به عنوان یک سخنران حرفه ای حق مطلب را بجا آورید.

سخنوری در کنفرانس ها ويژه سخنرانان
تنظیمات نوشتاری

حق مطلب را بجا آورید از سلسله نکات سخنوری فریبا علومی یزدی

معنا در مردم است نه در لغات و عبارات. بنابراين وقتی در حال مکالمه با مخاطب خود هستيد، لغاتی را به کار گيريد که برای هر دوی شما يک معنی مشابه را می دهند.

افرادی که به سخنانتان گوش می دهند تفاسير مختلفی از گفته های شما خواهند داشت! می توانيد از نکات زير برای اينکه حتی الامکان معنای درست پيام خود را انتقال دهيد استفاده کنيد.

 ایران مجری/   سرفصل ها / فنون سخنوری ویژه سخنرانان / حق مطلب را بیان کردن در سخنرانی

  • مثال بياوريد.

برای اينکه مفهوم و منظور کلام خود را بهتر برسانيد از مثال هايی در جهت تکميل صحبت هايتان استفاده کنيد.

  • تعاريف خود را آماده کنيد.

تعاريف و توضيحات بيشتری را برای روشن و شفاف کردن معنی کلامتان برای مخاطبان به کار گيريد.

راه ديگر برای اطمينان يافتن از اينکه منظور و معنی صحبت هايتان را به مخاطبان رسانيده ايد استفاده از مقايسه است. ايجاد ارتباط بين موضوعات آشنا و ناآشنا می تواند به شفاف سازی و واضح سازی معانی کمک کند.

  • در نهايت، از استفاده از لغات احساسی خودداری کنيد.

اگر مفهوم آنچه که می گوييد احساسات زيادی را در بر دارد، از کلمات مترادف آن استفاده کنيد.

 

به خاطر داشته باشيد: لغات خود به تنهايی معنی ندارند؛ بلکه اين انسان ها هستند که با نوع بيان لغات و کلمات به آنها معنی می بخشند. بنابراين سخنانتان را با مثال هايی که می زنيد، مقايسه ای که انجام می دهيد، تعاريف مختلف و استفاده نکردن از لغات احساسی در جهت مخاطب محوری پيش ببريد، طوری که عموم مردم بتوانند معنی کلی کلامتان را بفهمند.

یک توصیه کلی : اگر در شک هستید که از دو کلمه کدام را استفاده کنید ، همیشه از کلمه ای که یک اندازه  بالاتر از سطح علم مخاطبان است استفاده نمایید.

 

 

 

 

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !