خبر نامه ایران مجری / شماره 3/ بهمن 1389/

خبرنامه
تنظیمات نوشتاری

خبر نامه ایران مجری / شماره 3/ بهمن 1389/ سردبیر فریبا علومی یزدی

از نظرات شما درباره آخرين خبرنامه ایران مجری تشکر می کنم. تعريف های مختلف و متفاوتی را دريافت کردم. همچنين به کسانی که به تازگی به عضويت سايت در آمدند تبريک و خوش آمد می گويم. آرزوی من اين است که تعداد خوانندگان خبرنامه را به 5000 نفر افزايش دهم و اين امر جز به کمک شما عزيزان ميسّر نخواهد شد. بنابراين، اگر از خواندن مطالب لذت می بريد، لطفا  خبر نامه را برای دوستان خود و نيز مجریان ، سخنوران و حرفه ای های صدا ، ارسال کنيد.

خواهيد ديد که محتوای خبرنامه های بعدی چگونه خواهد بود. باشد که از مطالب لذت برده و آنها را در مسير زندگی به کار بنديد. متشکرم!

ديد و بازديدهای ايام نوروز به زودی فرا می رسند.

چگونه روابط طولانی و شاد داشته باشيم . ویژه خانواده ها

 


مهمانی ها و ديد و بازديدهای ايام نوروز که از قديمی ترين و پراهميت ترين آداب ما ايرانيان است به زودی فرا می رسند. برای بسياری از مردم اين ايام فرخنده سرشار از سرگرمی و هيجان، گفتگوهای خانوادگی و فرصت هايی برای برقراری ارتباط با هم نوعانشان است. برای عده ای ديگر، گذراندن اين ايام کاری بس سخت و دشوار است. گاهی ايجاد مکالمات روزمره و برقراری ارتباط با اطرافيان دشوار است و بعضی از مردم خود را از قرار گرفتن در اين موقعيت ها رها می کنند.

 

با توجه به اينکه در آستانه سال نو می باشيم، می توانيم اين اطمينان را به شما بدهيم که مکالمه ها و گفتگوهای خوبی را پيش رو خواهيد داشت.

 

در اين شماره خبرنامه بر نکاتی برای ايجاد مکالمه های خوب تمرکز می کنيم و پرداختن به جنبه های ديگر را به خبرنامه های بعد موکول می کنيم.

 

آماده سازی خود


اولين گام پذيرفتن دعوت می باشد. بعضی افراد از ايجاد مکالمه های کوتاه و روزمره بيزارند و آن را وقت تلف کردن می پندارند، بنابراين کسی را به خانه خود دعوت نکرده و در خانه خود می مانند! با دانستن اهميت ارتباطات، ممکن است حتی بعضی از موقعيت ها و فرصت های عالی را کنار گذاشته و به ايجاد روابطی که از نظر بعضی افراد وقت تلف کردن است بپردازيد.

زمانی که دعوتی را می پذيريد، با آماده کردن خود برای دعوت به خودتان کمک می کنيد. قبل از اينکه خانه و يا محل کارتان را ترک کنيد، دقايقی را برای اينکه درباره چه موضوعاتی می توانيد صحبت کنيد، اختصاص دهيد. برای مثال به اينکه اخبار آن زمان چه هستند و يا اينکه اخيرا چه فعاليت هايی را انجام داده ايد فکر کنيد. بنابراين وقتی از شما سوال شود که " اخيرا مشغول به انجام چه کارهايی هستيد؟ " بيش از عبارت " کار خاصی انجام نمی دهم را پاسخ خواهيد داد."

5 يا 6 موضوعی را که می توانيد در موردشان صحبت کنيد را به ترتيب بنويسيد. می توانيد اين کاغذ را به عنوان يادآوری همراه خود در جيبتان يا کيف دستی تان نگه داريد و زمانی که تنها شديد و کلامی بين شما و مخاطبتان رد و بدل نمی شد، نگاهی اجمالی به آن بياندازيد.

همچنين می توانيد چگونگی معرفی خود به اطرافيان را از قبل طراحی کنيد، به جای اينکه همان لحظه تصميم به معرفی خود بگيريد.

 

معرفی خود


اگر شما از جمله افرادی هستيد که اعتقاد دارند نبايد با غريبه ها صحبت کرد و يا بايد منتظر شوند تا کسی آنها را معرفی کند، بی دليل از برقراری ارتباط واهمه داريد. يکی از راه های مهم برای ايجاد رابطه موفقيت آميز اين است که به افرادی که آنها را نمی شناسيد خود را معرفی کنيد. اين عملکرد نشان دهنده اعتماد به نفس شماست.

مناسب ترين شخصی که می توانيد با او وارد گفتگو شويد چه کسی است؟ مشخص است که می توانيد با افرادی که تنها هستند گفتگويی را آغاز کنيد. افراد تنها ممکن است که با صحبت کردن با شما خود را از رنج و عذاب تنهايی رهايی دهند! فقط به ايجاد ارتباط با افراد تنها بسنده نکنيد. گاهی بعضی از زوج ها دوست دارند که صحبت های خود را تمام کنند و يک فرد با آنها وارد صحبت شود، چرا که آنها در خانه هم می توانند با هم صحبت کنند، از اين رو می توانند از صحبت های فرد سومی چون شما هم بهره مند شوند.

حتی گروه های سه نفره و يا بيشتر هم هستند که به علت شاد بودن و خوش گذرانی، خواستار ملحق شدن به آنها باشيد. بله! گروه های دوستانه ای که در حال خنديدن هستند و به راحتی با يکديگر صحبت می کنند، مورد توجه بقيه افراد قرار می گيرند و معمولا از نظر آنها ايرادی ندارد که اگر شما نيز به جمع آنها بپيونديد و جمع آنها را رونق بخشيد.

 

چه بايد بگوييد؟

خود را با لبخند معرفی کنيد، دست بدهيد و نام خود و مختصری درباره خود بگوييد. برای مثال، در مراسم عروسی که چندی پيش رفته بودم خود را اين گونه معرفی کردم، " سلام، من فريبا علومی يزدی هستم، مجری کنفرانس ها کسی که خبرنامه ایران مجری را برای شما می فرستد.

 

سپس سوالات با پاسخ نامحدود (باز) را برای ترغيب افراد به پاسخ گويی بپرسيد. برای مثال، در همان مراسم عروسی از شخصی پرسيدم :" نسبت شما با خانواده عروس يا داماد چيست؟"

 

يک نکته _ از اينکه به سمت کسی رفته و نام او را بپرسيد خودداری کنيد، برای مثال، " سلام، شما بايد فريبا علومی يزدی باشيد، من..........هستم." چه چيزی را برای اينکه طرف مقابل بگويد باقی گذاشته ايد؟ هيچ چيز! فقط خود را معرفی کنيد و شانس معرفی کردن را به طرف مقابل بدهيد.

 

يک بار شخصی به نزد من آمد و گفت:" شما فريبا علومی يزدی هستيد؟"، او دست مرا گرفت و به علامت دست دادن تکان داد و بعد فورا شروع به پرسيدن سوالاتی درباره من کرد. اين برخورد ماهرانه نيست. نشانه ای از فردی که من بخواهم با او صحبت کنم در اين شخص ديده نمی شد. به جای اين مکالمه اگر می گفت:" سلام، من........... هستم و از نکاتی که در تلویزیون مطرح کرديد در گفتگوهايی که در شرکت انجام می دهم استفاده بسيار می کنم" ، گفتگوی خوبی بين ما شکل می گرفت و از مصاحبت با چنين فردی خوشحال می شدم.

 

اگر معرفی خوبی از خود داشته باشيد، مکالمه شما تا آخر خوب پيش خواهد رفت.

 

نکته بسیار مهم: هیچ زمان برای معارفه یا شروع صحبت ، از اهلیت کسی سوال نکنید. به کسی نگویید " شما اینجایی هستی". بعضی افراد شباهت زیادی دارند با مردمان چین ، افغان ، ژاپن و...  ولی آنها ایرانی هستند و این سوال یک فاجعه است.

 

مراقب سوالات محدود( تک جوابی) باشيد.


يکی از بزرگترين مشکلات مردم در مکالمه هايشان اين است که قبل از اينکه حتی مکالمه ای آغاز شود، پايان می پذيرد. چگونه اين اتفاق می افتد؟ با پرسيدن سوالات تک جوابی. در زير سوالاتی که تنها به يک جواب(معمولا بله و خير) خاتمه پيدا می کنند آورده شده اند:

برای مثال:

  • مهمانی با شکوهی است، اينطور فکر نمی کنی؟
  • اخيرا مشغله زيادی داری؟
  • مهمانی به شما خوش می گذرد؟
  • آيا برای فريبا علومی  iranmojri.com کار می کنيد؟
  • مسابقه آخر هفته را ديدی؟

تمام سوالات مذکور به بله و خير از جانب شخصی که مورد پرسش واقع می شود، منجر می شوند. حدس بزنيد که بعد از جواب وی، چه کسی بايد چيزی بگويد تا مکالمه ادامه پيدا کند؟ بله، باز هم نوبت شماست. بنابراين، به جای پرسيدن سوالات تک جوابی، سعی کنيد سوالات با پاسخ نامحدود (باز) مطرح کنيد.

 

در زير سوالاتی برای تشويق مردم برای گفتن جواب هايی با حداقل يک يا دو جمله آورده شده است:

 

  • درباره مهمانی چه نظری داری؟
  • چه چيزهايی نظرت را جلب می کنند؟
  • تفاوت موضوع الف با موضوع ب از نظر شما چيست؟

اينها راه های خوبی برای شروع کردن سوالات با جواب نامحدود هستند.

 

مثال هايی برای سوالات با جواب نامحدود :

 

  • مهمترين علت بی کاری را چه می دانيد؟
  • مزيت های مدرسه غیر انتفاعی را چه چيزهايی می دانيد؟
  • چه گونه فعاليت هايی( توجه کنيد که جمع ببنديد) را در اوقات فراغت خود انجام می دهيد؟
  • چه کارهايی را در محل کارتان انجام می دهيد؟
  • سفرتان به شيراز در مقايسه با اصفهان چگونه بود؟
  • خانه جديدتان در مقايسه با خانه قديمی تان چه تفاوت هايی دارد؟
  • شغل جديدتان در مقايسه با شغل قبلی تان چه تفاوت هايی دارد؟

با پرسيدن سوالات با پاسخ بی انتها، شانس بيشتری را برای اينکه افراد ديگری نيز به جمع شما بپيوندند را داريد. به هرحال مکالمه های بيشتر و طولانی تری را با پرسيدن سوالات ساده ای خواهيد داشت. همچنين شما نيز بايد در مکالمات شرکت کرده و موضوعات مختلفی را برای صحبت کردن مطرح کنيد.

 

درباره موضوعات بيشتر در خبرنامه بعدی و قبل از سال نو صحبت خواهيم کرد.ولی تا آن زمان و نکاتی بیشتر شما می توانید از نکات ارتباطات عمومی استفاده شایان ببرید و به یک مدعی در ارتباطات تبدیل شوید.

 

هم اکنون موضوعات زيادی را برای صحبت و تمرين داريد. از امتحان کردن ايده هايی که در اختيارتان قرار دادم لذت برده و من را از نتيجه آن باخبر کنيد. من را از اتفاقاتی که در مکالماتتان می افتد، از مکالمه هايی که آن طور که می خواستيد پيش نرفتند و سوالاتی که مطرح کرديد آگاه کنيد.

ما در آينده ای نزديک و در اولين فرصت به شما پاسخ خواهيم داد.

 


 

چگونه روابط طولانی و شاد داشته باشيم . ویژه خانواده ها

 

داشتن روابط شاد:

 

زوج های بسياری وجود دارند که سال های زيادی را در کنار هم با خوشی زندگی می کنند. به راستی راز داشتن روابط موفق چه چيزهايی هستند؟...

 

  1. انتخاب همسر مناسب.
  2. شخصيت های مکمل يکديگر داشته باشيد_ مانند هم نباشيد.
  3. در مورد موضوعات مختلف صحبت کنيد. به جای گذراندن وقت جلوی تلويزيون يا هر فعاليت بی ارزش ديگری، می توانيد با يکديگر صحبت کنيد.
  4. با هم توافق و سازش کنيد. هميشه بر اينکه راه و فکر شما درست است پافشاری نکنيد. سازش کنيد.

در زير به نکاتی اشاره می کنم  که امیدوارم مفید واقع گردد.

 

·         بخنديد و  شوخ و سرزنده باشيد. برای همه ی ما لحظاتی پيش آمده که يکديگر را دست بياندازيم ، به هم بخنديم و کارهای مضحک و خنده آور انجام دهيم...  اينها نشانه زنده دلی و شاد بودن است.

·         شخصيت خود را بشناسيد. شناختن نوع شخصيت خودتان نقطه عطفی را در روابط شما ايجاد خواهد کرد. امام اول ما می فرمایند "معرفه النفس انفع المعارف". با شناخت شخصيت خود و طرف مقابلتان، می توانيد از بسياری از برخوردها و دل شکستگی ها جلو گيری کنيد.

بعضی از افراد با احساس خود  فکر می کنند و برخی ديگر با عقل خود. بنابراين بعضی اوقات راه های افراد از هم جدا می شود و به گونه ای متفاوت از هم فکر می کنند و تصور می کنند که مشکلی در رابطه آنها وجود دارد. وقتی در مورد نوع شخصيت طرف مقابل بدانيم ، راه های سودمندی را برای صحبت کردن و فهميدن تفاوت هايمان پيدا خواهيم کرد. به جای بحث کردن و يا سرکوب کردن يکديگر می توانيم از عباراتی نظير

" من مطمئن هستم که چيزی که می گوييد از نظر احساسی درست است، اما می توانيد توضيح بيشتری در اين زمينه بدهيد؟"

يا

" مطمئن نيستم که چيزی که من می گويم، جزئياتی را که از نظر منطقی برايتان اهميت دارند را پوشش دهد." استفاده کنیم.

 

زمانی که در مورد نوع شخصيت مخاطب خود بدانيد، به جای اين که بر ضد هم عمل کنيد، با هم متحد و يکپارچه خواهيد شد. می توانيد آنچه را که در مورد شخصيت طرف مقابل خود به دست می آوريد در روابط روزمره به کار بنديد و در نتيجه روابط شادتری را بسازيد.

 

·         سرگرمی های مشترک داشته باشيد. اگر به تماشای مسابقه فوتبال می نشينيد، به اندازه او از خود علاقه نشان دهيد، همچنين اگر به پيک نيک می رويد با اشتياق و علاقه ای مساوی با او اين کار را انجام دهيد. بايد بسيار تلاش کنيد و سخت روی خود کار کنيد تا بتوانيد نسبت به کاری که چندان علاقه ای به انجامش نداريد، علاقه نشان دهيد.

·         نيازهای يکديگر را بدون انتقاد بپذيريد.

·         ليستی از مواردی که درباره رفتار طرف مقابلتان دوست دارید را بنويسيد و به خود يادآوری کنيد. هر موردی که در اولين برخورد با همسرتان شما را به خود جلب کرد را بنويسيد و با خود مرور کنيد. تمرکز کردن بر موارد منفی بسيار آسان است. مثبت بيانديشيد.

·         حس رضايت و خوشنودی خود از طرف مقابلتان را به او بازگو کنيد. به طرف مقابل(همسرتان) به طور مشخص و واضح بگوييد که از چه ويژگی هايی از او خوشتان می آيد. واضح و مشخص بيان کنيد، نه اينکه بگوييد: " من فکر می کنم که شما بهترين همسر و مرد دنیا هستيد" ، يا " شما بسيار زيبا هستيد"، يا چيزهايی از اين قبيل.

توضيح بيشتری بدهيد،

" من واقعا شما را به خاطر صبری که در برخورد با کودکان داريد تحسين می کنم" ،

" از اينکه با دقت به مسائل و مشکلات من گوش می دهيد، برای من بسيار با ارزش است" ،

" از اينکه دست مرا می گيري احساس خوبی پيدا می کنم"

·         با شرايط سخت روبرو شويد و به راحتی از مشکلات نگذريد. هيچ رابطه ای آرام و هموار نيست. وجود مشکلات در روابط امری عادی است. بعضی از مردم با وجود داشتن روابط خوب، وقتی با مشکلی روبرو می شوند، از رابطه خود صرف نظر کرده و اميدی به ادامه رابطه خود ندارند. بعضی ديگر فکر می کنند که روبرو شدن با مشکلات و مبارزه با آنها نتيجه بهتر و رابطه شادتری را در بر خواهد داشت.

·      بعضی کارها را به خاطر طرف مقابلتان انجام دهيد. گاهی از مسير و شيوه رفتاری خود به خاطر مخاطب خود دست کشيده و آن طور که او دوست دارد رفتار کنيد، چرا که با انجام اين رفتار او را خوشحال خواهيد کرد. برای مثال، گاهی برای او کتاب هايی که مورد علاقه اش است اما وقت کافی برای خريدن آنها ندارد را تهيه کنيد.

·         خود را به خاطر مسائل کم اهميت آزار ندهيد. مانند لباس های ريخته شده کف اتاق، مو و ريش های ريخته شده در روشويی، در باز شده ی خمير دندان و ... . اينها موضوعات مهمی نيستند. هيچ مردی(همسری) کارهايی را که شما دوست داريد انجام دهند را انجام نمی دهند، بنابراين از آنها انتظار نداشته باشيد. اينطور راحت تر هستيد.

·         گاهی اوقات کارهای رمانتيک انجام دهيد... هر کجا که چاره ساز واقع شد!

روابط خوب و شادی داشته باشيد. اوايل می گفتيم که اولين سال زندگی مشترک، سخت ترين سال است، بعد گفتيم  5 سال اول زندگی و حالا می گوييم 20 سال اول زندگی!

به عبارت ديگر، روابط با افزايش تعداد سال، بهتر می شوند و بعد از 30 سال زندگی هنوز هم امکان رضايت مندی و همراهی با يکديگر وجود دارد.

 

نکته آخر

هر هفته زمانی را برای گفتگو و مذاکره با هم اختصاص دهيد. فقط به يکبار در هفته اکتفا نکنيد و هر زمان که احساس به داشتن گفتگو کرديد، بدون هيچ مانعی اين کار را انجام دهيد. حداقل 2 ساعت را در برنامه روزانه خود و زمانی که هر دو با هم هستيد به کارهايی که هر دو از انجام آن لذت می بريد اختصاص دهيد. بدون بچه ها! بدون دوستان! بدون خانواده هايتان! فقط خودتان 2 نفر.

 

باشد که شاد شويد.

 


 

منتخب بانک تقدیر نامه :

نوروز امسال را متفاوت با هر سال و با قلم فریبا علومی یزدی به همه فارسی زبانان تبریک بگویید.

با تشکر از طراحی مهدی طرفی قاری برجسته و هنرمند استان خوزستان

 

در 25 اسفند باز هم متون زیبایی را برای تبریک سال نو انتشار می دهیم.دوستان و علاقه مندانی که دوست دارید طراحی این متون زیبا را به کارت پوستال انجام دهید با ما تماس بگیرید.


 

مجری منتخب ماهنامه بهمن: سرکار خانم لیلا مومن پور

از میان مجریان حرفه ای بسیار موفق صحنه در تهران ، از نام لیلا مومن پور به نیکی یاد می شود. ایشان دستی هم در شعر و شاعری دارند و اشعار زیبا و لطیفی را سروده اند. در ادامه شما را به خواندن مصاحبه ارزشمند همکار ارجمندمان دعوت می نماییم.

- لطفا مختصری از بیوگرافی خود را شرح دهید؟

با سلام و احترام به تمامی خوانندگان عزیز خبرنامه ایران مجری.

لیلا مومن پور مجری صحنه ی همایش ها  و سمینارهای کشوری هستم. متولد سال 1357تهران .رشته تحصیلی مشاوره خانواده .به مدت 3 سال پیاپی دانش آموخته دوره های گویندگی و فن بیان دانشکده صدا و سیما  ورادیو کرج .از سال 1378اجرای همایش و سمینار را در سازمان ها و نهاد های مختلف آغاز و تا کنون موفق به اجرای صدها سمینار و همایش شده ام .مدتی نویسندگی برنامه های رادیویی را به عهده داشتم و با شبکه های یک ،سه و خبر در نریشن برنامه های مستند اجتماعی و فرهنگی همکاری دارم .در کارگروه طرح تحول اقتصادی از طرف امور بانوان دفتر ریاست جمهوری مجری جلسات بررسی طرح و دراولین دوره انتصاب ریاست محترم جمهوری آقای احمدی نژاد به عنوان مجری سمینارهای تبلیغاتی با هیات ایشان همراه بودم .تا کنون در شهرهای کرج محمود آباد .آمل .کیش اجرای برنامه داشته ام .

.
.
.

زندگی: زندگی زیبا ست ای زیبا پسند ........زنده اندیشان به زیبایی رسند

آنقدر زیباست این بی بازگشت ..کز برایش می توان از جان گذشت

فراق : عقل می گفت که دشوار تر از مردن چیست               عشق می گفت ، فراق از همه دشوارتر است

آرزو : به قصه ی بلند آرزوهایمان زنده ایم ...!

کودکی : بلند می شوم            مثل سالهای کودکی        روی پاهایم !          تا دستم به طاقچه که نه ....به خدا برسد !

کهنسالی : راستی مادر بزرگ نزدیکتر بود به آسمان     _   تا ما خوشبختان طبقه ی ۱۸    _   با استخری که نه پاشویه ی گربه نشین دارد   _   نه ماهی قرمز بی تاب !

یکی که دوست دارید از او تشکر کنید : سپاس از همسر مهربان و هنرمندم . شانه به شانه ام همراهم است نه سایه به سایه ام !

متن کامل مصاحبه خانم مومن پور را در اینجا بخوانید.

 


 

گزیده ی نظرات مخاطبان سایت:
از بندر عباس س.ع.
سلام مجدد خدمت شما استاد عزیز سرکار خانم علومی و همکاران پرتلاشتان در ایران مجری
به لطف و قوه الهی و با مدد شما عزیزان توانستم یک اجرای نسبتا خوبی داشته باشم(البته یکم تپق اول داشتم ولی زیاد بارز نبود) خواستم بدینوسیله از شما و سایتتون تشکر کنم که خیلی توانستم از اون استفاده کنم  .

درآخر از سعه صدری که به خرج دادید و با حوصله ایمیل های من رو جواب دادید مجدداً سپاسگزاری می کنم.


از خراسان رضوی ج.ق.
سلام استاد معظم

از لطف شما بینهایت سپاسگزارم
به اندازه تمام دنیا سپاسگزارشما هستم
نمی دونید چقدر مطالب وبلاگ و وبسایتتون بدرد من می خوره
من خودم خبرنگارم اما در روستای محروم ... از خراسان رضوی زندگی می کنم
یه کمی هم تو کارای طراحی یه نیمچه هنری دارم
اگر افتخار دادین و کمکی در زمینه طراحی از دستم بر بیاد خیلی خوشحال میشم بتونم کمکتون بکنم .


شاید این سوال شما هم باشد.

سوال: سلام خانم علومی
چرا زمانی که خودم صدامو می شنوم برام جالب نیست؟ بخصوص وقتی که در حالت اجرا نباشم یا تو جمع دوستان باشم./داوودی

جواب:
با سلام دوست عزیز
این یک امر طبیعی است.
هیچکس از صدای خود که ضبط می کند راضی نیست.چون شما صدای خود را با صداهای دیجیتالی که با دستگاه های امروزی از رادیو و تلویزیون پخش می شود مقایسه می کنید. صدا های پخش شده از رسانه ها طبیعی نیستند و باز سازی شده اند.
شما باید فیلم ضبط شده سالنی خود را با بلندگو بشنوید و قضاوت کنید.
در هر صورت شما می توانید با ممارست و رعایت بهداشت صوت صدای خود را پرورش دهید و آن را زیبا کنید. قبل از آن لازم است شما با مشورت بامتخصص و پزشک صدای "طبیعی" خود را پیدا کنید. توضیحات بیشتر در خبر نامه شماره 2 ایران مجری درج شده است. موفق باشید.
تا درودی دیگر بدرود



به شهر شما می آیم!
ماه آینده به شهر شما می آیم. اگر دوستان و همکارانی مایلند با من یک چای داغ بنوشند با هم تبادل آرا نماییم و از نظرات هم آگاه شویم باعث افتخار است تا در استان زر خیز خوزستان - شهر اهواز ، روی گل شما را زیارت نمایم. برای اطلاعات بیشتر با ایران مجری تماس بگیرید.


تا خبرنامه بعدی، مراقب مکالمه های خود باشيد، بر ديگران تاثير خوب بگذاريد و از مکالمات خود لذت ببريد.


 

این خبر نامه توسط  ایران مجری و زیر نظر فریبا علومی یزدی انتشار یافته است.ارسال این خبر نامه برای دیگر دوستان و مجریان و سخنوران ایران زمین ، مزید امتنان است.
تعداد انتشار این خبر نامه در شماره 3 خود به شمارگان 411 رسیده است.در این خبر نامه سعی می شود از نظرات و مقالات شما خوانندگان فهیم هم استفاده گردد.

عضویت شما در خبر نامه سایت ایران مجری باعث افتخار ماست
ولی چنانچه تمایلی به در یافت این خبر نامه ندارید لطفاً اینجا کلیک کنید.


از شما همکاران ارجمند و سخنوران عزیزی  که با عضویت در خبر نامه ایران مجری ، همراه و همگام با ایران مجری هستیدقدردانی می شود.
در خبرنامه بعدی ( 25 اسفند )با نکات ارزشمندی  بر می گردیم تا سال نو را به شما تبریک بگوییم.تا درودی دیگر بدرود.


آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !