همایش پنج هزار نفری بانوی بصیر - تالار وزارت کشور

آرشیو
تنظیمات نوشتاری

همایش بانوی بصیر با حضور رییس جمهور و مشاور رییس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شدزنان برگزيده كشور در بخش هاي حوزوي، کارآفريني، نويسندگي، شعر، زنان شاغل، زنان نخبه، زنان خانه دار نمونه و ايثارگر انتخاب و مورد تجليل قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز امور زنان و خانواده: دكتر محمود احمدي نژاد صبح امروز دوشنبه 2 خرداد ماه در همايش 5 هزار نفري بانوي بصير با اهداي لوح يادبود از 50 زن برگزيده كشور تجليل كرد.

این مراسم با حضور رييس جمهور و همسر ایشان، مشاور رییس جمهور در امور زنان و خانواده، زنان عضو مجلس شورای اسلامی، زنان مدیر و فعالان کشوری و 5 هزار بانوی ایرانی در سالن وزارت كشور برگزار شد.
زنان برگزيده كشور در بخش هاي حوزوي، کارآفريني، نويسندگي، شعر، زنان شاغل، زنان نخبه، زنان خانه دار نمونه و ايثارگر انتخاب و مورد تجليل قرار گرفتند

مجری روز زن- فریبا علومی یزدی


مریم مجتهدزاده، مشاور رییس جمهور و رییس مرکز امور زنان و خانواده در همایش بانوی بصیر گفت: بروز تحولات اخیر در منطقه و نقش موثر زنان مسلمان در این خیزش، که بیش از هر عامل دیگری اذهان عمومی را بخود جلب نموده، گویای نقش آفرینی این راویان هویت اسلامی در رفع بی عدالتی سلطه  جهانی به شمار می رود.
وی با اشاره به فعالیت های مرکز امور زنان و خانواده در راستای ارتقاء جایگاه زنان و تعالی بنیان خانواده، اظهار داشت: اصل عدم گسست مسائل زنان از منافع پر ارزش خانواده رسالتی بود که در دولت نهم بر عهده مرکز امور زنان و خانواده گذاشته شد و در دولت دهم همچنان در تقویت و پیگیری آن کوشاییم.

مجتهدزاده افزود: نگاهی منسجم و نظام مند به حوزه خانواده که طیف گسترده ای از افراد را در سنین، جنسیت ها و نقش های مختلف در بر می گیرد، اصلی ترین عامل در شکل گیری "ستاد ملی زن و خانواده" به عنوان نهادی موثر در این حوزه به شمار می رود.
مشاور رییس جمهور حذف فعالیت های متفرق و موازی، جلوگیری از اعمال سلایق، ایجاد هماهنگی سیاست های کلان، اجرایی و بخشی، ایجاد تعاملی سازنده در بین سه قوه و در نهایت طراحی سیستم نظارت مستمر و ضمانت اجرا را از اهداف تشکیل ستاد ملی زن و خانواده در جهت بهبود اجرای سیاست های کلیدی نظام در این عرصه دانست و تصریح کرد: دبیرخانه این ستاد در مرکز امور زنان و خانواده مستقر گردیده و این مرکز با تکیه بر اصل 138 قانون اساسی و ریاست مستقیم رئیس محترم جمهور و حضور معاون اول، رؤسای وزارتخانه های مرتبط و سازمان ها و صاحبنظران در این حوزه، نقش محوری را ایفا می نماید.
وی گفت: هم اکنون پیگیری مطالبات رهبری معظم انقلاب، کنترل وکاهش آسیب ها ، سیاست های تحکیم و تعالی بنیان خانواده و همچنین طراحی پیوست "خانواده" جهت الحاق به کلیه مصوبات، با هدف جلوگیری از آسیب های ناشی از سیاست های متفرق بر این نهاد، در دستورکار این ستاد قرار دارد.
این عضو دولت تصویب و تثبیت جایگاه مشاورین امور زنان و خانواده در دستگاه های اجرایی به همراه ابلاغ شرح وظایف آنان از طریق شورایعالی اداری را از دیگر اقدامات مؤثر مرکز امور زنان و خانواده در راستای اجرای طرح بازنگری و اصلاح ساختار دانست و گفت: این نهاد در راستای ارتقاء وضعیت زنان و خانواده و منطبق بر یک برنامه منسجم و یکپارچه، سند راهبردی" طوبی" را با هدف  برنامه ریزی،  راه اندازی و پایش فعالیت ها تهیه نموده که از جامعیت در خور توجهی برخوردار است.
وی اضافه کرد: سند "طوبی" با تکیه بر اسناد فرادستی و در هماهنگی کامل با ارزشهای نظام،  برنامه های کوتاه مدت و میان مدت این مرکز را در ترسیم چگونگی دستیابی به اهداف مورد نظر در برگرفته است. و در ادامه نیزاین مرکز در عرصه ملی اهتمام خود را در راستای وظایف محوله با هدف تقويت نهاد خانواده و و استيفاي حقوق شرعي و قانوني زنان در همه زمينه هااز طریق تدوين و تصويب " برنامه جامع توسعه امور زنان و خانواده" به مورد اجرا در خواهد آورد.
مجتهدزاده اجرای دقیق خط مشی های نظام را امری ضروری دانست و گفت: با ایمان به این وظیفه، مرکز امور زنان و خانواده، طرح گسترده ای را با استخراج و طبقه بندی مطالبات زنان بر اساس سندهای فرادستی و منویات بنیانگذار انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری وتوصیه های ریاست محترم جمهور به انجام رساند.  در این راستا " پایگاه مطالبات زنان" با بهره گیری از چهار زبان جهانی ، با هدف تعامل با نظام بین الملل و در بررسی و پرسش از وضعیت نگران کننده زن و خانواده در غرب راه اندازی گردیده است.
همچنین مشاور رییس جمهور گفت: ارتقاء منزلت زن و تثبیت تعالی خانواده نیازمند بهره گیری از فقهی پویا است،  بگونه ای که علاوه بر ترسیم الگویی مشخص از وضعیت و منزلت مطلوب زن مسلمان ، با حفظ و ثبات ارزشها، بتوان بستری مناسب را در جهت پاسخ به نیازها و شرایط روز محقق نمود. با عنایت به این مهم ، تاسیس بانک اطلاعاتی "جامع الاحادیث زنان "،  با بهره گیری از کتب فقهی و در طرحی با استخراج بیش از 9000 حدیث در هفت محور کلی مسائل زنان و خانواده، فعالیت این مجموعه را در این حوزه ترسیم می نماید.
رییس مرکز امور زنان و خانواده با تأکید بر ایجاد توازن میان حفظ نقش های بی بدیل زن در کانون خانواده و همراهی آن با بهره مندی اجتماعی حاصل از نقش آفرینی اقتصادی زنان خاطر نشان ساخت: "تشکیلات تعاونی" و "ساختار کارآفرینی"،  دو حوزه متمایز و قابل توجه در پاسخ گویی به این مهم محسوب گشته و به تناسب ظرفیت های خاص خود در ایجاد اشتغالی مؤثر، مولد و امن برای زنان حائز اهمیتی ویژه اند.
وی گفت: "بنیاد تعاون و توسعه کارآفرینی زنان" با همکاری وزارت تعاون در سال جاری تشکیل شد که اشتغال صد هزار نفر از بانوان، با اولویت سرپرستان خانوار و فارغ التحصیلان دانشگاهی را با ایجاد شعبات استانی در کشور تعقیب خواهد کرد.
مجتهدزاده گفت: راه اندازی دوره های حرفه آموزی در کنار حمایت از طرح های اشتغال زایی متناسب با قابلیت های مناطق مختلف و برگزاری نمایشگاه های ادواری در استان ها از دیگر فعالیت های این مرکز در مبحث حاضر است.  
این عضو دولت آموزش را زمینه ساز افزایش آگاهی و بینش فردی دانست و افزود: برگزاری دوره های آموزشی پیرامون تحکیم خانواده، تعمیق باورهای دینی، توانمند سازی در حوزه های فرهنگی ،اجتماعی ،سیاسی و حرفه آموزی ،طراحی درختواره موضوعی زنان و در نهایت تدوین اسناد مرجع مورد نیاز از جمله منشور " زن فاطمی" به همراه انجام طرح های متنوع تحقیقاتی، اهتمام این مرکز در ارتقاء آگاهی زنان را به نمایش می گذارد.
وی بررسی و پاسخ به مشکلات حقوقی خواهران، در کنار رفع موانع را از دیگر محورهای مهم و قابل توجه این مرکز دانست و گفت: تدوین و ارائه لوایح مختلف و پیشنهادی به دولت، ارائه نظرات کارشناسی بر مطالب واصله از سایر مراکز و دستگاه ها، از جمله تهیه شرح وظایف شورای مشاوران وزراء در حوزه زنان و تصویب آن در دولت، به همراه طراحی نظام جامع حقوقی زن وخانواده، برخی از دستاوردهای حقوقی این مجموعه را در سال های اخیر تشکیل داده است.
مجتهدزاده خاطر نشان کرد: اقدامات مرکز امور زنان و خانواده در زمینه شناسایی، ساماندهی و اطلاع رسانی به سازمانهای مردم نهاد در حوزه زن و خانواده، در کنار ارائه خدمات مشورتی، حمایتی و ثبت آنها در شبکه مجازی، رشد 5/12 درصدی شکل گیری این سازمانها را در سالهای اخیر موجب شده است.
مشاور رییس جمهور گفت: فناوری اطلاعات و دستیابی به روش های نوین ایجاد و انتقال اندیشه ها، آراء، آمار و اطلاعات در حوزه زنان به عنوان بخش مهمی از روش های اثربخش در جذب مخاطبین داخلی و خارجی توسط این مرکز در حال پیگیری است. راه اندازی بانک های اطلاعاتی متنوع در عرصه هایی نظیر معرفی زنان ایثارگر و نویسنده،  بخشی از دستاوردهای مطروحه در این بخش را شامل می شود.
رییس مرکز امور زنان و خانواده گفت: تلاش در جهت حضور فعالانه این مرکز در سفرهای استانی دولت و شرکت در کارگروه فرهنگی، ضمن بهره گیری از قابلیت های هر منطقه، هماهنگی، تمرکز، هم افزایی و الویت بندی نیازهای بخشی زنان و خانواده را در استانهای کشور به بار آورده است.
وی به ایجاد صندوق ضمانت وام زنان نیازمند با استفاده از تسهیلات بانکی ارزان قیمت اشاره کرد و گفت: ایجاد مجتمع های فرهنگی، ورزشی، تفریحی ویژه بانوان در سطح استانها و حمایت از تقویت واحدهای مشاوره خانواده؛ تقویت و توسعه مراکز آموزشی فنی و حرفه ای دختران با گرایش صنایع دستی بومی و در نهایت گسترش حجاب و عفاف با بهره گیری از زمینه های مشخص استانی، آداب و رسوم و پوشش های محلی؛ قسمتی از نتایج مشخص و به ثمر نشسته سفرهای استانی دولت در ارتقاء وضعیت زنان و خانواده را شامل می شود.
مجتهدزاده افزود: از ارزنده‌ترين تجربيات مركز امور زنان و خانواده درعرصه بین المللی، برگزاري موفق سومين اجلاس وزراي زنان كشورهاي عضو اين سازمان در سال گذشته محسوب مي گردد. در برگزاري اجلاس حاضر، جمهوري اسلامي ايران با گامي بلند در عرصه تعاملات بين‌المللي زنان توانست در دو محور ساختارها و مفاهيم، جرياني جديد را مديريت نمايد.
وی گفت: تكيه بر رويكرد رهبري معظم انقلاب در بحث مطالبات زنان، منجر به هدايت محتواي موضوعات اجلاس OIC و مديريت مسائل با تعاملي سازنده و مؤثر با كشورهاي عضو گردید. اين در حالي است كه حضور و سخنراني رياست محترم جمهور به همراه توجه ايشان به اين حوزه حساس، از ديگر عوامل مؤثر در دسترسي به نتايج موفق این نشست محسوب مي شود.
این عضو دولت افزود: نتايج اين اجلاس، با تصويب اعلامية پيشنهادي تهران در 42 بند و با اجماع نمايندگان بيش از 43 كشور از كشورهاي عضو به ثمر نشست. حضور جمعي از زنان متعهد و متخصص نظام جمهوري اسلامي ايران در دفاع منطقي از مفاهيم پيشنهادي بندهاي اعلاميه، تحسين و اذعان به توانمندي زنان جمهوري اسلامي ايران  را از جانب ميهمانان حاضر در اجلاس  به دنبال داشت.

مجری فریبا علومی یزدی- روز زن

خانم فریبا علومی یزدی در حال اجرا ی این مراسم هستند و تا دقایقی دیگر رییس جمهور را به جایگاه دعوت می نمایند.

 

مجری فریبا علومی یزدی- روز زن

رییس جمهور محترم جهت ایراد سخنرانی به پشت تریبون دعوت شده اند.

 

سرکار خانم فریبا علومی یزدی  این مراسم را با شوق و شعف فراوان و با شکوه بی نظیری اجرا نمودند و بسیار مورد تفقد همگان قرار گرفتند.

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !