پیام دبیر همایش شیمی 90

پیام ها ، بیانیه ها و قطع نامه های همایش ها
ابزارها
تنظیمات نوشتاری

سال جهانی شیمی مبارک - شیمی - زندگی ما - آینده ما

 پیام دبیر همایش

ای که با نامت جهان آغاز شد                  دفتر ما هم به نامت باز شد

دفتری کز نام تو زیور گرفت                   کار آن از چرخ هم بالاتر گرفت

خداوند بزرگ را سپاس می گویم که در انتهای سالتحصیلی 90-89 توفیق برگزاری نکوداشت سال جهانی شیمی ، با ارائه مقالات و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی دانش آموزان ، در مرکز آموزشی فرزانگان مشکین شهر را داشته باشیم . اگر چه تمهید مقدمات این نکوداشت برای همکاران ما زحمت مضاعفی را در برداشت . اما شوق گسترش علم و دانش و اشتیاق دیدار همکاران محترم و اساتید گرانقدر آن چنان قدرت و قوتی به آنان بخشید که در ایفای وظیفه ی خود لحظه ای از پای ننشسته و شبانه روز برای ایجاد بستری مناسب جهت هرچه بهتر برگزار شدن این سمینار تلاش نمودند . تا از این رهگذر و در سایه تضارب افکار و اندیشه های محققین و معلمین شیمی تحولی در کیفیت آموزش این درس پایه ای بوجود آید و دانش آموزان عزیز از نتایج و ثمرات پربار آن بهره مند شوند .

کارشناسان بر این باورند که افزایش آگاهی های عمومی از دانش شیمی و دستاوردهای آن می تواند در ایجاد توسعه پایدار در جهان راه گشا باشد و این ممکن نخواهد شد مگر با بازنگری همه جانبه در سیاست های آموزش شیمی .این همان دیدگاه و نگرشی است که سبب شده است که علاقمندان به شیمی دست یاری به جهانیان دراز کنند و از آنان بخواهند تا شیمی را دریابند . و شهروندان خود را از این امر مهم یعنی ضرورت آشنایی بیشتر با دانش شیمی آگاه کنند . از این رو سازمان ملل متحد در شصت و سومین مجمع عمومی خود این درخواست را مورد عنایت قرار داد و به طور رسمی سال 2011 را به عنوان سال جهانی شیمی انتخاب کرد .

آموزش به عنوان اصلی ترین محور این نشست می باشد انسان زمانی به شکوفایی شکوهمند خویش دست می یابد که اموزش به سان چشمه ساری حیات بخش در گستره ی وجود او جاری شود و امروز بر ما معلمان فرض است که با توجه به پیشرفت روز افزون علوم ، یک بازنگری اندیشمندانه در روش های ارائه مطالب آموزشی خود در کلاس بنماییم تا با یافتن بهترین و نوترین روش های تدریس به ارتقای بهره وری و افزایش انگیزه ای تحصیلی دانش اموزان دست یابیم و این کار مگر با تضارب اندیشه های همکاران عزیز در این گونه همایش های علمی اتفاق نخواهد افتاد.

مجموعه کارهای علمی و آزمایشگاهی که در این مکان توسط دانش آموزان گرامی به نمایش در آمده است حاصل کار و تلاش چندین ماهه این عزیزان با همراهی دبیران محترم و کادر مدیریتی این مرکز اموزشی می باشد .

مقاله های این سمینار در محورهای آموزش شیمی ، شیمی آلی ، شیمی تجزیه ، شیمی فیزیک ، شیمی معدنی ، شیمی صنعتی و تاریخ شیمی بصورت سخنرانی و پوستر ارائه خواهد شد . در بخشی از این پوسترها به معرفی اندیشمندان مسلمان پیشرو در علم شیمی پرداخته شده است . که ارائه این کار پرده از خلاقیت و نوآوری های مردان و زنان مسلمانی برداشته که گذر سال ها، زنگار فراموشی بر نام و چهره ی آنها نشانده بود . تلاش برای شناساندن فرزانگان گم نامی که میراث ارزشمندی از خود بر جای گذاشتند . میراثی که میراث داران قدر آن را نشناختند . و غربی ها در اوج غفلت مسلمانان به وجود آن پی بردند . هوشمندانه از ان بهره مند شدند و به کمک آن سنگ بنای دانش و فناوری پیشرفته ی امرور را بنیان نهادند .

گذشته از آن که واژه شیمی ریشه در زبان عربی دارد ، واژگان بسیاری نیز از زبان رایج مسلمانان آن دوران در دانش امروزی شیمی هنوز هم بکار می رود . که همواره یادآور نقش ماندگار و تاثیر گذار است . مسلمانان افزون بر ایجاد فرایندهای چون ساختن شیشه ، استخراج اسانس گل ها و تولید مواد مطر و ..... هم چنین در طراحی و ساخت ابزارهای ازمایشگاهی گوناگون هم چون قیف ، غربال ، صافی ، کوره ، کروسیبل ، فلاسک ، ظرف تصعید و تبخیر وبسیاری دیگر و هم چنین ابداع روش های استفاده از آنها نقش برجسته ی داشتند . سال ها پیش از گالیله بر نقش تعیین کننده تجربه در تولید دانش شیمی تاکید کرده اند و در این راه گاه های مهم بسیاری نیز برداشته اند .

امروز ما افتخار می کنیم که در جهان جابر ابن حیان را پدر شیمی  می نامند و محمد زکریای رازی را بعنوان فردی می شناسند که کیمیاگری را با وارد کردن آزمایش به آن ، دگرگون کرد و بستری فراهم آورد که در آن شیمی امروزی رشد و نمو کند .

اما متاسفانه دستاوردهای مسلمانان در تندباد حوادث تاریخی در میان خود مسلمانان رفته رفته به فراموشی سپرده شد آن چه که اکنون باقی است حسرتی است که آن غفلت تاریخی بر دل ما گذاشته و غصه ای است که از کف دادن آن میراث گران بها بر جان ما نهاده است .

در پایان ضمن آرزویی موفقیت برای شرکت کنندگان عزیز در این سمینار از مدیریت محترم آموزش و پرورش ، معاونت محترم برنامه ریزی و توسعه ، معاونت محترم فن آوری و اطلاعات ، همکاران محترم پژوهشسرای دانش آموزی دکتر حسابی و همه ی همکاران عزیز که ما را یاری نموده اند تشکر می نمایم .

 

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !