقت به آنها مراجعه کنم.

البته اگر شما مشتری هستيد، داشتن لبخندی بر لبانتان و ايجاد يک مکالمه دوستانه می تواند در برقراری رابطه با فروشنده به شما کمک کند. بعضی افراد را ديده ام که به شکل غير مشتاقانه و بی تفاوتی با فروشنده برخورد می کنند.

 

    بدون اينکه از شما سوالاتی پرسيده شود اطلاعات بيشتری بدهيد.

به صورت خودکار مفيد و با معلومات کافی باشيد. برای مثال، اگر شخصی با شما تماس گرفت و خواست که با همکارتان صحبت کند، فقط نگوييد" متاسفم، حضور ندارند." بگوييد " متاسفم، ايشان الان حضور ندارند و برای ساعت 10:30 برمی گردند، اگر می خواهيد به او بگويم با شما تماس بگيرند" يا " متاسفم، ايشان تا تاريخ 15 فروردين به تعطيلات نوروزی رفته اند، من همکارشان هستم، خوشحال می شوم اگر بتوانم به شما کمک کنم."

شما و همکارتان چگونه به تلفن پاسخ می دهيد؟ چقدر در پاسخ دادن به تلفن مقيد هستيد؟ چه تاثيری بر روی مخاطب خود می گذاريد؟ آيا تا به حال صدای خود و همکارانتان را ضبط کرده ايد تا به آن گوش داده و بفهميد که نقاط ضعف شما در حين صحبت چه چيزهايی هستند؟ اگر تا به حال اين کار را نکرده ايد، پيشنهاد می کنم آن را امتحان کنيد. اگر هم حتی شاغل نيستيد اين کار را در منزل انجام دهيد. در نهايت، آيا به عنوان مشتری، روی فروشنده به گونه ای تاثير می گذاريد که او بخواهد به شما کمک کند؟

 

    وقت مردم را هدر ندهيد.

چند مدت پيش حساب بانکی افتتاح کردم و خواستار کارت عابر بانک شدم. متصدی بانک به من گفت" فرم مربوط به درخواست برای عابر بانک را تمام کرده ايم، می توانيد چند روز بعد برگرديد ". همان موقع احساس کردم وقت من تلف شده است. يک هفته بعد، از طرف بانک به من اطلاع دادند که فرم های مربوطه برايشان رسيده است. اما چرا اينقدر طول کشيد! دوباره به بانک  رفتم و مجددا درخواست عابر بانک کردم.

سال نو، زمان پرمشغله ای برای هر کسی است. اگر وقت مشتريان را هدر دهيد ممکن است که برای هميشه آنها را از دست بدهيد. آيا انتظار داريد که مشتريان به خاطر بی کفايتی شما، وقت خود را هدر دهند؟ آيا وقت مردم را به خاطر خدمت رسانی به آنها تلف می کنيد؟ همين طور اگر مشتری هستيد، نبايد وقت فروشندگان را بی مورد بگيريد و تقاضای نابجا داشته باشيد و سوالات بی مورد بپرسيد.

 

    در مواقع نياز از مشتری عذرخواهی کنيد.

 

وقتی که مجدد درخواست عابر بانک کردم، فرم درخواست را به همراه سوالات موجود در آن پر کردم، متصدی بانک گفت هر زمان عابر بانک صادر شود، من را با خبر می کنند. 3 هفته بعد به بانک رفتم و پرسيدم چند مدت ديگر بايد برای صدور کارت عابر بانک منتظر بمانم؟ بعد از کمی پرس و جو متوجه شدم که فرمی که 3 هفته پيش پر کرده بودم هنوز روی ميز متصدی بانک بود. اگر شما در اين موقعيت بوديد، انتظار چه اتفاقی را داشتيد؟

اينکه  با شما تماس بگیرند و به جبران زمانی که تلف کردند، به شما پیشنهاد وام 20%بدهند؟ (درصد واقعی را نمی دانم چون وام نمی گیرم)

 

هديه یا سررسیدی  برای سال نو برايتان بفرستند؟

 

شما هيچ کدام از موارد مذکور را نمی خواهيد! فقط توضيح مختصری می خواهيد، فقط می خواهيد بدانيد که چرا اينقدر طول کشيد؟ دو روز بعد تلفنی از بانک داشتم که گفتند" شما يکی از فرم هايی را که مورد نياز بود را پر نکرده ايد" بابت تاخير 3 هفته ای معذرت خواهی نکردند و حتی طوری وانمود کردند که انگار تقصير از من بوده است. من هم گفتم که فرم ها را کامل پر کردم، اما باز هم عذرخواهی نکردند و در هر حال اين موضوع هم نمی توانست ديرکرد آنها را توجيه کند.

گاهی اوقات فقط با گفتن " متاسفم " ، می توانيد مشتری را خوشنود و راضی نگه داريد و اين همه آن چيزی است که نياز داريد.

وقتی نتوانيد نظر مشتری را به خود جلب کرده و او را از خود راضی نگه داريد، مشتری هم  ديگر از شما خريد نخواهد کرد و فروشگاه شما را به کسی معرفی نمی کند و حتی به همکاران و دوستان خود می گويد که فروشگاه ديگری را برای انجام خريد خود انتخاب کنند.

آيا شما و همکارانتان در مواقع نياز معذرت خواهی می کنيد؟ برای کدام يک از شما مشتری بيشتری وجود دارد؟ آيا وقتی اشتباهی مرتکب می شويد عذرخواهی می کنيد؟ اين گونه تفاوت بين فروشنده ها ، فروشنده خوب و بد رامشخص می کند.

 

    سرويس های خدمت رسانی به مشتريان را بررسی کنيد.

با نزديک شدن به سال نو، بسياری از شما اميد به داشتن مشتريان زياد داريد. بنابراين فرصت خوبی است که موقعيت مناسب و شرايط عالی را برای مشتريان خود فراهم کنيد. اگر در آستانه انجام خريدهای نوروزی هستيد، بدون شک تجربيات خوب و بد بسياری را بدست خواهيد آورد، ما را در جريان تجربيات خود بگذاريد! می توانيم از آنها استفاده و بهره ببريم.

به عنوان مشتری در پایان خريد ، سال خوبی را برای فروشندگان آرزو کنيد.

 

    از تعطيلات لذت ببريد.

برای همه شما عزيزان سال خوب و پر برکت و تعطيلات نوروزی خوبی را آرزومندم و اميدوارم اوقات خوشی را در کنار خانواده هايتان سپری کنيد. به ياد داشته باشيد که تجربيات خود را در اختيار ما بگذاريد!

در خبرنامه بعدی درباره اينکه چگونه با افراد سرسخت احساس راحتی داشته باشيم صحبت خواهيم کرد.

 

خنده را بر لبان مشتريان خود و کسانی که به آنها خدمتی ارائه می دهيد بياوريد.
فريبا علومی يزدی

 

 

لطفا زود قضاوت نکنید!

در طلیعه سال نو خیلی از کدورت ها و دلخوری ها مانع از دیدار دوستان و اقوام می گردد. قرار شد زود قضاوت نکنید! من قرار نیست وقت مشتریانم را هدر دهم و قرار هم نیست به مانند دیگران بگویم سال نو همه چیز را فراموش کنید و هم دیگر را ببوسید. خیر ! من نظر دیگری دارم چون قرار است تا راهکار های عملی در ارتباطات موثر را در خبر نامه انتشار دهم.

 

من طرح بخشش را این گونه بیان می دارم:

* بخشش کليد آينده است.

بخشش همانند هديه ای است که به خودتان تقديم می کنيد. بخشش رها کردن خود از زير بار عصبانيت ها و درد و رنج هاست. وقتی انتخاب می کنيد که ببخشيد، انتخاب می کنيد که به جای گذشته در حال و آينده زندگی کنيد. بخشش به معنی فراموش کردن نيست بلکه به معنی رها کردن و ادامه زندگی است. بخشش خودش اتفاق نمی افتد، شما بايد ببخشيد.

بخشيدن هميشه به معنی از سر شروع کردن رابطه با کسی که به شما صدمه زده است ، نمی باشد. اگر شخصی در نيمه راه شما را رها کرده و يا به شما توهين و بد زبانی کرده،یا غیبت و تهمت ناروایی به شما نسبت داده ، بهتر است که به راحتی او را ببخشيد!!! تا با استرس کمتری به زندگی تان ادامه دهيد، اما فاصله خود را به وی حفظ کنيد. شما لازم نیست عقب نشینی کنید و در اين راه، شما می توانيد با حفظ حرمت خود ، همچنان منافع خود را به دست آوريد.

 

حالا که تا اینجا با من موافقید اجازه بدهید نکات زير را هم برای بهبود بخشيدن به روابط از هم گسسته(قهر) انجام دهيم:

 

1.احساس نا اميدی خود را بازگو کنيد.

موضوع پيش آمده را برای تعدادی از دوستان نزديک خود بگوييد، اين موضوع باعث می شود که احساس خود را درباره زخمی که خورده ايد کشف کنيد و احساس درست و واضحی از موضوع پيش آمده داشته باشيد.

2. بر اين موضوع که در بخشش چه منفعتی برايتان نهفته است تمرکز کنيد

هميشه به اينکه چه کسی درست و چه کسی اشتباه رفتار کرده است فکر نکنيد. به خود يادآوری کنيد که بخشش می تواند شما را آزاد و رها سازد تا به زندگيتان با آرامش ادامه دهيد. با خود بگوييد که نکته مهم اين است که احساس ترس و نگرانی و عذاب وجدان خود را کاهش دهيم.

پس از همه اينها، یادمان باشد داشتن زندگی خوب بهترين انتقام است.

 

3.در ملاقات با انها بی خیال و در آرامش نفس بکشيد

به جای اينکه عصبی و ناراحت شويد و شروع به ياوه گويی کنيد، نفس عميق بکشيد و راحت باشيد.

 

4.جزئيات اتفاق پيش آمده را تغيير دهيد

افراد قربانی نمی توانند کنترل زندگی خود را در دست بگيرند،اما قهرمانان می توانند. بنابراين خود را قهرمان حماسه خود سازيد.

اينطور فکر کنيد: اگرچه ممکن است يک نفر خيلی سريع باعث بدبختی ما شود، ولی اينکه به بدبختی و مصيبت گرفتار شويم يا نه ، کاملاً به خودمان بستگی دارد.

ممکن است به خاطر کاری که طرف مقابلتان با شما می کند شکست بخوريد.

ممکن است به خاطر اينکه انتظار شما برآورده نشده است صدمه ببینید .

گاهی اوقات شما صدمه خواهيد خورد و حتی نمی دانيد که علتش چيست؟

 

ممکن است با کسی طوری برخورد کرده باشيد که باعث تاسف شما شده باشد و با يادآوری آن موضوع عذاب وجدان می گیرید و به هر کجا که می رويد نا خاسته آن غم و درد را با خود حمل می کنيد. بار سنگينی را بر دوش خود احساس می کنيد، اين بار سنگين می تواند روابط شما را تحت تاثير قرار داده و زندگيتان را تباه کند و آنچه که هستيد و همین طور روابطتان را تغيير دهد و حتی ديواری بين شما و خود واقعيتان ايجاد کند.

وقتی که می بخشيد:

بخشش را با این مراحل تکمیل کنید: از رنجش و خشم صرف نظر کنید، عصبانيت خود را فروکش کنید، ببخشيد.

 

1.خودتان را از بار مسووليت گذشته رها کنيد.

زخم ها و جراحات، دردها، عصبانيت ها و تنهايی را دور بريزيد. شما با بخشش می توانيد بهبود يابيد. یک احساس خوش آیندی مثل پر پرواز پیدا می کنید.

2.ديگران را همانطور که دوست دارید خودتان بخشیده شوید ، ببخشید.

زندگی در صلح و آرامش و توانايی لازم برای تغيير زندگی به بهترين شکل موجود را به آنها هديه دهيد.

نکاتی درباره بخشش:

1.بخشش فراموش ناشدنی است.« لذتی که در عفو است در انتقام نیست.»

2.توجه داشته باشید درد و رنج ممکن است به طور کامل از بين نرود.شخصی ممکن است ببخشد و هنوز هم احساس غم و ناراحتی و درد از جراحت داشته باشد ولی قطعا سبک خواهد شد.

3.لطمات و صدمات و کینه های کهنه برای التيام يافتن نيازمند گذشت زمان هستند.

4.بخشش مانع از احساس مسووليت برای رفتار افراد نمی شود. می توانيد به سادگی بپذيريد که ديگران را در شک نگه نداريد.

 

نکات کليدی:

همه سعی دارند بهترين تربيت و شايستگی را از خود ارائه دهند. هر کدام از ما می توانیم بهترين کارآيی را نسبت به آنچه به ما آموزش داده شده است انجام دهيم. هر چقدر که بهتر و بیشتر می دانيم، بهتر عمل می کنيم.

 

راه های بخشيدن دیگران:

این يک تمرين عملی بخشش است:

1.تمام کارهايی اشتباهی که دیگری در مورد شما انجام داده است را بر روی کاغذ بنويسيد.

2.ليستی که نوشتيد را بخوانيد.

3.حالا به خود بگویید:

" من بهترين کاری را که می توانستم در آن زمان (با شرایطی و دانشی که داشتم)، انجام داده ام . حالا او را می بخشم و آزاد و رها و با وجدانی آرام به زندگی ادامه می دهم."

4.ليست خود را از بين ببريد(آن را بسوزانيد يا پاره کنيد).

5.اين تمرين را در مورد هر فردی که به شما صدمه وارد کرده است انجام دهيد.

6.حالا زندگی خود را از نو و بدون کینه و بدون وجدان سنگين درد نبخشيدن، که رنجی غير ضروری است از سر بگيريد.

 

بخشش فردی یا بخشیدن خود:

شاید تا کنون قضاوت درستی از بخشیدن دیگران نداشتید . اکنون در طلیعه سال نو ببخشید تا سزاوار عشق ، خوشحالی و لذت باشید.

شما سزاوار عشق ابدی هستيد.                  شما سزاوار خوشحالی درونی هستيد.                      شما سزاوار لذت از وجدان پاک هستيد.

درباره عملکرد گذشته خود در مورد بخشش قضاوت کنید. قدرت و جرات اينکه به اشتباهات خود اعتراف کنید را داشته باشيد. تمرين کنيد که جوانب مثبت خود را ببينيد.

از انتخاب هايی که باعث حرکت رو به جلوی شما می شوند حمايت کنيد. انتخاب کنيد که خود را ببخشيد و سپس رو به جلو حرکت کنيد و اجازه دهيد گذشته به فراموشی سپرده شود. برای امروز زندگی کنيد و از زندگی خود لذت ببريد.

 

شما حتی می توانید این خبر نامه را برای دوستی که از او رنجیده اید بفرستید و با وساطت ایران مجری ، سال خوبی را شروع کنید.

 



ضمن سپاس از عزیزانی که با ارسال پیامک سال نو را تبریک گفته یا می گویند پوزش بنده را از  عدم پاسخگویی به پیامک ها  که حقیقتاً برایم ممکن نیست بپذیرند و در همین جا عرض ارادت من را  با بهترین شاد باش ها پذیرا باشید . دوست داشتم یک متن ادبی بنویسم ولی انگار ساده تر  بنویسم ، بهتره .
همراهان عزیز الان که این خبر نامه را می خوانید شاید من آخرین نفری باشم که به شما عزیزان تبریک عرض می نمایم. این همه از زیبایی های طبیعت به شما هدیه شد از کوه و جنگل و سبزه و عطر بهار تا رودهای بی قرار  و دل های پر ز شرار که من حرفم خریداری ندارد. ولی حالا که دیر آمدم سالی متفاوت را برای  شما آرزو دارم. من به احترام نسل های آینده ،امسال کاغذی ننوشتم و  این عادت دیرینه خود را نسخ کردم در عوض سالی پر از مواهب مجازی برایتان تمنا دارم.از الهه ی عالمیان  مسالت دارد  سال آینده را سالی بدون قطعی اینترنت ، سرعت بیشتر اینترنت ، درک دنیای آینده را به همه ایرانیان عطا نماید .از خدا می خواهم اینترنت را به خانه ی همه روستاییان برساند تا مادر بزرگم  مجبور نشه ... از خدا می خواهم مش رحیم در جاده تصادف نکند  تا بتواند خبر نامه من را بخواند و ...از خدا می خواهم به حرمت رودخانه ماهی های تُنگ را علّاف و حیران نکند ...به بخت بلند جوانان خدا را می دهم سوگند  ، سیزده بدر ، سبزه بدر نشود ...از خدا می خواهم تنها 20 سال آینده را در جام جهان بین نشانم دهد تا فکری بکنم ...که نسل فردا به من افتخار کند.

گزیده ی نظرات مخاطبان سایت:
به نام خدا
آن كسي رابستاييدكه اندرهمه عمر            بهرآسايش مردم قدمي بردارد نيك مرد آنكه نگردد دل او هرگز  شاد            مگرازخاطركس بارغمي بردارد
سركارخانم فريباعلومي
بااهدای سلام وتحيات الهي وآرزوي توفيق روزافزون جناب عالي،باعنايت به اينكه مدتهاست ازمطالب بسيارجالب وارزشمند سايت شمااستفاده مي نمايم واين مطالب توانسته است كمك شايان توجهي به اين جانب نمايدبرخود فرض مي دانم تا از زحمات وتلاش هاي صادقانه تان درعرصه فرهنگ و هنر تشكر و قدرداني نمايم.بسيارخوشحالم وخداوندبزرگ راشاكر،كه زنان بزرگوار و فرهيخته اي دراين ديار،افتخارآفرين هستند.ازدرگاه الهي برايتان آرزوي سلامتي وتوفيق مي نمايم واميدوارم بازهم اجازه داشته باشم تا ازمطالب ارزشمندتان استفاده نمايم.
بااحترام –سيدمحمودامام جمعه قدسي نيا دانشكده كشاورزي نيشابور

با سلام  آقای   سيدمحمودامام جمعه قدسي نيا ضمن تشکر و قدردانی از حسن نظر  شما. سرمایه ی اصلی ما در ارایه ی خدمات به ایرانیان و پارسی زبانان عزیز انرژی و محبت هایی است که از جانب شما عزیزان دریافت می کنیم . ما امیدواریم با برداشتن گام های استوار بتوانیم همواره به نظرات مخاطبان ارزش قایل شویم و سطح مطالب سایت را غنی تر کنیم. امیدوارم همیشه در صحت و سلامت باشید و ما را از نظرات ارزنده و سازنده خود بهره مند گردانید.
تا درودی دیگر بدرود.

با سلام خدمت خانم علومی عزیزقبل از هر چیز به شما بابت کار زیبایی که در جشنواره ارائه کردید تبریک می گویم . واقعاً با توجه به شرایط و جوّ موجود در جشنواره نحوه ی اجرای شما واقعاً فوق العاده بود.  نکاتی هست که در مقاله تان به آن اشاره نکردید و من خیلی به آن علاقه مند هستم، که آن قدرت خو گرفتن شما با جوّ موجود می باشد که واقعاً خدمت تان عرض میکنم باعث شد تا به راحتی برنامه ها را تغییر دهیم و همین روحیه شما باعث شد که به راحتی بتوانیم برنامه را جمع نماییم.  ما به عنوان تیم علمی جشنواره از هفته ها قبل برای انجام سخنرانی ها و افتتاح سامانه و ارائه جوایز برنامه ریزی نموده بودیم و طبق برنامه برای 4 ساعت و نیم تدارک دیده بودیم.  اولین دغدغه  ما در ابتدای اجرا ، نحوه هماهنگی با شما بود و اینکه نگران این بودم که آیا شما با شرایط جدید می توانید خود را وفق  دهید یا خیر . که خوشبختانه و با افتخار عرض میکنم که نحوه برخورد شما در لحظه اول نه تنها باعث رفع نگرانی بلکه موجب شد که بتوان خلاقیت هایی را برای اجرای بهتر نیز به کار برد. من و دوستانی که در پشت پرده اجرا و در اتاق فرمان بودیم به سرعت با تغییر اسلاید های سخنران ها ، تغییر نحوه برگزاری ارائه جوایز ، هماهنگی با سخنرانها  ، جابجایی / حذف و  اضافه سخنران ها، هر دقیقه برنامه را تغییر میدادیم و چیزی که باعث لذت من از این همکاری شد همراه بودن شما با تغییرات لحظه ای برنامه و عدم شکایت شما در آن لحظات بود که واقعاً باعث شد با روحیه ای دوچندان به ادامه فعالیت بپردازیم و به هر صورت برنامه آن روز با همه مشکلات ناخواسته ، به بهترین وجه به پایان رسید.

مدیریت ریسک در چنین شرایط بحرانی یا نیاز مند برنامه ریزی و پیش بینی ریسک های احتمالی می باشد و یا نیاز به تیمی دارد که با هر شرایطی بتواند خود را به سرعت وفق دهد. و فکر میکنم در کشورمان نوع دوم بیشتر مورد نیاز باشد (با توجه به وضعیت متغیر کشور که نمی توان هرگونه ریسکی را مشخص و کنترل نمود ) . در آن روز بنظر من بیشتر کار تیمی و هماهنگی فوق العاده ای که بین اعضای تیم و شما بود باعث گردید نه تنها برنامه به موقع تمام گردد بلکه همه ی مخاطبان با رضایت کامل  تالار را ترک نمایند  .
باز به عنوان عضو کوچکی از تیم از شما تشکر مینمایم و آرزوی توفیق روز افزون برای شما دارم. با سپاس کیوان ...

جناب آقای کیوان ...
با عرض سلام و ادای احترام
آن پیک نامور که رسید از دیار دوست        آورد حرز جان ز خط مشک بار دوست
پیام سرشار از محبت و مودت شما را دریافت نمودم، آنچه محقق گشت پس از عنایت و ارادت حضرت حق، وحدت و انسجام تیم اجرایی بود و من نیز با سعی وافر، تلاش نمودم با عزت، عظمت و رضایت همگنان به نحو احسن و به طور اتم و اکمل و با شور و هیجان خاص آن را به اکمال و اتمام  برسانم. از همراهی و هم گامی یکایک شما عزیزان بی نهایت سپاسگزارم. خصوصا متانت و وقار جناب آقای دکتر ... که بحران را تعدیل نمود. روز جشنواره یکی از ماندگارترین خاطرات اجرای زنده ی نگارنده خواهدبود که خاطرات پر شور آن از صفحه ی سپید ذهن محو نخواهدشد.
سلام صمیمانه و تبریکات مشفقانه ی نوروزی مرا خدمت جناب آقای دکتر ... و دیگر همکاران ارسال فرمایید. شبتان روز، روزتان نوروز و بختتان فیروز باد. در این مورد بیشتر بدانید : مدیریت بحران در کنفرانس ها

 

 
تبریکات نوروزی رسیده :
سلام بوي باران ،بوي سبزه،بوي خاك،شاخه هاي شسته،باران خورده پاك ،عطر نرگس رقص باد، نغمه شوق ، پرستوهاي شاد ...نرم نرمك مي رسد اينك بهار ، خوش به حال روزگار ، خوش به حال دشت ها و سبزه ها ، خوش به حال غنچه هاي نيمه باز بهار بيداري طبيعت ، رستاخيز گياهان ، آفتاب زندگي ، فصل نور و نغمه شادي و اميد را به شما و خانواده محترم تبريك مي گويم.
سيد كريم مرتضوي
ابراهيم موسي پور به مناسبت سال نو  نوشته اند:

حول حالنا تقدير آناني است كه احسن پروردگار را انديشه مي كنند.



سلام بر شما سرکار خانم علومی از لطف شما ممنونم. واقعاً هر بار پاسخی از شما به من می رسه، خیلی خوشحال می شم. چون مطمئن هستم در آن درسی تازه برای من وجود داره. پیام های شما برای من شده کلاس درس اجرا و گویندگی. ازتون ممنونم. پیشاپیش رويش گل‌های بهاری رو به شما تبریک می گویم و امیدوارم سلام آفتاب به قلب مهربون شما همیشگی باشه. دوستدارتان فریبا

دوباره   معجزه ی  آب  و  آفتاب  و    زمين                 شکوه    جادوی   رنگين   کمان   فروردين شکوفه و چمن و نور و رنگ و عطر و سرود               سپاس و بوسه و لبخند و شادباش و درود

استاد ارجمند سركار خانم فريبا علومي

نوروز را كه دريچه اي است گشوده بر باغ دلپذير و خرم بهار و به مناسبت شكوفايي شقايق هاي صحرايي در مجاورت گلي از خاندان نبوت و امامت حضرت زينب كبري (س) و در اطاعت از "مُدَبِّرَالليْلِ وَالنَّهار" و تمسك به "حَوِّلْ حالَنا اِلي اَحْسَن‌ِالْحال" براي شما و خانواده محترمتان بهروزي و پيروزي مسألت مي نمايم .
ارادتمند-علي مهرباني

 



 
شاید این سوال شما هم باشد.
سوال:
با سلام خدمت سرکار خانم علومی از لطف شما ممنونم. به لطف خداوند و با داشتن استادی چون شما حتماً موفق می شوم.من برای برنامه های خود از کتاب های منتشر شده توسط مرکز پژوهش های صدا و سیما استفاده می کنم. که شامل اشارات، طوبی و گلبرگ جوان است. من مصاحبه شما را دریکی از روزنامه ها خواندم، خوب زیبایی کلام شما در به کار بستن اشعار و جملات بزرگان و کلام قرآن است. خوب طبیعی است شما ارشد زبان و ادبیات فارسی را دارید، به زبان عربی و انگلیسی مسلطید و مربی مسابقات قرآنی هستید. رسیدن به نقطه ای که شما هستید در بکار بردن واژگان و کلمات مشکل به نظر می آید، آنهم برای من که متولد ... هستم، لیسانس زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه ...؛ از شما خواهش می کنم بفرمایید از اشعار کدام شاعر شروع کنم، چطور مطالب را حفظ کنم.بویژه چطور اشعار را به خاطر بسپارم. چه کتابهایی را بخوانم و آیا باید آنها را حفظ نمایم؟ می دانم وقت شما را می گیرم، ولی با مطالعاتی که درمورد شما داشتم، شما این کار را زکات علم خویش دانسته اید، به دلیل همین نوع نگاه شما من به خود این جرأت را دادم که زمانی از فرصت گرامی شما را پر کنم. دوستتان دارم چون در مسیری که دوستش دارم راهنمای منید. ...

جواب: سلام بر شما سرکار خانم ... سوالات مفیدی نمودید که البته برای پاسخ هر یک از آنها ( مثنوی هفتاد من کاغذ شود )، سعی می نمایم به طور موجز پاسخ دهم.
می پسندند به قول مولانا:من به هر جمعیتی نالان شدم                       جفت خوش حالان و بد حالان شدم هر کسی از ظن خود شد یار من                   از درون من نجست اسرار من ............در ضمن، به قول سعدی : (هر سخن که از دل برآید لاجرم بر دل نشیند ) شما باید بدانید که نسبت به کدام شاعر مانوس هستید و همایش های شما حول چه محوری می چرخد.علمی ، جنگ ، جشن ، جشنواره ..... متناسب با حال و هوا و محتوای همایش اشعار را استخراج فرمایید. 1 - انتخاب شعر از کدام شاعر بستگی به ذوق و سلیقه ی افراد دارد. بعضی اشعار عاشقانه، برخی عارفانه، عده ای حکیمانه و ......
2- مطالبی که می خواهید بیان نمایید اول روی کاغذ بنویسید، سپس حفظ کنید. در ابتدا سعی کنید فی البداهه در مجلس صحبت نفرمایید.
3 - اگر اشعار را از حفظ بخوانید تاثیر پذیری و گیرایی بیشتری در جمع خواهد داشت. در ضمن برای بیان شعر، حس بیشتری خواهید داشت.4- کتاب های فن سخنوری از دیل کارنگی، فلسفی و اکبر منانی را فراموش نفرمایید.
به نظر نگارنده، یک مجری از هیچ نوشته، مطلب، شعر، مقاله، مجله و .......... نباید بگذرد. هر نوشته ای ارزش یک بار خواندن را دارد. جملات زیبا و اثر بخش را سعی نمایید در یک دفتر جمع آوری کنید و سپس حفظ نمایید. اگر می خواهید حافظه ی قوی داشته باشید و هرگز دچار فراموشی نشوید، سعی کنید هر روز مطلب جدید یاد بگیرید و آن را حفظ نمایید. خصوصا  حفظ آیات قرآن کریم، اشعار، نکات نغز و کلمات قصار و ......( تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل. )

موفقیت شما آرزوی دیرینه ی من است.

مخاطبان عزیز : در این زمینه یک پست جدید انتشار یافته است. اگر اطلاعات بیشتری لازم دارید این مطلب را بخوانید.10رهنمود : به عنوان یک مجری چگونه اشعارمان را انتخاب نماییم؟
شاید این سوال شما هم باشد.
سوال :(این سوال به دفعات و از طرف مجریان زیادی مطرح شده است)
سلام خانم علومي عزيز من ... هستم؛ كار اجرا را از سال 1380 در دانشگاه شروع كردم.البته نه به عنوان حرفه .درحال حاضر كارشناس ارشد ارتباطات هستم و در سازمان ... كشور در اداره كل روابط عمومي به عنوان كارشناس ارشد اين حوزه كار مي كنم. اجراهايي را نيز در سطح ملي باحضور وزرا داشته ام.سازمان ما قرار هست هفته آينده يك پروژه بين المللي را در زمينه ... افتتاح كند و اصرار دارند كه اجراي برنامه را بنده انجام دهم.راستش بعد از كلي اجرا دچار استرس شدم البته به خاطر بين المللي بودن برنامه! مي خواستم ببينم اگه وقت گرانبهاي  شما اجازه ميده  من را راهنمايي بفرمايين.تلفني و يا از طريق ميل هر كدام كه صلاح مي دانيد بسيار بسيار سپاسگزارم ارادتمند هنر و شخصيت گرانقدر شما
جواب:با سلام سرکار خانم ... از مطالب شما چنین استنباط می شود که شما قبلا استرس و عدم اعتماد به نفس نداشته اید. این موضوع به علت عدم آگاهی شما نسبت به اهمیت کار شما بوده است ولی حالا که به اهمیت شغل خود پی برده اید فکر می کنید که استرس بیشتر و اعتماد به نفس کمتری دارید. در حقیقت این موضوع صحت ندارد و شما با توجه به تجربه کاری احتمالا در دوران گذار به مجری گری حرفه ای هستید. این یک موضوع طبیعی است و شما نباید به خودتان تلقین کنید. از هم اکنون این واژه را از ادبیات خود حذف نمایید و برعکس به خود تلقین نمایید که روز به روز اعتماد به نفس بیشتری می یابید. بعضی اوقات به علت فاصله زمانی بین همایش قبلی و همایش فعلی شما باعث استرس می شود که آن هم طبیعی است.شما با رجوع به نکات اعتماد به نفس و عزت نفس در سایت و مطالبی برای اعتماد به نفس سخنرانان می توانید با ترس از صحنه خداحافظی نمایید. نکات تجربی که من پیشنهاد می کنم1- بیشتر از موضوع و معمول به گردآوری مطالب مربوطه اهتمام ورزید.2- قبل از هر کس در سالن همایش حضور یابید یا از اولین افرادباشید.3- از ادکلن تند استفاده نمایید.4- از لباس راحت و کفشی که در ان راحت هستید استفاده نمایید و حتی اگر نو باشد اعتماد به نفس بیشتری را به شما می دهد.5- روی سکو و زیر پایی جدا از اینکه چه اندازه قد شماست استفاده نمایید.
6- قبل از شروع همایش با همکاران و مردم باب صحبت را بگشایید و از هر دری صحبت نمایید.7- هنگام ورود به سالن شاد و پر انرژی و با لب خندان وارد شوید ؛ خندیدن شدت اضطراب را کاهش می دهد.
8 - سعی کنید شب قبل از همایش خواب کافی داشته باشید، غذای سبک میل نمایید، و  تلاش کنید که آرامش داشته باشید. ( درگیر مسایل خانوادگی، شغلی ، تحصیلی و ..... نشوید)
9- به خود تلقین نمایید بهترین برنامه من امروز انجام می پذیرد.
10- تصمیم قاطع بگیرید که این واژه مهلک را برای همیشه فراموش کنید و به خود بگویید فریبا علومی یزدی در بین جمعیت نشسته است و من به ایشان قول داده ام قوی باشم و با اعتماد به نفس با شکوه به تمام زنان و مردان ایران  ثابت کنم ما می توانیم.
11- شما باید متن انگلیسی یا عربی همایش بین المللی را بارها و بارها بخوانید و تمرین نمایید. لازم به ذکر است، اگر اشراف کامل به این دو زبان ندارید، لزومی ندارد که خیرمقدم را به زبانهای ذکر شده انجام دهید. عنوان کنفرانس بین المللی پر طمطراق است شما باید شادمان باشید که از میان مجریان مختلف برای این همایش انتخاب شده اید، پس قطعا می تواند در ارتقای اعتماد به نفس شما موثر باشد.
12- سعی نمایید همایش را به صورت جدی و رسمی با لبخندی ملیح آغاز نمایید وبه همه انرژی بدهید تا به خودتان برگردد.
امید وارم مفید واقع شود. این نکات را تکمیل می کنم و در اینده نزدیک در سایت می گذارم. منتظرخبر های خوب و شادی  از طرف شما هستم.

شاید این سوال شما هم باشد.
سوال:
سلام استاد ارجمند. سركار خانم علومي
ضمن تشكر از ارشادات و راهنماييهاي ارزشمند حضرتعالي
لطفا بفرماييد مجري بهتر است در كدام بخش از اجرا خود را معرفي نمايد؟
آيا پس از سلام و قبل از اعلام عنوان برنامه جاي مناسبي است و يا اينكه بايد پس از اعلام برنامه خود را معرفي نمايد؟
ارادتمند...

جواب:با سلام... چند نمونه متن مجری در پردیس سخن موجود است و شما می توانید ملاحظه نمایید.
ولی در کل باید قبل از خیر مقدم اسم خود را بگویید.که معمولا بعد از سلام واقع می شود و قبل از اعلام برنامه. این مهم بستگی دارد شما چگونه سلام کنید و شاید با عنوان خود هم سلام عرض نمایید.در مجریان مختلف سبک های خاصی وجود دارد . بنده بیشتر به این منوال  نام خود را می گویم.اینجانب فریبا علومی یزدی عرض خیر مقدم دارم محضر شما استادان، دانشجویان ، ... که با گامهای باصفای خود زینت بخش محفل ... علمی/ صمیمی/... ما گشته اید.
برای دیدن از نمونه خیر مقدم  این جانب شما می توانید از ویدئو گالری سایت دیدن فرمایید.

شاید این سوال شما هم باشد.
سوال:سلام استاد ارجمند . بنده یک سوال تخصصی دارم.آیا استفاده از کلمه  "تماشا کردن" در تلویزیون که از طرف مجریان گفته می شود صحیح است یا خیر؟ "وقت به خیر" چه طور؟ متشکرم ..............
جواب:با سلام آقای ...خیر این اصطلاح صحیح نیست. برای مثال مجریان مجازند بگویند " شما را به دیدن برنامه بعدی دعوت می نماییم". اصولا «تماشا» برای حالت طبیعی و به همراه شخص دیگری معنی پیدا می کند. مانند من شما را دعوت می نمایم تا به تماشای باغ و بوستان برویم. «وقت به خیر» در ادبیات فارسی نداریم و غلط مصطلح شده است.ادبیات فارسی به اندازه کافی اصطلاحات برای ابراز شاد باش دارد . نکته سنجی شما قابل تقدیر است.بدرود.



از نظرات شما درباره آخرين خبرنامه ایران مجری تشکر می کنم.  همچنين به کسانی که به تازگی به عضويت سايت در آمدند تبريک و خوش آمد می گويم. آرزوی من اين است که تعداد خوانندگان خبرنامه را  تا پایان سال 90به 5000 نفر افزايش دهم و اين امر جز به کمک شما عزيزان ميسّر نخواهد شد. بنابراين، اگر از خواندن مطالب لذت می بريد، لطفا  خبر نامه را برای دوستان خود و نيز مجریان ، سخنوران و حرفه ای های صدا ، ارسال کنيد.

خواهيد ديد که محتوای خبرنامه های بعدی چگونه خواهد بود. باشد که از مطالب لذت برده و آنها را در مسير زندگی به کار بنديد. متشکرم!


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

سال نو در حال فرا رسيدن است و مردم با انجام خريدهای نوروزی به استقبال آن می روند. ميزان تردد مردم به بانک ها، تعداد تماس های تلفنی و ميزان برقراری ارتباط با مردم رو به افزايش است. آيا می دانيد چگونه با مشتريان خود رفتار کنيد؟ در اينجا نکاتی را برای ايجاد روابط بهتر با اطرافيان و مشتريان برای شما ( چه تاجر هستيد و در کار خود حرفه ای  و يا کارمند يک شرکت و حتی شاید مشتری ) آورده ايم.


    چگونه مشتری داری کنيم و سرويس خوب ارائه دهيم.


    با اطلاعات کامل و مفيد به تلفن ها پاسخ دهيد.

وقتی که جواب تلفن را می دهيد، فقط به گفتن " سلام" اکتفا نکنيد، طوری با مشتری صحبت نکنيد که مجبور شود بگويد:" سلام، من با کجا تماس گرفته ام؟ " و يا بگويد: " سلام، من با قاليشويی تماس گرفته ام؟ " به جای آن می توانيد بگوييد " سلام، صبح بخير، نام شرکت را بگوييد، من ........... هستم، خوشحال می شوم اگر بتوانم کمکی به شما بکنم "

متقابلا، اگر شما با کسی تماس گرفتيد، وقتی شروع به صحبت می کنيد، خود را معرفی کنيد و نگذاريد که شخص مقابل از شما نام مشخصاتتان  را بپرسد. برای مثال " سلام من فريبا علومی يزدی هستم، می توانم با ......صحبت کنم."


    با مشتريان دوستانه برخورد کنيد و نظر مشتری را جلب کنيد.

آيا تا به حال با فردی که علاقه ای به صحبت با شما ندارد و يا فرد بدخلقی است، روبرو شده ايد؟ چنين شخصی اثر بدی روی شما می گذارد و   شما علاقه ای به ادامه صحبت با وی نداريد، اينطور نيست؟ اگر به عنوان فروشنده، شغل خود را خوب انجام ندهيد و مراقب رفتار خود نباشيد، آن گاه ممکن است مشتری هم رفتار خوبی با شما نداشته باشد. اگر فروشنده هستيد و يک مشتری به نزد شما می آيد، تا زمانی که در حال کمک رسانی به مشتری هستيد با ديگر فروشندگان و همکارانتان صحبت نکنيد، مشتری اين گونه تصور می کند که ارزشی برای کار او قائل نيستيد. از مشتريان خود با لبخند و آغوش باز استقبال کنيد و همه توجه خود را به آنها بدهيد. اين گونه رفتار است که شما را از ديگر فروشندگان متمايز می کند و باعث افزايش مشتريانتان می شود.

اجازه دهيد مثالی از فروشنده ای با رفتار دوستانه که او را از ديگر فروشندگان متمايز می کند بازگو کنم. فروشگاه های زيادی در سطح شهر وجود دارند که در صورت نياز می توان به آنها مراجعه کرد اما فکر می کنيد که من به کدام يک رجوع می کنم؟ نه! به فروشگاهی که قيمت هايش ارزان تر است نمی روم، به آن فروشگاهی می روم که فروشندگان آن بشاش و خوش رو هستند و با مشتريان با احترام برخورد می کنند. هميشه موضوع جالبی برای گفتن دارند و هميشه سرحال هستند حتی اگر آخر وقت به آنها مراجعه کنم.

البته اگر شما مشتری هستيد، داشتن لبخندی بر لبانتان و ايجاد يک مکالمه دوستانه می تواند در برقراری رابطه با فروشنده به شما کمک کند. بعضی افراد را ديده ام که به شکل غير مشتاقانه و بی تفاوتی با فروشنده برخورد می کنند.

 

    بدون اينکه از شما سوالاتی پرسيده شود اطلاعات بيشتری بدهيد.

به صورت خودکار مفيد و با معلومات کافی باشيد. برای مثال، اگر شخصی با شما تماس گرفت و خواست که با همکارتان صحبت کند، فقط نگوييد" متاسفم، حضور ندارند." بگوييد " متاسفم، ايشان الان حضور ندارند و برای ساعت 10:30 برمی گردند، اگر می خواهيد به او بگويم با شما تماس بگيرند" يا " متاسفم، ايشان تا تاريخ 15 فروردين به تعطيلات نوروزی رفته اند، من همکارشان هستم، خوشحال می شوم اگر بتوانم به شما کمک کنم."

شما و همکارتان چگونه به تلفن پاسخ می دهيد؟ چقدر در پاسخ دادن به تلفن مقيد هستيد؟ چه تاثيری بر روی مخاطب خود می گذاريد؟ آيا تا به حال صدای خود و همکارانتان را ضبط کرده ايد تا به آن گوش داده و بفهميد که نقاط ضعف شما در حين صحبت چه چيزهايی هستند؟ اگر تا به حال اين کار را نکرده ايد، پيشنهاد می کنم آن را امتحان کنيد. اگر هم حتی شاغل نيستيد اين کار را در منزل انجام دهيد. در نهايت، آيا به عنوان مشتری، روی فروشنده به گونه ای تاثير می گذاريد که او بخواهد به شما کمک کند؟


    وقت مردم را هدر ندهيد.

چند مدت پيش حساب بانکی افتتاح کردم و خواستار کارت عابر بانک شدم. متصدی بانک به من گفت" فرم مربوط به درخواست برای عابر بانک را تمام کرده ايم، می توانيد چند روز بعد برگرديد ". همان موقع احساس کردم وقت من تلف شده است. يک هفته بعد، از طرف بانک به من اطلاع دادند که فرم های مربوطه برايشان رسيده است. اما چرا اينقدر طول کشيد! دوباره به بانک  رفتم و مجددا درخواست عابر بانک کردم.

سال نو، زمان پرمشغله ای برای هر کسی است. اگر وقت مشتريان را هدر دهيد ممکن است که برای هميشه آنها را از دست بدهيد. آيا انتظار داريد که مشتريان به خاطر بی کفايتی شما، وقت خود را هدر دهند؟ آيا وقت مردم را به خاطر خدمت رسانی به آنها تلف می کنيد؟ همين طور اگر مشتری هستيد، نبايد وقت فروشندگان را بی مورد بگيريد و تقاضای نابجا داشته باشيد و سوالات بی مورد بپرسيد.


    در مواقع نياز از مشتری عذرخواهی کنيد.


وقتی که مجدد درخواست عابر بانک کردم، فرم درخواست را به همراه سوالات موجود در آن پر کردم، متصدی بانک گفت هر زمان عابر بانک صادر شود، من را با خبر می کنند. 3 هفته بعد به بانک رفتم و پرسيدم چند مدت ديگر بايد برای صدور کارت عابر بانک منتظر بمانم؟ بعد از کمی پرس و جو متوجه شدم که فرمی که 3 هفته پيش پر کرده بودم هنوز روی ميز متصدی بانک بود. اگر شما در اين موقعيت بوديد، انتظار چه اتفاقی را داشتيد؟

اينکه  با شما تماس بگیرند و به جبران زمانی که تلف کردند، به شما پیشنهاد وام 20%بدهند؟ (درصد واقعی را نمی دانم چون وام نمی گیرم)


هديه یا سررسیدی  برای سال نو برايتان بفرستند؟


شما هيچ کدام از موارد مذکور را نمی خواهيد! فقط توضيح مختصری می خواهيد، فقط می خواهيد بدانيد که چرا اينقدر طول کشيد؟ دو روز بعد تلفنی از بانک داشتم که گفتند" شما يکی از فرم هايی را که مورد نياز بود را پر نکرده ايد" بابت تاخير 3 هفته ای معذرت خواهی نکردند و حتی طوری وانمود کردند که انگار تقصير از من بوده است. من هم گفتم که فرم ها را کامل پر کردم، اما باز هم عذرخواهی نکردند و در هر حال اين موضوع هم نمی توانست ديرکرد آنها را توجيه کند.

گاهی اوقات فقط با گفتن " متاسفم " ، می توانيد مشتری را خوشنود و راضی نگه داريد و اين همه آن چيزی است که نياز داريد.

وقتی نتوانيد نظر مشتری را به خود جلب کرده و او را از خود راضی نگه داريد، مشتری هم  ديگر از شما خريد نخواهد کرد و فروشگاه شما را به کسی معرفی نمی کند و حتی به همکاران و دوستان خود می گويد که فروشگاه ديگری را برای انجام خريد خود انتخاب کنند.

آيا شما و همکارانتان در مواقع نياز معذرت خواهی می کنيد؟ برای کدام يک از شما مشتری بيشتری وجود دارد؟ آيا وقتی اشتباهی مرتکب می شويد عذرخواهی می کنيد؟ اين گونه تفاوت بين فروشنده ها ، فروشنده خوب و بد رامشخص می کند.


    سرويس های خدمت رسانی به مشتريان را بررسی کنيد.

با نزديک شدن به سال نو، بسياری از شما اميد به داشتن مشتريان زياد داريد. بنابراين فرصت خوبی است که موقعيت مناسب و شرايط عالی را برای مشتريان خود فراهم کنيد. اگر در آستانه انجام خريدهای نوروزی هستيد، بدون شک تجربيات خوب و بد بسياری را بدست خواهيد آورد، ما را در جريان تجربيات خود بگذاريد! می توانيم از آنها استفاده و بهره ببريم.

به عنوان مشتری در پایان خريد ، سال خوبی را برای فروشندگان آرزو کنيد.


    از تعطيلات لذت ببريد.

برای همه شما عزيزان سال خوب و پر برکت و تعطيلات نوروزی خوبی را آرزومندم و اميدوارم اوقات خوشی را در کنار خانواده هايتان سپری کنيد. به ياد داشته باشيد که تجربيات خود را در اختيار ما بگذاريد!

در خبرنامه بعدی درباره اينکه چگونه با افراد سرسخت احساس راحتی داشته باشيم صحبت خواهيم کرد.

 

خنده را بر لبان مشتريان خود و کسانی که به آنها خدمتی ارائه می دهيد بياوريد.

فريبا علومی يزدی

---------------------------------------------------------------------
لطفا زود قضاوت نکنید!
در طلیعه سال نو خیلی از کدورت ها و دلخوری ها  مانع از دیدار دوستان و اقوام می گردد. لطفا زود قضاوت نکنید! من قرار نیست وقت مشتریانم را هدر دهم و قرار هم نیست به مانند دیگران بگویم سال نو همه چیز را فراموش کنید و هم دیگر را ببوسید. خیر ! من نظر دیگری دارم چون قرار است تا راهکار های عملی در ارتباطات موثر را در خبر نامه انتشار دهم.

من طرح بخشش را این گونه بیان می دارم:

بخشش کليد آينده است.

بخشش همانند هديه ای است که به خودتان تقديم می کنيد. بخشش رها کردن خود از زير بار عصبانيت ها و درد و رنج هاست. وقتی انتخاب می کنيد که ببخشيد، انتخاب می کنيد که به جای گذشته در حال و آينده  زندگی کنيد. بخشش به معنی فراموش کردن نيست بلکه به معنی رها کردن و ادامه زندگی است. بخشش خودش اتفاق نمی افتد، شما بايد ببخشيد.

بخشيدن هميشه به معنی از سر شروع کردن رابطه با کسی که به شما صدمه زده است ، نمی باشد. اگر شخصی در نيمه راه شما را رها کرده و يا به شما توهين و بد زبانی کرده،یا غیبت و تهمت ناروایی به شما نسبت داده ، بهتر است که به راحتی او را ببخشيد!!! تا با استرس کمتری به زندگی تان ادامه دهيد، اما فاصله خود را به وی حفظ کنيد. شما لازم نیست عقب نشینی کنید و در اين راه، شما می توانيد  با حفظ حرمت خود ، همچنان منافع خود را به دست آوريد.


حالا که تا اینجا با من موافقید اجازه بدهید نکات زير را  هم برای بهبود بخشيدن به روابط از هم گسسته(قهر) انجام دهيم:


1.احساس نا اميدی خود را بازگو کنيد.

موضوع پيش آمده را برای تعدادی از دوستان نزديک خود بگوييد، اين موضوع باعث می شود که احساس خود را درباره زخمی که خورده ايد کشف کنيد و احساس درست و واضحی از موضوع پيش آمده داشته باشيد.

 

2. بر اين موضوع که در بخشش چه منفعتی برايتان نهفته است تمرکز کنيد

هميشه به اينکه چه کسی درست و چه کسی اشتباه رفتار کرده است فکر نکنيد. به خود يادآوری کنيد که بخشش می تواند شما را آزاد و رها سازد تا به زندگيتان با آرامش ادامه دهيد. با خود بگوييد که نکته مهم اين است که احساس ترس و نگرانی و عذاب وجدان خود را کاهش دهيم.


پس از همه اينها، یادمان باشد داشتن زندگی خوب بهترين انتقام است.


3.در ملاقات با انها بی خیال و در آرامش نفس بکشيد

به جای اينکه عصبی و ناراحت شويد و شروع به ياوه گويی کنيد، نفس عميق بکشيد و راحت باشيد.


4.جزئيات اتفاق پيش آمده را تغيير دهيد

افراد قربانی نمی توانند کنترل زندگی خود را در دست بگيرند،اما قهرمانان می توانند. بنابراين خود را قهرمان حماسه خود سازيد.

اينطور فکر کنيد: اگرچه ممکن است يک نفر  خيلی سريع باعث بدبختی ما شود، ولی اينکه به بدبختی و مصيبت گرفتار شويم يا نه ، کاملاً به خودمان بستگی دارد.

ممکن است به خاطر کاری که طرف مقابلتان با شما می کند شکست بخوريد.

ممکن است به خاطر اينکه انتظار شما برآورده نشده است صدمه ببینید .

گاهی اوقات شما صدمه خواهيد خورد و حتی نمی دانيد که علتش چيست؟

ممکن است با کسی  طوری برخورد کرده باشيد که باعث تاسف شما شده باشد و با يادآوری آن موضوع عذاب وجدان می گیرید و به هر کجا که می رويد نا خاسته آن غم و درد را با خود حمل می کنيد. بار سنگينی را بر دوش خود احساس می کنيد، اين بار سنگين می تواند روابط شما را تحت تاثير قرار داده و زندگيتان را تباه کند و آنچه که هستيد و  همین طور  روابطتان را تغيير دهد و حتی ديواری بين شما و خود واقعيتان ايجاد کند.


وقتی که می بخشيد:

بخشش را با این مراحل تکمیل کنید: از رنجش و خشم صرف نظر کنید، عصبانيت خود را فروکش کنید، ببخشيد.


1.خودتان را از بار مسووليت گذشته رها کنيد.

زخم ها و جراحات، دردها، عصبانيت ها و تنهايی را دور بريزيد. شما با بخشش می توانيد بهبود يابيد. یک احساس خوش آیندی مثل پر پرواز پیدا می کنید.


2.ديگران را همانطور که دوست دارید خودتان بخشیده شوید ، ببخشید.

زندگی در صلح و آرامش و توانايی لازم برای تغيير زندگی به بهترين شکل موجود را به آنها هديه دهيد.


نکاتی درباره بخشش:

1.بخشش فراموش ناشدنی است.« لذتی که در عفو است در انتقام نیست.»

2.توجه داشته باشید درد و رنج ممکن است به طور کامل از بين نرود.شخصی ممکن است ببخشد و هنوز هم احساس غم و ناراحتی و درد از جراحت داشته باشد ولی قطعا سبک خواهد شد.

3.لطمات و صدمات و کینه های کهنه برای التيام يافتن نيازمند گذشت زمان هستند.

4.بخشش مانع از احساس مسووليت برای رفتار افراد نمی شود. می توانيد به سادگی بپذيريد که ديگران را در شک نگه نداريد.


نکات کليدی:

همه  سعی دارند بهترين تربيت و شايستگی را از خود ارائه  دهند. هر کدام از ما می توانیم بهترين کارآيی را نسبت به آنچه به ما آموزش داده شده است انجام دهيم. هر چقدر که بهتر و بیشتر می دانيم، بهتر عمل می کنيم.


راه های بخشيدن دیگران:

این يک تمرين عملی بخشش است:

1.تمام کارهايی  اشتباهی که دیگری در مورد شما انجام داده است را بر روی کاغذ بنويسيد.

2.ليستی که نوشتيد را بخوانيد.

3.حالا به خود بگویید:

" من بهترين کاری را که می توانستم در آن زمان (با شرایطی و دانشی که داشتم)، انجام داده ام . حالا او را می بخشم و آزاد و رها  و با وجدانی آرام به زندگی ادامه می دهم."

4.ليست خود را از بين ببريد(آن را بسوزانيد يا پاره کنيد).

5.اين تمرين را در مورد هر فردی که به شما صدمه وارد کرده است انجام دهيد.

6.حالا  زندگی خود را از نو و بدون کینه و بدون وجدان سنگين درد نبخشيدن، که رنجی غير ضروری است از سر بگيريد.


بخشش فردی یا بخشیدن خود:


شاید تا کنون  قضاوت درستی از بخشیدن دیگران نداشتید . اکنون در طلیعه سال نو ببخشید تا  سزاوار عشق ، خوشحالی و لذت باشید.

شما سزاوار عشق ابدی هستيد. شما سزاوار خوشحالی درونی هستيد. شما سزاوار لذت از وجدان پاک هستيد.

درباره  عملکرد گذشته  خود در مورد بخشش قضاوت کنید. قدرت و جرات اينکه به اشتباهات خود اعتراف کنید را داشته باشيد. تمرين کنيد که جوانب مثبت خود را ببينيد.


از انتخاب هايی که باعث حرکت رو به جلوی شما می شوند حمايت کنيد. انتخاب کنيد که خود را ببخشيد و سپس رو به جلو حرکت کنيد و اجازه دهيد گذشته به فراموشی سپرده شود. برای امروز زندگی کنيد و از زندگی خود لذت ببريد.

 
شما حتی می توانید این خبر نامه را برای دوستی که از او رنجیده اید بفرستید و با وساطت ایران مجری ، سال خوبی را شروع کنید.



 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 


منتخب بانک تقدیر نامه :

نوروز امسال را متفاوت با هر سال و با قلم فریبا علومی یزدی به همه فارسی زبانان تبریک بگویید.


10m.jpg

 

با تشکر از طراحی میلاد طرفی قاری برجسته و هنرمند استان خوزستان

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

متن تبریک خود را هم اکنون به دوستانتان ارسال نمایید. روی قالب مورد نظر کلیک کنید  و ایمیل دوستان تان را بنویسید.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

08m.jpg norooz1.jpg 05m.jpg 07.jpg

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

 
تبریکات جدید نوروز در سایت:

    تبریک نوروز سال نو -6

    تبریک نوروز از طرف انبوه سازان به مدیران- 7

    تبریک نوروز به انبوه سازان - 8

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
مجری منتخب ماهنامه اسفند: آقای ایمان فتحی اسکندری
از میان مجریان حرفه ای بسیار موفق ورزشی استان خوزستان ، آقای ایمان فتحی اسکندری جوان محجوب و با معرفت و خوش آتیه ایران ،میهمان خبرنامه نوروزی ما هستند . در ادامه شما را به خواندن مصاحبه زیبای این همکار ارجمند دعوت می نماییم.
kourosh-salehi%20133.jpg
گزارش کامل جشن روز مهندس در اهواز

- آقای اسکندری لطفاً خود را به طور کامل معرفی نمایید و رزومه خود را بیان فرمایید ؟

بنام خداوند جل و جلاله ... سلام و عرض ارادت به همه خوانندگان محترم سایت وزین و پربار ایران مجری ... ایمان فتحی اسکندری 63 کیلوگرم ، 172 سانتی متر ، متولد 1366 ، باغملک ، دانشجوی کارشناسی مهندسی تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر ، در حال حاضر گوینده ، خبرنگار ، مشاور جوان چند تا از شهرداران و فرمانداران محترم استان خوزستان ، کارمند سیستم و جدیدا" سردبیر خبر ورزشی و دستیار تهیه برنامه های ورزشی صدا و سیمای مرکز خوزستان هستم . ... - بهترین مجری ورزشی از دیدگاه شما کیست ؟ چرا؟ نکات ضعف بهترین مجری ورزشی منتخب شما، که مایلید به او بگویید. من عادل فردوسی پور رو قبول دارم . چون رک و صریح و پیگیر و  اطلاعاتش به روز هست . بعضی مواقع پیاز داغشو زیاد میکنه و انتقاداتش یه سویه میشه ... جواب یک کلمه ای یا شعرکوتاه: باغملک :جنّت خــوزستان سوتی :سند سیم و سرب متعلق به گوینده و مجری ، بگونه ای که مخاطب متوجه پخش مستقیم برنامه بشه . مجری و گوینده ایرانی مورد علاقه شما؟ مجری جناب منوچهر آذری ، گوینده خبر هم سرکار خانم تاج نیا یکی از استادان شما که شایسته قدر دانی است: پدرم ، از بچگی نسبت به دست خط و فن بیان و درست تلفظ کردن کلمات منو راهنمایی و بعضاً تنبیه میکرد ، الان مدیونشم و میفهمم چه خدمتی به من کرد . همسر: این یه قلم رو ، دور من خط نکشین ، نـــــــــــدارم !
حسین وکیلی : هر وقت اسمشو میشنوم یاد خنده هاش میفتم و عینکاش ! یکی که دوست دارید این خبر نامه را بخونه؟ معلم ادبیات و زبان فارسی دوران راهنماییم جناب آقای نجفی . خبر نامه ایران مجری : بهترین و کمیاب ترین منبع برای عاشقان به رسانه و اجرا . جایی برای من ...! هم دردسره هم قوت قلب واسم ، اما دوسش دارم .


امروز سپاسگزارم از خدا به خاطر همه خوبی ها

و امروز سپاسگزارم از خدا که ما را به سمت کامیابی و موفقیت و کمال هدایت می کند

 

سالم ، تندرست ، دل به خوش ، مستدام و بهاری باشین .

بــــــدرود ...

 

اهواز 11-12-1389

متن کامل مصاحبه زیبای آقای اسکندری و مجری منتخب ایشان برای اردیبهشت ماه را در اینجا بخوانید.

 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
با خبرنامه ایران مجری بهتر دیده شوید: برترین های روابط عمومی ایران در سال 1389 معرفی شدند
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ImageHandler.ashx?Width=300&Height=200&HomeDirectory=%2fshenase%2fPortals%2f0%2f&FileName=JELD_-salamat_felat_copy%5b1%5d.jpg&PortalID=0&q=1 iranprnet.jpg 123.jpg website.jpg
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ضمن سپاس از عزیزانی که با ارسال پیامک سال نو را تبریک گفته یا می گویند پوزش بنده را از  عدم پاسخگویی به پیامک ها  که حقیقتاً برایم ممکن نیست بپذیرند و در همین جا عرض ارادت من را  با بهترین شاد باش ها پذیرا باشید . دوست داشتم یک متن ادبی بنویسم ولی انگار ساده تر  بنویسم ، بهتره .
همراهان عزیز الان که این خبر نامه را می خوانید شاید من آخرین نفری باشم که به شما عزیزان تبریک عرض می نمایم. این همه از زیبایی های طبیعت به شما هدیه شد از کوه و جنگل و سبزه و عطر بهار تا رودهای بی قرار  و دل های پر ز شرار که من حرفم خریداری ندارد. ولی حالا که دیر آمدم سالی متفاوت را برای  شما آرزو دارم.
من به احترام نسل های آینده ،امسال کاغذی ننوشتم و  این عادت دیرینه خود را نسخ کردم در عوض سالی پر از مواهب مجازی برایتان تمنا دارم.از الهه ی عالمیان  مسالت دارد  سال آینده را سالی بدون قطعی اینترنت ، سرعت بیشتر اینترنت ، درک دنیای آینده را به همه ایرانیان عطا نماید .
از خدا می خواهم اینترنت را به خانه ی همه روستاییان برساند تا مادر بزرگم  مجبور نشه ...از خدا می خواهم مش رحیم در جاده تصادف نکند  تا بتواند خبر نامه من را بخواند و ...از خدا می خواهم به حرمت رودخانه ماهی های تُنگ را علّاف و حیران نکند ...به بخت بلند جوانان خدا را می دهم سوگند  ، سیزده بدر ، سبزه بدر نشود ...از خدا می خواهم تنها 20 سال آینده را در جام جهان بین نشانم دهد تا فکری بکنم ...که نسل فردا به من افتخار کند.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------گزیده ی نظرات مخاطبان سایت:
به نام خدا
آن كسي رابستاييدكه اندرهمه عمر            بهرآسايش مردم قدمي بردارد نيك مرد آنكه نگردد دل او هرگز  شاد            مگرازخاطركس بارغمي بردارد سركارخانم فريباعلومي
بااهدای سلام وتحيات الهي وآرزوي توفيق روزافزون جناب عالي،باعنايت به اينكه مدتهاست ازمطالب بسيارجالب وارزشمند سايت شمااستفاده مي نمايم واين مطالب توانسته است كمك شايان توجهي به اين جانب نمايدبرخود فرض مي دانم تا از زحمات وتلاش هاي صادقانه تان درعرصه فرهنگ و هنر تشكر و قدرداني نمايم.بسيارخوشحالم وخداوندبزرگ راشاكر،كه زنان بزرگوار و فرهيخته اي دراين ديار،افتخارآفرين هستند.ازدرگاه الهي برايتان آرزوي سلامتي وتوفيق مي نمايم واميدوارم بازهم اجازه داشته باشم تا ازمطالب ارزشمندتان استفاده نمايم.

بااحترام –سيدمحمودامام جمعه قدسي نيا
دانشكده كشاورزي نيشابور
با سلام  آقای   سيدمحمودامام جمعه قدسي نياضمن تشکر و قدردانی از حسن نظر  شما. سرمایه ی اصلی ما در ارایه ی خدمات به ایرانیان و پارسی زبانان عزیز انرژی و محبت هایی است که از جانب شما عزیزان دریافت می کنیم . ما امیدواریم با برداشتن گام های استوار بتوانیم همواره به نظرات مخاطبان ارزش قایل شویم و سطح مطالب سایت را غنی تر کنیم. امیدوارم همیشه در صحت و سلامت باشید و ما را از نظرات ارزنده و سازنده خود بهره مند گردانید.
تا درودی دیگر بدرود.--------------------------------------
با سلام خدمت خانم علومی عزیزقبل از هر چیز به شما بابت کار زیبایی که در جشنواره ارائه کردید تبریک می گویم . واقعاً با توجه به شرایط و جوّ موجود در جشنواره نحوه ی اجرای شما واقعاً فوق العاده بود.  نکاتی هست که در مقاله تان به آن اشاره نکردید و من خیلی به آن علاقه مند هستم، که آن قدرت خو گرفتن شما با جوّ موجود می باشد که واقعاً خدمت تان عرض میکنم باعث شد تا به راحتی برنامه ها را تغییر دهیم و همین روحیه شما باعث شد که به راحتی بتوانیم برنامه را جمع نماییم.  ما به عنوان تیم علمی جشنواره از هفته ها قبل برای انجام سخنرانی ها و افتتاح سامانه و ارائه جوایز برنامه ریزی نموده بودیم و طبق برنامه برای 4 ساعت و نیم تدارک دیده بودیم.  اولین دغدغه  ما در ابتدای اجرا ، نحوه هماهنگی با شما بود و اینکه نگران این بودم که آیا شما با شرایط جدید می توانید خود را وفق  دهید یا خیر . که خوشبختانه و با افتخار عرض میکنم که نحوه برخورد شما در لحظه اول نه تنها باعث رفع نگرانی بلکه موجب شد که بتوان خلاقیت هایی را برای اجرای بهتر نیز به کار برد. من و دوستانی که در پشت پرده اجرا و در اتاق فرمان بودیم به سرعت با تغییر اسلاید های سخنران ها ، تغییر نحوه برگزاری ارائه جوایز ، هماهنگی با سخنرانها  ، جابجایی / حذف و  اضافه سخنران ها، هر دقیقه برنامه را تغییر میدادیم و چیزی که باعث لذت من از این همکاری شد همراه بودن شما با تغییرات لحظه ای برنامه و عدم شکایت شما در آن لحظات بود که واقعاً باعث شد با روحیه ای دوچندان به ادامه فعالیت بپردازیم و به هر صورت برنامه آن روز با همه مشکلات ناخواسته ، به بهترین وجه به پایان رسید.

مدیریت ریسک در چنین شرایط بحرانی یا نیاز مند برنامه ریزی و پیش بینی ریسک های احتمالی می باشد و یا نیاز به تیمی دارد که با هر شرایطی بتواند خود را به سرعت وفق دهد. و فکر میکنم در کشورمان نوع دوم بیشتر مورد نیاز باشد (با توجه به وضعیت متغیر کشور که نمی توان هرگونه ریسکی را مشخص و کنترل نمود ) . در آن روز بنظر من بیشتر کار تیمی و هماهنگی فوق العاده ای که بین اعضای تیم و شما بود باعث گردید نه تنها برنامه به موقع تمام گردد بلکه همه ی مخاطبان با رضایت کامل  تالار را ترک نمایند  .
باز به عنوان عضو کوچکی از تیم از شما تشکر مینمایم و آرزوی توفیق روز افزون برای شما دارم. با سپاس کیوان ...

جناب آقای کیوان ...
با عرض سلام و ادای احترام
آن پیک نامور که رسید از دیار دوست        آورد حرز جان ز خط مشک بار دوست پیام سرشار از محبت و مودت شما را دریافت نمودم، آنچه محقق گشت پس از عنایت و ارادت حضرت حق، وحدت و انسجام تیم اجرایی بود و من نیز با سعی وافر، تلاش نمودم با عزت، عظمت و رضایت همگنان به نحو احسن و به طور اتم و اکمل و با شور و هیجان خاص آن را به اکمال و اتمام  برسانم. از همراهی و هم گامی یکایک شما عزیزان بی نهایت سپاسگزارم. خصوصا متانت و وقار جناب آقای دکتر ... که بحران را تعدیل نمود. روز جشنواره یکی از ماندگارترین خاطرات اجرای زنده ی نگارنده خواهدبود که خاطرات پر شور آن از صفحه ی سپید ذهن محو نخواهدشد.
سلام صمیمانه و تبریکات مشفقانه ی نوروزی مرا خدمت جناب آقای دکتر ... و دیگر همکاران ارسال فرمایید. شبتان روز، روزتان نوروز و بختتان فیروز باد. در این مورد بیشتر بدانید : مدیریت بحران در کنفرانس ها

---------------------------------------------------------------
تبریکات نوروزی رسیده :
سلام
بوي باران ،بوي سبزه،بوي خاك،شاخه هاي شسته،باران خورده پاك ،عطر نرگس رقص باد، نغمه شوق ، پرستوهاي شاد ...
نرم نرمك مي رسد اينك بهار ، خوش به حال روزگار ، خوش به حال دشت ها و سبزه ها ، خوش به حال غنچه هاي نيمه باز
بهار بيداري طبيعت ، رستاخيز گياهان ، آفتاب زندگي ، فصل نور و نغمه شادي و اميد را به شما و خانواده محترم تبريك مي گويم.
سيد كريم مرتضوي-------------------------------------------------
ابراهيم موسي پور به مناسبت سال نو  نوشته اند:

حول حالنا تقدير آناني است كه احسن پروردگار را انديشه مي كنند.
--------------------------------------------------------------------------
bobari.jpg.jpg
------------------------------------------------------------------------
سلام بر شما سرکار خانم علومی
از لطف شما ممنونم. واقعاً هر بار پاسخی از شما به من می رسه، خیلی خوشحال می شم. چون مطمئن هستم در آن درسی تازه برای من وجود داره. پیام های شما برای من شده کلاس درس اجرا و گویندگی. ازتون ممنونم.
پیشاپیش رويش گل‌های بهاری رو به شما تبریک می گویم و امیدوارم سلام آفتاب به قلب مهربون شما همیشگی باشه.
دوستدارتان فریبا
----------------------------------------------------------------------

دوباره   معجزه ی  آب  و  آفتاب  و    زمين شکوه    جادوی   رنگين   کمان   فروردين شکوفه و چمن و نور و رنگ و عطر و سرود سپاس و بوسه و لبخند و شادباش و درود

استاد ارجمند سركار خانم فريبا علومي

نوروز را كه دريچه اي است گشوده بر باغ دلپذير و خرم بهار و به مناسبت شكوفايي شقايق هاي صحرايي در مجاورت گلي از خاندان نبوت و امامت حضرت زينب كبري (س) و در اطاعت از "مُدَبِّرَالليْلِ وَالنَّهار" و تمسك به "حَوِّلْ حالَنا اِلي اَحْسَن‌ِالْحال" براي شما و خانواده محترمتان بهروزي و پيروزي مسألت مي نمايم .

ارادتمند-علي مهرباني -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
شاید این سوال شما هم باشد.
سوال:

با سلام خدمت سرکار خانم علومی
 
از لطف شما ممنونم. به لطف خداوند و با داشتن استادی چون شما حتماً موفق می شوم.من برای برنامه های خود از کتاب های منتشر شده توسط مرکز پژوهش های صدا و سیما استفاده می کنم. که شامل اشارات، طوبی و گلبرگ جوان است. من مصاحبه شما را دریکی از روزنامه ها خواندم، خوب زیبایی کلام شما در به کار بستن اشعار و جملات بزرگان و کلام قرآن است. خوب طبیعی است شما ارشد زبان و ادبیات فارسی را دارید، به زبان عربی و انگلیسی مسلطید و مربی مسابقات قرآنی هستید. رسیدن به نقطه ای که شما هستید در بکار بردن واژگان و کلمات مشکل به نظر می آید، آنهم برای من که متولد ... هستم، لیسانس زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه ...؛ از شما خواهش می کنم بفرمایید از اشعار کدام شاعر شروع کنم، چطور مطالب را حفظ کنم.بویژه چطور اشعار را به خاطر بسپارم. چه کتابهایی را بخوانم و آیا باید آنها را حفظ نمایم؟ می دانم وقت شما را می گیرم، ولی با مطالعاتی که درمورد شما داشتم، شما این کار را زکات علم خویش دانسته اید، به دلیل همین نوع نگاه شما من به خود این جرأت را دادم که زمانی از فرصت گرامی شما را پر کنم.
دوستتان دارم چون در مسیری که دوستش دارم راهنمای منید.
...
جواب:
سلام بر شما سرکار خانم ...سوالات مفیدی نمودید که البته برای پاسخ هر یک از آنها ( مثنوی هفتاد من کاغذ شود )، سعی می نمایم به طور موجز پاسخ دهم. 1 - انتخاب شعر از کدام شاعر بستگی به ذوق و سلیقه ی افراد دارد. بعضی اشعار عاشقانه، برخی عارفانه، عده ای حکیمانه و .......می پسندند به قول مولانا:من به هر جمعیتی نالان شدم                       جفت خوش حالان و بد حالان شدم هر کسی از ظن خود شد یار من                   از درون من نجست اسرار من ............در ضمن، به قول سعدی : (هر سخن که از دل برآید لاجرم بر دل نشیند ) شما باید بدانید که نسبت به کدام شاعر مانوس هستید و همایش های شما حول چه محوری می چرخد.علمی ، جنگ ، جشن ، جشنواره ..... متناسب با حال و هوا و محتوای همایش اشعار را استخراج فرمایید. 2 - مطالبی که می خواهید بیان نمایید اول روی کاغذ بنویسید، سپس حفظ کنید. در ابتدا سعی کنید فی البداهه در مجلس صحبت نفرمایید.3 - اگر اشعار را از حفظ بخوانید تاثیر پذیری و گیرایی بیشتری در جمع خواهد داشت. در ضمن برای بیان شعر، حس بیشتری خواهید داشت. 4 - کتاب های فن سخنوری از دیل کارنگی، فلسفی و اکبر منانی را فراموش نفرمایید. به نظر نگارنده، یک مجری از هیچ نوشته، مطلب، شعر، مقاله، مجله و .......... نباید بگذرد. هر نوشته ای ارزش یک بار خواندن را دارد. جملات زیبا و اثر بخش را سعی نمایید در یک دفتر جمع آوری کنید و سپس حفظ نمایید. اگر می خواهید حافظه ی قوی داشته باشید و هرگز دچار فراموشی نشوید، سعی کنید هر روز مطلب جدید یاد بگیرید و آن را حفظ نمایید. خصوصا  حفظ آیات قرآن کریم، اشعار، نکات نغز و کلمات قصار و ......( تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل. ) موفقیت شما آرزوی دیرینه ی من است.

مخاطبان عزیز : در این زمینه یک پست جدید انتشار یافته است. اگر اطلاعات بیشتری لازم دارید این مطلب را بخوانید.10رهنمود : به عنوان یک مجری چگونه اشعارمان را انتخاب نماییم؟
---------------------------------------شاید این سوال شما هم باشد.
سوال :(این سوال به دفعات و از طرف مجریان زیادی مطرح شده است)
سلام خانم علومي عزيز
من ... هستم؛
كار اجرا را از سال 1380 در دانشگاه شروع كردم.البته نه به عنوان حرفه .درحال حاضر كارشناس ارشد ارتباطات هستم و در سازمان ... كشور در اداره كل روابط عمومي به عنوان كارشناس ارشد اين حوزه كار مي كنم. اجراهايي را نيز در سطح ملي باحضور وزرا داشته ام.سازمان ما قرار هست هفته آينده يك پروژه بين المللي را در زمينه ... افتتاح كند و اصرار دارند كه اجراي برنامه را بنده انجام دهم.راستش بعد از كلي اجرا دچار استرس شدم البته به خاطر بين المللي بودن برنامه! مي خواستم ببينم اگه وقت گرانبهاي  شما اجازه ميده  من را راهنمايي بفرمايين.تلفني و يا از طريق ميل هر كدام كه صلاح مي دانيد
بسيار بسيار سپاسگزارم
ارادتمند هنر و شخصيت گرانقدر شما

جواب:با سلام سرکار خانم ...از مطالب شما چنین استنباط می شود که شما قبلا استرس و عدم اعتماد به نفس نداشته اید. این موضوع به علت عدم آگاهی شما نسبت به اهمیت کار شما بوده است ولی حالا که به اهمیت شغل خود پی برده اید فکر می کنید که استرس بیشتر و اعتماد به نفس کمتری دارید. در حقیقت این موضوع صحت ندارد و شما با توجه به تجربه کاری احتمالا در دوران گذار به مجری گری حرفه ای هستید. این یک موضوع طبیعی است و شما نباید به خودتان تلقین کنید. از هم اکنون این واژه را از ادبیات خود حذف نمایید و برعکس به خود تلقین نمایید که روز به روز اعتماد به نفس بیشتری می یابید. بعضی اوقات به علت فاصله زمانی بین همایش قبلی و همایش فعلی شما باعث استرس می شود که آن هم طبیعی است.شما با رجوع به نکات اعتماد به نفس و عزت نفس در سایت و مطالبی برای اعتماد به نفس سخنرانان می توانید با ترس از صحنه خداحافظی نمایید. نکات تجربی که من پیشنهاد می کنم1- بیشتر از موضوع و معمول به گردآوری مطالب مربوطه اهتمام ورزید.2- قبل از هر کس در سالن همایش حضور یابید یا از اولین افرادباشید.3- از ادکلن تند استفاده نمایید.4- از لباس راحت و کفشی که در ان راحت هستید استفاده نمایید و حتی اگر نو باشد اعتماد به نفس بیشتری را به شما می دهد. 5- روی سکو و زیر پایی جدا از اینکه چه اندازه قد شماست استفاده نمایید.6- قبل از شروع همایش با همکاران و مردم باب صحبت را بگشایید و از هر دری صحبت نمایید.7- هنگام ورود به سالن شاد و پر انرژی و با لب خندان وارد شوید ؛ خندیدن شدت اضطراب را کاهش می دهد. 8 - سعی کنید شب قبل از همایش خواب کافی داشته باشید، غذای سبک میل نمایید، و  تلاش کنید که آرامش داشته باشید. ( درگیر مسایل خانوادگی، شغلی ، تحصیلی و ..... نشوید)9- به خود تلقین نمایید بهترین برنامه من امروز انجام می پذیرد. 10- تصمیم قاطع بگیرید که این واژه مهلک را برای همیشه فراموش کنید و به خود بگویید فریبا علومی یزدی در بین جمعیت نشسته است و من به ایشان قول داده ام قوی باشم و با اعتماد به نفس با شکوه به تمام زنان و مردان ایران  ثابت کنم ما می توانیم. 11- شما باید متن انگلیسی یا عربی همایش بین المللی را بارها و بارها بخوانید و تمرین نمایید. لازم به ذکر است، اگر اشراف کامل به این دو زبان ندارید، لزومی ندارد که خیرمقدم را به زبانهای ذکر شده انجام دهید. عنوان کنفرانس بین المللی پر طمطراق است شما باید شادمان باشید که از میان مجریان مختلف برای این همایش انتخاب شده اید، پس قطعا می تواند در ارتقای اعتماد به نفس شما موثر باشد. 12 - سعی نمایید همایش را به صورت جدی و رسمی با لبخندی ملیح آغاز نمایید وبه همه انرژی بدهید تا به خودتان برگردد.امید وارم مفید واقع شود. این نکات را تکمیل می کنم و در اینده نزدیک در سایت می گذارم. منتظرخبر های خوب و شادی  از طرف شما هستم.
------------------------------------------------------
شاید این سوال شما هم باشد.
سوال:
سلام استاد ارجمند. سركار خانم علومي
ضمن تشكر از ارشادات و راهنماييهاي ارزشمند حضرتعالي
لطفا بفرماييد مجري بهتر است در كدام بخش از اجرا خود را معرفي نمايد؟
آيا پس از سلام و قبل از اعلام عنوان برنامه جاي مناسبي است و يا اينكه بايد پس از اعلام برنامه خود را معرفي نمايد؟
ارادتمند...

جواب:
با سلام...چند نمونه متن مجری در پردیس سخن موجود است و شما می توانید ملاحظه نمایید.
ولی در کل باید قبل از خیر مقدم اسم خود را بگویید.که معمولا بعد از سلام واقع می شود و قبل از اعلام برنامه. این مهم بستگی دارد شما چگونه سلام کنید و شاید با عنوان خود هم سلام عرض نمایید.در مجریان مختلف سبک های خاصی وجود دارد . بنده بیشتر به این منوال  نام خود را می گویم.اینجانب فریبا علومی یزدی عرض خیر مقدم دارم محضر شما استادان، دانشجویان ، ... که با گامهای باصفای خود زینت بخش محفل ... علمی/ صمیمی/... ما گشته اید.
برای دیدن از نمونه خیر مقدم  این جانب شما می توانید از ویدئو گالری سایت دیدن فرمایید.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
شاید این سوال شما هم باشد.
سوال:
سلام استاد ارجمند .
بنده یک سوال تخصصی دارم.آیا استفاده از کلمه  "تماشا کردن" در تلویزیون که از طرف مجریان گفته می شود صحیح است یا خیر؟ "وقت به خیر" چه طور؟
متشکرم ..............
جواب:
با سلام آقای ...خیر این اصطلاح صحیح نیست. برای مثال مجریان مجازند بگویند " شما را به دیدن برنامه بعدی دعوت می نماییم". اصولا «تماشا» برای حالت طبیعی و به همراه شخص دیگری معنی پیدا می کند. مانند من شما را دعوت می نمایم تا به تماشای باغ و بوستان برویم.
«وقت به خیر» در ادبیات فارسی نداریم و غلط مصطلح شده است.ادبیات فارسی به اندازه کافی اصطلاحات برای ابراز شاد باش دارد . نکته سنجی شما قابل تقدیر است.بدرود.


آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !