در مکالمه ها و گفتگو هايتان حضور کامل داشته باشيد.

مکا لمه و ارتباط با ديگران
ابزارها
تنظیمات نوشتاری

 پنج نکته مهم :در مکالمه ها و گفتگو هايتان حضور کامل داشته باشيد از فریبا علومی یزدی

به ندرت پيش می آيد که شخصی بخواهد شما را برنجاند، اما در بعضی مواقع بعضی افراد فقط منتظرند که مورد آزار واقع شوند. چگونه می توانيد از آزار دادن فردی که با او گفتگويی را آغاز کرده ايد، خودداری کنيد؟ در اينجا به نکاتی برای اينکه شنوندگانی که آسيب پذيرترند، آسيب کمتری ديده و در رابطه همکاری، دوستی، و خانوادگی خوبی با شما قرار گيرند، اشاره می کنيم.

 

در همین مورد : مهارت گوش دادن را در خود بپرورانيد !6 رهنمود


1-هميشه نگران وقت و زمانتان باشيد.

در صحبت ها و نظرات و ايده های خود چنان غرق نشويد که گوش دادن به ايده های ديگران را فراموش کنيد. برای شنوندگان ارزش قايل شويد.


2- اسامی خاص را درست تلفظ کنيد.

اگر بايد درباره افرادی که نامشان را خوب نمی دانيد صحبت کنيد، زمانی را به تمرين و اطلاع يافتن از چگونگی تلفظ درست آن اسامی اختصاص دهيد. فقط اسامی جديد نيستند که ممکن است اشتباه تلفظ شوند، گاهی بعضی اسامی را بارها شنيده ايم اما به دليل دشوار بودنشان، در تلفظ شان دچار مشکل می شويم. اشتباه تلفظ کردن اسامی ديگران باعث می شود نتوان رابطه گرم و صميمی با آنها ايجاد کرد. مردم دوست دارند که با نامشان، البته با تلفظ درست نامشان خوانده شوند.

3- به دنبال اطلاعات جديد و مرتبط با موضوع باشيد.

مردم بسيار باهوش تر از پيش هستند. از سطح دانش افرادی که می خواهيد با آنها وارد صحبت شويد آگاه باشيد. اگر سنتان بالا 80 سال است، اطرافيانتان شما را به خاطر اينکه داستانی را به دفعات بازگو می کنيد مواخذه نمی کنند، اما اگر جوان هستيد، مطمئن شويد که داستانی تکراری را دوباره بيان نکنيد. اگر فراموش کرده ايد که در مورد آن موضوع قبلا صحبت کرده ايد يا نه می توانيد اين گونه شروع به صحبت کنيد، " قبلا درباره ......... برايت صحبت کرده بودم، اينطور نيست؟ " و به سرعت می فهميد که مخاطبتان می خواهد صحبت هايتان را بشنود يا خير؟

4- در ايجاد ارتباط با ديگران خوش برخورد باشيد اما به اجبار اين کار را انجام ندهيد.

اصرار نداشته باشيد که همه چيز دقيقا آن طور که از قبل پيش بينی کرده بوديد پيش برود. در جهت جريان موج حرکت کنيد و خود را به بهترين شکل ممکن با شرايط موجود وفق دهيد. با پرسيدن سوالات با پاسخ بی انتها مخاطبان را درگير کرده و شنونده ی خوبی باشيد. فقط با افراد خانواه خود و يا کسانی که با آنها آشنايی داريد، وارد صحبت نشويد. با خوش رويی و خالصانه با مردم ارتباط برقرار کنيد. متکلم وحده نباشيد و اجازه دهيد تا ديگران نيز نظراتشان را بازگو کنند. يک روش برای تمرين اين موضوع اين است که هر زمان مخاطبتان حرفی زد از او سوالاتی پيرامون همان موضوع بپرسيد.

5- در نهايت در شوخی کردن با افراد بسيار دقت کنيد.

حتی اگر می دانيد که شخصی شوخ و خوش برخورد است، او را دست نياندازيد و با او بيش از حد شوخی نکنيد. بعضی افراد از اين رفتار می رنجند. اگر می خواهيد شوخی کنيد بهتر است در مورد خودتان صحبت کنيد و او را مورد شوخی قرار ندهيد.

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !