چگونه با یک مجری دیگر با هم اجرا کنیم؟

گل گشت سخن مجریان
ابزارها
تنظیمات نوشتاری

###

 

گقتار و رفتار هر مجری معرف شخصیت اوست. شما به عنوان یک مجری هوشمند اگر قصد دارید که با مجری دیگر اجرا نمایید در انتخاب مجری همکار دقت نظر داشته باشید. به نظر بنده خانم یا آقا بودن مجری همکار فرقی ندارد و قطعا" بسته به سلیقه ی کارفرما یا نظر شما دارد. ولی آنچه مسلم است این است که از نظر هیات ( تیپ ) صدا، طرزتفکر، نحوه ی بیان، شخصیت، وقار، متانت، مجلس آرایی، مدیریت و ...... همخوانی داشته باشید و دارای افق های فکری نزدیک به هم باشید. به عنوان مثال کاملا" اسلامی دارید اما مجری همکار شما جلف یا زننده و غیر اسلامی لباس می پوشد. شما به مخاطبان احترام می گذارید اما مجری همکار بی محابا هر چه پیش آید خوش آید را بیان می دارد و در انتخاب الفاظ و جملات سلیقه به خرج نمی دهد و دقت نمی نماید و ......

 

پس از گزینش مجری همکار، قبل از اجرا جلسه ای بگذارید و مطالب را با هم مرور کنید و متناسب با مجلس عمل نمایید به گونه ای که هر کدام حرف برای گفتن داشته باشید این طور نباشد که روی صحنه حرف همدیگر را تکرار یا تایید نمایید. معمولا" در این گونه موارد بیان خاطره، بیان لطیفه ای جذاب که پیام اخلاقی داشته باشد اثربخش خواهدبود. در راستای یکدیگر حرکت نمایید. اشعار را می توانید دو بیت دوبیت با هم تقسیم کنید.

 

* نکته:

 

هرگز سعی ننمایید با کوچک و حقیر شمردن مجری همکار و با تفاخر و تفاضل فضل فروشی کنید. هرگز صحبت های همدیگر را قطع ننمایید و لو اینکه برای شوخی و مطایبه باشد. هرگز حرف همدیگر را نقض ننمایید زیرا مخاطبان شما را دچار شک و تردید می نماید و اثر پیام اخلاقی شما را از بین می برد.

اگر مجری همکار خواسته یا ناخواسته حرفی زد که به طور مستقیم یا غیر مستقیم به شما توهین یا هتک حرمت شد به جای موضع گیری بگویید:

 

اگر به لطف بخوانی مزید الطاف است/ وگر به قهر برانی درون ما صاف است

چگونه با یک مجری دیگر با هم اجرا کنیم؟

این مجموعه در دست ساخت است . از صیر و شکیبایی شما سپاسگزاریم.

 


باز نشر مطالب این مجموعه تحت هر عنوانی مجاز نمی باشد. شما برای استفاده از این مطلب خارج از محیط سایت باید مقاله را خریداری نمایید.

تمام حقوق مادی و معنوی این اثر متعلق به شرکت بانوی سخن پارس می باشد .


 

آموزشگاه گویندگی و سخنوری موسسه شهریاران سخن (مدرسه سخن)

مدرسه سخن آموزشگاه و مدرسه تخصصی مجریگری و اصول و فنون سخنرانی


سالها با شما و همراه شما هستیم در سایت ایران مجری و باشگاه ایرانمجری. افتخار ماست تا اینبار در سایت سخنوری با شما باشیم.  صدها مقاله مرتبط به فنون سخنرانی و صدها متن سخنرانی و متن مجری گری در پردیس سخن 1400

مدرسه سخن ایران از بهترین مراکز آموزشی در زمینه سخنوری و گویندگی و مجریگری می‌باشد که با مدیریت دکتر فریبا علومی یزدی و مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به آموزش بیش از ۱۰۰۰ مجری و سخنران در کشور اقدام نموده است.
شما می توانید آخرین مقالات و آموزش های مرتبط با فن بیان و سخنوری را در این سایت ببینید . برای ورود به سایت سخنوری کلیک کنید.


آخرین تصاویر از سخنوران و فراگیران مدرسه سخن و نظرات ارزشمند آنها را در قسمت نظرات گوگل مپ ملاحظه فرمایید.

روی لینک زیر کلیک کنید

گوگل مپ : مدرسه سخن ایران تاسیس ۱۳۹۵ آموزش سخنوری ، گویندگی و مجریگری

تنها یک راه برای سخنور شدن وجود دارد !